Kent iemand deze?

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
wim
Posts: 36
Joined: Mon Feb 25, 2008 9:02 pm

Kent iemand deze?

Post by wim »

Vandaag een tweede matra gekocht. Als het goed is rijdt deze snel, dan kan ik de andere op mijn gemak afmaken. Kennen jullie deze auto? Ik heb hem nog niet gezien, ben wat druk, heb een van medewerkers gevraagd hem maandag op te halen. Gekocht van ene Lucas Kalter uit Emmen.
Attachments
Matra_Bagheera_type_II.jpg
Matra_Bagheera_type_II.jpg (37.2 KiB) Viewed 10955 times
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

ziet er mooi uit !
Bagheera X '78
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Die ziet er al haast even mooi uit als die van Randha http://www.matramania.be/phpBB2/viewtopic.php?t=1145 , waar blijven jullie deze pracht exemplaren halen?
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
erwin
Posts: 191
Joined: Mon Jan 10, 2005 9:05 pm
Location: kranenburg brd

re

Post by erwin »

hey wim is het die matra op de foto??
wim
Posts: 36
Joined: Mon Feb 25, 2008 9:02 pm

Post by wim »

zo ik het heb mogen begrijpen wel, heb hem alleen zoals je weet nog niet gezien. wordt maandag opgehaald.... want?
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Zit sinds 2004 geen APK meer op en is in 2006 op naam gezet.
Is in 1985 geimporteerd zag ik.
Ziet er wel strak uit moet ik zeggen, maar wat zit eronder.
Dat je dat ongezien durft te kopen.
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

mja, dat werpt al een heel ander licht op de zaak, de foto in kwestie kan ook dateren van in 2004 dan. Hopelijk valt het mee.
Bagheera X '78
erwin
Posts: 191
Joined: Mon Jan 10, 2005 9:05 pm
Location: kranenburg brd

re

Post by erwin »

om even te vertellen hoe het zit, het is een van onze bagheera,s en staat op dit ogenblik gedeeltelijk gedemonteerd te wachten om gespoten te gaan worden , ik denk dat de bagheera die jij bedoeld die op marktplaats is met die goudkleurige wielen eronder, dus als ze je deze foto hebben toegestuurd zou ik toch vragen om de foto van de auto die ze je willen verkopen, je kunt trouwens de bagheera op you tube zijn op een filmpje!!
veel succes met je nwe aankoop
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

erwin daar was ik ook al achter gekomen ,goede verkooptruk.ik pluis dat ook altijd uit.
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

hier het advertentie nr:153058061 ik kan de twee foto's niet van marktplaats halen.staat onder oldtimers.
wim ik denk dat ge beter van die koop kunt afzien als het nog kan.want als men dat doet zit er een adder onder het gras.dan kunt ge u beter bij de mijne houden , dan weet ge wat gekoopt.
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Deze dus

Image

Image

Is heel wat anders dus.
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

alles hangt natuurlijk van de prijs af, de buitenkant is doorgaans nog mooi, maar hier is aan de binnenkant raam/deurstijl toch al behoorlijk wat roestvorming te zien.
Natuurlijk wel verdacht om een andere foto te gebruiken.
Bagheera X '78
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Als het kenteken niet zichtbaar op de foto staat, ga ik zeker al niet in onderhandeling.
Het gebruik van een andere foto is zeker verdacht.
Men probeert de auto beter te laten lijken dan hij is.
Laat staan zou ik zeggen, of ga in ieder geval kijken.
Heb nog nooit in mijn leven een auto ongezien gekocht of het moet als sloper ingezet gaan worden.
Daar is de prijs waarschijnlijk niet naar.
wim
Posts: 36
Joined: Mon Feb 25, 2008 9:02 pm

Post by wim »

Heren, dank!

Ik had de foto?s op marktplaats ook al gezien, maar kreeg ook deze toegezonden. De prijs die ik heb afgesproken is 800 euro. De verkoper heeft gesteld dat de auto absoluut hard is.

We halen hem morgen gewoon op. Ik heb dan in ieder geval van alles en nog wat aan reservermateriaal. Die van Ludo ga ik zeker kijken, ik hoop echt dat die redelijk snel af te maken is, dan kan ik daar vast van gaan genieten!!!!

