eindelijk heb ik hem

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
robin2cv
Posts: 71
Joined: Mon Mar 01, 2004 12:07 am
Location: elewijt

eindelijk heb ik hem

Post by robin2cv »

hey

jawel
eindelijk heb ik een matra bagheera!! :lol:
alle tis te zeggen bijna 2! Het is een x van 1978 met opendak!! met zeer veel stukken!! Nu hij ligt helemaal uiteen en er is nog veel werk aan voornamelijke het laswerk op de bekende plaatsen! :) Hopelijk rijdt die binnen de 2 jaar rond!!
Wat ik nu nog zocht was een vraagbaak in het nederlands of iemand waarvan ik hem mag kopieren in het frans heb ik hem liggen maar mijn frans is niet zo best! als er nog tips zijn laat maar komen! want een bagheera is mijn eerste object van matra! vorige waren een 2cv een kever en meer van dat!

greets robin
benny
Posts: 3837
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Hallo Robin,
welkom bij de club der volhouders. Ik denk dat er bij de club nog nederlandstalige werkplaatshandboeken te verkrijgen zijn. Indien niet heb ik die hier liggen en kun je ze kopi?ren. Veel succes Benny.
robin2cv
Posts: 71
Joined: Mon Mar 01, 2004 12:07 am
Location: elewijt

Post by robin2cv »

hello

Moet ik daarom lid van de club worden of kan ik deze zo bestellen? zijn deze dan van een type 2 en dan liefst van 1979. Deze heeft een ander dashbord dan de jaren ervoor.

Als wat laten jullie je baggy verzekeren? en op hoeveel komt dat ongeveer? Ik heb namelijk de S motor. EN mijn verzekering vertelt dan dat dit een sportauto is en de verzekering op 1000 euro perjaar komt. (DVV) ALs oldtimer is het geen probleem maar dan zit je weer met de beperkingen he

greets robin
benny
Posts: 3837
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Je moet inderdaad lid van de club zijn. De boeken zijn voor beide types. Uw verzekering maakt misbruik van het uitzicht van de auto. De meeste verzekeringen gaan uit van een verhouding gewicht/pk. Met zijn 1000kg voor 90 pk is dat zeker geen sportauto. Neem inlichtingen bij andere maatschappij?n. Benny.
robin2cv
Posts: 71
Joined: Mon Mar 01, 2004 12:07 am
Location: elewijt

Post by robin2cv »

Ik zal het zeker eens navragen bij andere maatschappijen. Zij haalde dit uit een boek bij hen. De 1400 versie met 1 dubbele carburator (84pk) dat zou geen sportwagen zijn.
We zien verder rond.
Kan ik verder nog ergens stukken krijgen voor het chassis? anders zal ik ze zelf maken. Heb ik voor de kever ook gedaan ?
Een opendak van de baggy hoe doe j edat juist open? je moet aan de hendel draaien dacht ik (staat een pijl bij) nu het klemt dus durf ik niet door trekken ik denk dat er veel tussen zit

greets robin
benny
Posts: 3837
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Ik weet uit ervaring dat stukken via de club nog altijd de goedkoopste oplossing is. Doch enkel voor leden. Let wel er zijn chassisdelen die niet meer te krijgen zijn en moeten dus zelf gemaakt worden. Vooraleer een stuk zelf te maken vraag eerst hoeveel een nieuw stuk kost. Het is soms zo goedkoop dat het de moeite niet is om het zelf te maken. Wat het schuifdak betreft, daar heb ik nog geen ervaring mee. Doch als ik mij niet vergis, staat in het werkplaatshandboek een uitgebreide beschrijving van het schuifdak. Benny.
Post Reply