Page 4 of 9

Posted: Mon Aug 20, 2007 9:23 pm
by jo
kom net van Massenhoven, die kerel heeft een TE 2800 staan :o
http://www.mantaclub.org/archive/manta_a_te2800.htm
misschien iets om eens te gaan bekijken Marcel :wink:
o ja ik ging er Bagheera boeken halen :lol:

Posted: Mon Aug 20, 2007 9:58 pm
by Marcel
hallo jo
bedankt voor de tip
Marcel

Posted: Mon Aug 20, 2007 10:03 pm
by GODFRIED
Dit is wel een zeldzame Auto. Ik wist niet dat Opel dit gemaakt heeft. Maar een bagheera is toch mooier en zuipt niet zoveel. :lol:

Posted: Mon Aug 20, 2007 10:09 pm
by ALAIN VAN AKEN
Ik heb er al geruime tijd geleden iets over gelezen de manta TE, en niet te vergeten een Belgische firma. Ben er niet echt gek van, maar het is speciaal.

Posted: Mon Aug 20, 2007 10:13 pm
by ludo2
de firma zat in bolderberg-zolder in garage: transeuropa

Posted: Mon Aug 20, 2007 10:31 pm
by Marcel
Denk dat er zo maar een 50 tal gemaakt zijn,en hebben een eigen nummering.Jammer voor de persoon die ze maakte dat er toen net een oliecrisis was.Zijn zeer zeldzaam en zeer duur.

Posted: Mon Aug 20, 2007 11:38 pm
by gert
Hallo bagi-fraeks,
ik ben Gert,mantafraek in hart en nieren.
Ben hier soms een beetje aan't rondneuzen tussen jullie sportwagens.
Nu lees ik hier over een TE 2800!!! Zeer interssant.
Er zijn er 78 gemaakt door Vic Heylen zijn firma Trans Europe Engenering.

Jo,is deze TE te koop?
Zou die eigenlijk wel eens willen zien,heb je misschien tel.nr. van de persoon in kwestie?

Groeten Gert.

Posted: Mon Aug 20, 2007 11:47 pm
by jo
deze is niet te koop, hij heeft hem pas 2 weken ingeschreven
het is chassisnr. 8

Posted: Tue Aug 21, 2007 8:39 pm
by Marcel
Ludo,
Zaterdag 1 september gaan we de Baghi's repatri?ren.
Vervoer is inmiddels geregeld,die gaan we wel zeer vroeg vertrekken want den dag gaat anders tekort zijn.K lig er s nachts van wakker ,zolang zij niet onder mijn schop (ligt) staat.We gaan wel strooike trek moeten doen dewelke dat we eerst zullen gaan halen!!!!!!

Posted: Tue Aug 21, 2007 10:08 pm
by ludo2
ok, marcel ik zal zorgen dat de mijne klaar is.

Posted: Tue Aug 21, 2007 10:20 pm
by GODFRIED
Er komt beweging in de zaak. Veel plezier. Mijn vingers jeuken dat ik dit moet missen. :cry:
succes.

Posted: Tue Aug 21, 2007 10:22 pm
by GODFRIED
Als jullie in de buurt komen van die versnellingsbakken. Verdomme, haal deze dan uit. :wink:

Posted: Tue Aug 21, 2007 10:31 pm
by gert
Mannen!
Bedankt voor de informatie hoor.
Ik ben jullie reeds zeer dankbaar!
Mvg. Gert Mantafraek...

Posted: Wed Aug 22, 2007 9:50 am
by GODFRIED
Hier wordt iedereen graag geholpen.
Groetjes

Posted: Wed Aug 22, 2007 3:04 pm
by ALAIN VAN AKEN
Gert mocht u toch het Matralicht zien, u bent welkom.

Posted: Wed Aug 22, 2007 7:45 pm
by Marcel
Gert,zijne tijd komt nog toen ik zo oud was had ik nog geen enkele oldhimer,hij heeft de naard naar gene vreemde

Godfried,als t niet zo ver van kant was kwam ik eens langs met baghi

Posted: Wed Aug 22, 2007 8:38 pm
by GODFRIED
Ik zal hem wel te zien krijgen! Of zijn dromen bedrog! :lol:

Posted: Mon Aug 27, 2007 8:44 pm
by Marcel
Ben vandaag begonnen met het slissen van de reeds gespoten stukken is niet naar mijn goesting wat te veel stof in de lak,heb iemand gevonden die baghi wil spuiten en zeker niet te duur! wel alles zelf spuitklaar maken,maar ja moet morgen niet af zijn!