Ons huis gaat binnenkort gebouwd worden en ook krijg ik op een stuk bedrijventerrein wat ik verkocht heb nog een extra loods om te werken. De matra die ik nu heb en die die morgen opgehaald worden kunnen dan altijd nog dienen als basis voor een tweede (of derde) mijn zoontje is nu 11, maar roept al dat zijn eerste auto een matra moet zijn en dat we die samen gaan bouwen. Nog geen paniek dus als de rode van marktplaats wat zal tegenvallen..... al kunnen doe gouden velgen volgens mij echt niet!!!! Foeilelijk!! Ik ga toch meer voor origineel dan dit soort keuzes. Jullie?
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Volkomen gelijk heb je!
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Voor 800 Euro kan je denk ik geen deuk vallen.
Brengt de auto in onderdelen al op.
wim
Posts: 36
Joined: Mon Feb 25, 2008 9:02 pm

Post by wim »

Erwin,

Is de kz-88-sl van jullie (jou) dan? Hoe komt deze vriend dan aan deze foto?s?? Op zich wel een raar verhaal, niet?
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Quote
-------
al kunnen die gouden velgen volgens mij echt niet!!!! Foeilelijk!!
---------------------------------------------------------------------------

Inderdaad, daar hoort een zwarte auto bij van een Engels merk. JPS Lotus
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Re: re

Post by Vollegaaz »

erwin wrote:je kunt trouwens de bagheera op you tube zijn op een filmpje!!
heb het filmpje even gezocht : http://nl.youtube.com/watch?v=5H1i-6vIv4E

welke maat velgen staat daar op ? 17-18 duim ? :o
Bagheera X '78
wim
Posts: 36
Joined: Mon Feb 25, 2008 9:02 pm

Post by wim »

Wat een velgen! mooier dan die gouden, maar wat mij betreft nog steeds niet origineel genoeg....

Zie dat de plaatser ervan pepo230 uit kroatie komt....
Last edited by wim on Sun Mar 16, 2008 10:53 pm, edited 2 times in total.
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Re: re

Post by Muddy Bandit »

Vollegaaz wrote:
heb het filmpje even gezocht : http://nl.youtube.com/watch?v=5H1i-6vIv4E

welke maat velgen staat daar op ? 17-18 duim ? :o

Ik vind die gouden velgen toch mooier staan dan die velgen in het filmpje... :oops:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
wim
Posts: 36
Joined: Mon Feb 25, 2008 9:02 pm

Post by wim »

De auto is vandaag opgehaald, kenteken is inderdaad anders, inderdaad ook andere auto dan de beelden die de verkoper mee zond. Heb hem via mail eerder om opheldering gevraagd, geen reactie gekregen.

Wat ook, ik heb gewoon laten ophalen, kenteken is px-80-kx, ik zie hem morgen pas, maar hoor dat het geen slechte auto is.

Kent iemand de px-80-kx? hoor graag!

Wim.
erwin
Posts: 191
Joined: Mon Jan 10, 2005 9:05 pm
Location: kranenburg brd

re

Post by erwin »

de rode bagheera met kz kenteken is momenteel zonder polyester omdat hij weer wat aandacht nodig had, het filmpje is van 4 jaar geleden, en hij wordt nu weer redelijk orgineel, over velgen van te twisten, rene, waar hij van is koos toendertijd voor die velgen, ik heb voor mijn X zender velgen van 15 inch klaargemaakt en gepolijst ik vindt ze supermooi staan onder mijn bagheera, voor 7j achter 8j, dus het is wat je zelf mooi vindt, dat is hetzelfde met de kleur van je auto, gelukkig worden ze niet allemaal hetzelfde !! ben nu druk bezig om de bumpers strak te maken, hoop dat ze voor de pasen nog mooi vert scot gespoten worden!!
wim
Posts: 36
Joined: Mon Feb 25, 2008 9:02 pm

Post by wim »

leuk te lezen! Ja hoor, helemaal eens, het gaat om wat jij mooi vindt en niet wat anderen ervan vinden. Toch vind ik dat goud wat de vorige eigenaar van die px gekozen heeft wel heel fout....

Heb je foto?s van jouw velgen onder de auto? of staat het al ergens op het forum?
erwin
Posts: 191
Joined: Mon Jan 10, 2005 9:05 pm
Location: kranenburg brd

re

Post by erwin »

ik ben nog druk bezig de bagheera wat te verlagen , voor ging het zonder problemen , maar achter zal alles wel vast zitten , dus dat gaat wat meer inspanning kosten, als de bumpers er weer opzitten zal ik weer een foto maken!!, inderdaad die goudkleurige wielen slaan nergens op, maar orginele lichtmetalen velgen zijn geen probleem denk ik , zullen bij ludo nog wel tussen de onderdelen zitten!!
wim
Posts: 36
Joined: Mon Feb 25, 2008 9:02 pm

Post by wim »

LS,

Voor hen die waarde aan de info hechten, we hebben de matra bij Ludo gisteren opgehaald en zo ook al zijn onderdelen. Het was een hele wagen stampvol, nu opgesteld op 4 volle pallets.

Ludo, onzettend bedankt! Ik zal de Matra afmaken en zodra hij klaar is zie ik je graag op een meeting!

Inmiddels heb ik nu 4 matra?s gekocht en heb dus veel onderdelen. Natuurlijk ben ik graag bereid anderen te helpen. Wellicht dat de vertegenwoordiger van bagheera van de club eens langs wil komen om samen te zien wat samen met de club te doen valt.

Wim.
Post Reply