Marcel zijn bagheera

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
User avatar
jo
Posts: 1511
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo » Mon Aug 20, 2007 9:23 pm

kom net van Massenhoven, die kerel heeft een TE 2800 staan :o
http://www.mantaclub.org/archive/manta_a_te2800.htm
misschien iets om eens te gaan bekijken Marcel :wink:
o ja ik ging er Bagheera boeken halen :lol:
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986

User avatar
Marcel
Posts: 153
Joined: Fri May 05, 2006 8:40 pm

Post by Marcel » Mon Aug 20, 2007 9:58 pm

hallo jo
bedankt voor de tip
Marcel

User avatar
GODFRIED
Posts: 8521
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Mon Aug 20, 2007 10:03 pm

Dit is wel een zeldzame Auto. Ik wist niet dat Opel dit gemaakt heeft. Maar een bagheera is toch mooier en zuipt niet zoveel. :lol:
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
ALAIN VAN AKEN
Posts: 3578
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN » Mon Aug 20, 2007 10:09 pm

Ik heb er al geruime tijd geleden iets over gelezen de manta TE, en niet te vergeten een Belgische firma. Ben er niet echt gek van, maar het is speciaal.

User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 » Mon Aug 20, 2007 10:13 pm

de firma zat in bolderberg-zolder in garage: transeuropa

User avatar
Marcel
Posts: 153
Joined: Fri May 05, 2006 8:40 pm

Post by Marcel » Mon Aug 20, 2007 10:31 pm

Denk dat er zo maar een 50 tal gemaakt zijn,en hebben een eigen nummering.Jammer voor de persoon die ze maakte dat er toen net een oliecrisis was.Zijn zeer zeldzaam en zeer duur.

gert
Posts: 13
Joined: Sat Jul 28, 2007 8:06 pm

Post by gert » Mon Aug 20, 2007 11:38 pm

Hallo bagi-fraeks,
ik ben Gert,mantafraek in hart en nieren.
Ben hier soms een beetje aan't rondneuzen tussen jullie sportwagens.
Nu lees ik hier over een TE 2800!!! Zeer interssant.
Er zijn er 78 gemaakt door Vic Heylen zijn firma Trans Europe Engenering.

Jo,is deze TE te koop?
Zou die eigenlijk wel eens willen zien,heb je misschien tel.nr. van de persoon in kwestie?

Groeten Gert.

User avatar
jo
Posts: 1511
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo » Mon Aug 20, 2007 11:47 pm

deze is niet te koop, hij heeft hem pas 2 weken ingeschreven
het is chassisnr. 8
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986

User avatar
Marcel
Posts: 153
Joined: Fri May 05, 2006 8:40 pm

Post by Marcel » Tue Aug 21, 2007 8:39 pm

Ludo,
Zaterdag 1 september gaan we de Baghi's repatri?ren.
Vervoer is inmiddels geregeld,die gaan we wel zeer vroeg vertrekken want den dag gaat anders tekort zijn.K lig er s nachts van wakker ,zolang zij niet onder mijn schop (ligt) staat.We gaan wel strooike trek moeten doen dewelke dat we eerst zullen gaan halen!!!!!!

User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 » Tue Aug 21, 2007 10:08 pm

ok, marcel ik zal zorgen dat de mijne klaar is.

User avatar
GODFRIED
Posts: 8521
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Tue Aug 21, 2007 10:20 pm

Er komt beweging in de zaak. Veel plezier. Mijn vingers jeuken dat ik dit moet missen. :cry:
succes.
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
GODFRIED
Posts: 8521
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Tue Aug 21, 2007 10:22 pm

Als jullie in de buurt komen van die versnellingsbakken. Verdomme, haal deze dan uit. :wink:
Matra Bagheera S - 1977

gert
Posts: 13
Joined: Sat Jul 28, 2007 8:06 pm

Post by gert » Tue Aug 21, 2007 10:31 pm

Mannen!
Bedankt voor de informatie hoor.
Ik ben jullie reeds zeer dankbaar!
Mvg. Gert Mantafraek...