Posted: Tue Aug 28, 2007 5:28 am
by GODFRIED
Spijtig na zoveel werk. Ik heb ook al verschillende auto's gespoten, het stof komt uit alle hoekjes en kantjes. Het is natuurlijk wat je er van verwacht! Mijn vorige dagelijkse wagen heb ik buiten gespoten toen hij 11 jaar was. De roest had hem te veel verschillende kleuren gegeven. Ik wist op voorhand dat hij niet perfect ging zijn maar dat maakte me niet uit. Op het eerste gezicht en goed ver weg zag hij er mooi uit. :lol:
Toch kan ik me moeilijk voorstellen dat er zoveel stof op lag, je hebt een mooie spuitcabine. Maar als je niet tevreden bent met het werk dan moet je het veranderen anders krijg je er spijt van.
Succes, :wink:

Posted: Tue Aug 28, 2007 6:47 am
by jo
spuiten is een vak appart, alles afdekken met nieuwe plastiek en de vloer nat maken wil wel eens werken

Posted: Tue Aug 28, 2007 7:52 am
by Vollegaaz
jo wrote:spuiten is een vak appart, alles afdekken met nieuwe plastiek en de vloer nat maken wil wel eens werken
inderdaad, en goed materiaal is noodzakelijk, een degelijk spuitpistool (sata, eminent, devilbis enz..) doet ook wonderen, verleden jaar m'n achterklep van m'n Vito gespoten en best tevreden met het resultaat, lang getwijfeld om de Bagh zelf te spuiten...

Posted: Tue Aug 28, 2007 8:02 am
by jo
goed materiaal is eigenlijk altijd belangrijk :D

als ik moet bijspuiten, zoals jouw klep dan spuit ik bijna altijd me een spuitbus want dat is al bijna droog voor de verf de plaat raakt
zelden stof in de lak dan
alleen is die verf niet sterk genoeg

vroeger eens en Hyundai Pony met 10 bussen in het satin zwart gezet :lol:

Posted: Tue Aug 28, 2007 5:43 pm
by Vollegaaz
mja, ik werk meestal met snelle verharder en verdunner, tot nu toe altijd goed resultaat mee gehaald.

Posted: Tue Aug 28, 2007 8:46 pm
by GODFRIED
Marcel heeft thans een grote spuitcabine met veel licht en een goede afzuiging, alleen geen afzuiging aan de grond maar volgens mij moet het kunnen om mooi werk te leveren in deze zijn cabine. De grond wat nat maken en alles zuiver maken. :wink:

Posted: Wed Aug 29, 2007 4:43 pm
by benny
Zelfs in de beste cabine kan je stof hebben. Waarom inverteren de contructeurs anders zoveel miljoenen euro's in een spuitstraat als het met minder ook zou kunnen.

Posted: Wed Aug 29, 2007 8:15 pm
by ALAIN VAN AKEN
Stof of klein onzuiverheden zijn praktisch niet te vermijden zelfs niet in het beste of nieuwste spuitcabine. Er bestaan op de markt kleine ronde schuurblokken (ongeveer even groot als 2 euro muntstuk) met zeer fijn papier om stofdeeltjes weg te werken.

Posted: Thu Aug 30, 2007 8:02 pm
by Marcel
Godfried
Datgene wat jij bij mij gezien hebt is wel geen spuitcabine MAAR een SPUITKOT.Had nochtans ook wel gedacht dat het zou werken,maar deze Baghi verdient beter.Er zijn daar al honderde uren werk ingestoken ,dan mag haar kleedje ook wel netjes zijn.K ben niet rap content.

Posted: Sat Sep 01, 2007 2:51 pm
by GODFRIED
Marcel,

Natuurlijk moet je te vreden zijn anders heb je geen voldoening. In mijn ogen is het toch een spuitcabine. Volgens mij moet je in dat kot mooi werk kunnen leveren met de nodige voorzorgen. Alles goed nat zuiver maken!

Weet wel dat je beter de bagheera in zijn geheel spuit als alles gemonteerd is op de deuren en het kofferdeksel na. :wink:

Posted: Sat Sep 01, 2007 9:16 pm
by Marcel
Vandaag grijze Baghi gaan halen in Herk DE Stad,8.30u vertrokken en een uurtje later waren we terplaatse,Ludo stond al ongeduldig te wachten.Na het laden van de Baghi nog wat staan tetteren over auto's en alzo was het al snel 10.30u en hoogtijd om terug huiswaarts te keren tegen 90 per uur (begrensd).Thuis aangekomen snel gelost en ermee de brug op voor een eerste inspectie.die vrij positief was.Rap wat gegeten en vertrokken naar Ronny om Ludo zijne Bagheere te gaan opladen en naar zijn thuishaven te brengen wat allemaal goed verlopen is.Vanavond kon ik het toch weer niet laten om de grijze Baghi nogmaals goed te inspecteren.En ze valt voor mij reuze mee.Aan de bodem zelf is weinig of geen roest,zelfs de versteviging van de bestuurders zetel is nog zeer goed.Middelste kokers zijn ok?,links en rechts aan de achterophanging is het meeste werk.Alsook achter de voorste wielen is er wel wat plaatwerk weg.Volgens het digitale klokje heeft ze een hartstilstand gehad om 12u04 bij de vorige eigenaar ,weet wel niet in welk jaar.Starten gaat nog niet de starter gaat niet rond,moet dit nog uitzoeken.Er staat ook nog een lprachtige uitlaat onder(dubbel pijp)en zeer mooie ATS velgen Heb er ook nog een werkplaatsboek bijgekregen,MIJNEN dag kan niet meer stuk,zelfs mijn week niet.Wa zenne kik content se!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Marcelleke

Posted: Sat Sep 01, 2007 9:38 pm
by ludo2
ik zelf had hem ook slechter verwacht.zonder laswerk zullen we ergeen meer vinden. en nu de mijne hier is zal ik me niet meer vervelen.maargoed dat het vuile werk gedaan is , enkel nog dooraf werken.morgen wat foto's plaatsen.