User avatar
GODFRIED
Posts: 8521
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Wed Aug 22, 2007 9:50 am

Hier wordt iedereen graag geholpen.
Groetjes
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
ALAIN VAN AKEN
Posts: 3578
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN » Wed Aug 22, 2007 3:04 pm

Gert mocht u toch het Matralicht zien, u bent welkom.

User avatar
Marcel
Posts: 153
Joined: Fri May 05, 2006 8:40 pm

Post by Marcel » Wed Aug 22, 2007 7:45 pm

Gert,zijne tijd komt nog toen ik zo oud was had ik nog geen enkele oldhimer,hij heeft de naard naar gene vreemde

Godfried,als t niet zo ver van kant was kwam ik eens langs met baghi

User avatar
GODFRIED
Posts: 8521
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Wed Aug 22, 2007 8:38 pm

Ik zal hem wel te zien krijgen! Of zijn dromen bedrog! :lol:
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
Marcel
Posts: 153
Joined: Fri May 05, 2006 8:40 pm

Post by Marcel » Mon Aug 27, 2007 8:44 pm

Ben vandaag begonnen met het slissen van de reeds gespoten stukken is niet naar mijn goesting wat te veel stof in de lak,heb iemand gevonden die baghi wil spuiten en zeker niet te duur! wel alles zelf spuitklaar maken,maar ja moet morgen niet af zijn!

User avatar
GODFRIED
Posts: 8521
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Tue Aug 28, 2007 5:28 am

Spijtig na zoveel werk. Ik heb ook al verschillende auto's gespoten, het stof komt uit alle hoekjes en kantjes. Het is natuurlijk wat je er van verwacht! Mijn vorige dagelijkse wagen heb ik buiten gespoten toen hij 11 jaar was. De roest had hem te veel verschillende kleuren gegeven. Ik wist op voorhand dat hij niet perfect ging zijn maar dat maakte me niet uit. Op het eerste gezicht en goed ver weg zag hij er mooi uit. :lol:
Toch kan ik me moeilijk voorstellen dat er zoveel stof op lag, je hebt een mooie spuitcabine. Maar als je niet tevreden bent met het werk dan moet je het veranderen anders krijg je er spijt van.
Succes, :wink:
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
jo
Posts: 1511
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo » Tue Aug 28, 2007 6:47 am

spuiten is een vak appart, alles afdekken met nieuwe plastiek en de vloer nat maken wil wel eens werken
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986

User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz » Tue Aug 28, 2007 7:52 am

jo wrote:spuiten is een vak appart, alles afdekken met nieuwe plastiek en de vloer nat maken wil wel eens werken


inderdaad, en goed materiaal is noodzakelijk, een degelijk spuitpistool (sata, eminent, devilbis enz..) doet ook wonderen, verleden jaar m'n achterklep van m'n Vito gespoten en best tevreden met het resultaat, lang getwijfeld om de Bagh zelf te spuiten...
Bagheera X '78

User avatar
jo
Posts: 1511
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo » Tue Aug 28, 2007 8:02 am

goed materiaal is eigenlijk altijd belangrijk :D

als ik moet bijspuiten, zoals jouw klep dan spuit ik bijna altijd me een spuitbus want dat is al bijna droog voor de verf de plaat raakt
zelden stof in de lak dan
alleen is die verf niet sterk genoeg

vroeger eens en Hyundai Pony met 10 bussen in het satin zwart gezet :lol:
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986

User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz » Tue Aug 28, 2007 5:43 pm

mja, ik werk meestal met snelle verharder en verdunner, tot nu toe altijd goed resultaat mee gehaald.
Bagheera X '78

User avatar
GODFRIED
Posts: 8521
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Tue Aug 28, 2007 8:46 pm

Marcel heeft thans een grote spuitcabine met veel licht en een goede afzuiging, alleen geen afzuiging aan de grond maar volgens mij moet het kunnen om mooi werk te leveren in deze zijn cabine. De grond wat nat maken en alles zuiver maken. :wink:
Attachments
spuicabine.JPG
spuicabine.JPG (47.68 KiB) Viewed 2211 times
Matra Bagheera S - 1977

benny
Posts: 3214
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny » Wed Aug 29, 2007 4:43 pm

Zelfs in de beste cabine kan je stof hebben. Waarom inverteren de contructeurs anders zoveel miljoenen euro's in een spuitstraat als het met minder ook zou kunnen.

User avatar
ALAIN VAN AKEN
Posts: 3578
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN » Wed Aug 29, 2007 8:15 pm

Stof of klein onzuiverheden zijn praktisch niet te vermijden zelfs niet in het beste of nieuwste spuitcabine. Er bestaan op de markt kleine ronde schuurblokken (ongeveer even groot als 2 euro muntstuk) met zeer fijn papier om stofdeeltjes weg te werken.

User avatar
Marcel
Posts: 153
Joined: Fri May 05, 2006 8:40 pm

Post by Marcel » Thu Aug 30, 2007 8:02 pm

Godfried
Datgene wat jij bij mij gezien hebt is wel geen spuitcabine MAAR een SPUITKOT.Had nochtans ook wel gedacht dat het zou werken,maar deze Baghi verdient beter.Er zijn daar al honderde uren werk ingestoken ,dan mag haar kleedje ook wel netjes zijn.K ben niet rap content.

User avatar
GODFRIED
Posts: 8521
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Sat Sep 01, 2007 2:51 pm

Marcel,

Natuurlijk moet je te vreden zijn anders heb je geen voldoening. In mijn ogen is het toch een spuitcabine. Volgens mij moet je in dat kot mooi werk kunnen leveren met de nodige voorzorgen. Alles goed nat zuiver maken!

Weet wel dat je beter de bagheera in zijn geheel spuit als alles gemonteerd is op de deuren en het kofferdeksel na. :wink:
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
Marcel
Posts: 153
Joined: Fri May 05, 2006 8:40 pm

Post by Marcel » Sat Sep 01, 2007 9:16 pm

Vandaag grijze Baghi gaan halen in Herk DE Stad,8.30u vertrokken en een uurtje later waren we terplaatse,Ludo stond al ongeduldig te wachten.Na het laden van de Baghi nog wat staan tetteren over auto's en alzo was het al snel 10.30u en hoogtijd om terug huiswaarts te keren tegen 90 per uur (begrensd).Thuis aangekomen snel gelost en ermee de brug op voor een eerste inspectie.die vrij positief was.Rap wat gegeten en vertrokken naar Ronny om Ludo zijne Bagheere te gaan opladen en naar zijn thuishaven te brengen wat allemaal goed verlopen is.Vanavond kon ik het toch weer niet laten om de grijze Baghi nogmaals goed te inspecteren.En ze valt voor mij reuze mee.Aan de bodem zelf is weinig of geen roest,zelfs de versteviging van de bestuurders zetel is nog zeer goed.Middelste kokers zijn ok?,links en rechts aan de achterophanging is het meeste werk.Alsook achter de voorste wielen is er wel wat plaatwerk weg.Volgens het digitale klokje heeft ze een hartstilstand gehad om 12u04 bij de vorige eigenaar ,weet wel niet in welk jaar.Starten gaat nog niet de starter gaat niet rond,moet dit nog uitzoeken.Er staat ook nog een lprachtige uitlaat onder(dubbel pijp)en zeer mooie ATS velgen Heb er ook nog een werkplaatsboek bijgekregen,MIJNEN dag kan niet meer stuk,zelfs mijn week niet.Wa zenne kik content se!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Marcelleke

User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 » Sat Sep 01, 2007 9:38 pm

ik zelf had hem ook slechter verwacht.zonder laswerk zullen we ergeen meer vinden. en nu de mijne hier is zal ik me niet meer vervelen.maargoed dat het vuile werk gedaan is , enkel nog dooraf werken.morgen wat foto's plaatsen.

Post Reply