Marcel zijn bagheera
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
De deuren op de eerste foto zijn inderdaad allesbehalve Bagheera-deuren...
Het viel me reeds een tijdje op.
Mooie restauratie, trouwens!
Ik denk dat er monmenteel een "Bagheera-boom" bezig is, hetgeen natuurlijk heel leuk is!
Eens al deze wagens zullen afgewerkt zijn, zullen we massaal op straat komen!
Het viel me reeds een tijdje op.
Mooie restauratie, trouwens!
Ik denk dat er monmenteel een "Bagheera-boom" bezig is, hetgeen natuurlijk heel leuk is!
Eens al deze wagens zullen afgewerkt zijn, zullen we massaal op straat komen!
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
-
- Posts: 4064
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
- Marcel
- Posts: 153
- Joined: Fri May 05, 2006 8:40 pm
Is er geen spreekwoord dat zegt,(iedere gek zijn gebrek )
Ze hodde me van da vormiddag mutte zien rijen,ze zulle wol gedocht hemme,wa vor nen aaw ijzermarchant rijd daar wer.mor vor mij uren plezier.Den ene amuseert zich me aaw auto's en een ander zit in caf?,t kost allebaai geld mor wa is dan t beste ?,K hem vruger nooit gedocht dak ne fransen otto ging opmaken mor t kan keren.Morgen gon warken,t zal minder zen.Da wast vor vandaag nog ne guie navond en veul leesplezier.
Ze hodde me van da vormiddag mutte zien rijen,ze zulle wol gedocht hemme,wa vor nen aaw ijzermarchant rijd daar wer.mor vor mij uren plezier.Den ene amuseert zich me aaw auto's en een ander zit in caf?,t kost allebaai geld mor wa is dan t beste ?,K hem vruger nooit gedocht dak ne fransen otto ging opmaken mor t kan keren.Morgen gon warken,t zal minder zen.Da wast vor vandaag nog ne guie navond en veul leesplezier.
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Bingo!!!!! Bart dat is het, het was de eerste foto die we verkleint hadden en we maakten er bewust bagheera deuren van. De deuren zijn van een Opel GT.bassboss wrote:De deuren op de eerste foto zijn inderdaad allesbehalve Bagheera-deuren...
Het viel me reeds een tijdje op.
Mooie restauratie, trouwens!
Ik denk dat er monmenteel een "Bagheera-boom" bezig is, hetgeen natuurlijk heel leuk is!
Eens al deze wagens zullen afgewerkt zijn, zullen we massaal op straat komen!
Eerlijk gezegd we hadden er dadelijk een reactie op verwacht!!
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag Marcel,
Ik heb gehoord dat je een ganse vracht Matraonderdelen gaat stockeren. Het is niet niks wat Ludo daar allemaal gekocht heeft. Lukt het niet met het plaatsen van foto's??
Ja, werken daar kunnen we niet zonder!!!! Kon ik het nog maar!!!
Ik heb enkele dagen moeten recupereren van de rondleiding in je garages maar het was de moeite waard. Dit had ik nog niet gezien!! En bedankt voor de tips die je ons gegeven hebt. Ik heb het nog al gezegd en zeg het weer!!? Spijtig dat die Matrazotten niet allemaal in de zelfde straat wonen?.
Welke naam zouden we dan geven aan onze straat!!!!!!!
MatraManiastraat!!!!!!of???????
Ik heb gehoord dat je een ganse vracht Matraonderdelen gaat stockeren. Het is niet niks wat Ludo daar allemaal gekocht heeft. Lukt het niet met het plaatsen van foto's??
Ja, werken daar kunnen we niet zonder!!!! Kon ik het nog maar!!!
Ik heb enkele dagen moeten recupereren van de rondleiding in je garages maar het was de moeite waard. Dit had ik nog niet gezien!! En bedankt voor de tips die je ons gegeven hebt. Ik heb het nog al gezegd en zeg het weer!!? Spijtig dat die Matrazotten niet allemaal in de zelfde straat wonen?.
Welke naam zouden we dan geven aan onze straat!!!!!!!
MatraManiastraat!!!!!!of???????
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
goed bezig en dat allemaal op een paar km van mijn deur
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Toch h??l weinig vrouwen maar je zou er veel meer Matra's tegen komen. We zouden dan ook niet zo lang moeten weg blijven.
Gepost door Jules. Marcel misschien iets voor u! Zetels voor de bagheera!!!!
http://cgi.ebay.fr/Lot-de-sieges-conduc ... dZViewItem
Gepost door Jules. Marcel misschien iets voor u! Zetels voor de bagheera!!!!
http://cgi.ebay.fr/Lot-de-sieges-conduc ... dZViewItem
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- Marcel
- Posts: 153
- Joined: Fri May 05, 2006 8:40 pm
Godfried,
Bedankt voor het goede schema heb alles nagezien en aangepast,maar alternator geeft geen stroom of spanningsregelaar.K ga eerst op zoek naar een goede alternator,en dan zal t wel gaan zeker.
Heb het motortje nog eens gestart en sloeg direkt aan,zeker door de warmte.hij smeekte naar MatraMania aandacht.
Bedankt voor het goede schema heb alles nagezien en aangepast,maar alternator geeft geen stroom of spanningsregelaar.K ga eerst op zoek naar een goede alternator,en dan zal t wel gaan zeker.
Heb het motortje nog eens gestart en sloeg direkt aan,zeker door de warmte.hij smeekte naar MatraMania aandacht.
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Marcel,
Je hebt die alternator mooi zuiver gemaakt!! heb je de koolborstels gecontroleerd? Waarschijnlijk zit hier de fout, misschien hebben ze gewoon geen of slecht kontact. Dit kun je gemakkelijk zelf controleren.
Je hebt toch zeker de spanningsregelaar overbrugt want deze werkt waarschijnlijk niet meer. Hoeveel spanning heb je gemeten?
Je hebt die alternator mooi zuiver gemaakt!! heb je de koolborstels gecontroleerd? Waarschijnlijk zit hier de fout, misschien hebben ze gewoon geen of slecht kontact. Dit kun je gemakkelijk zelf controleren.
Je hebt toch zeker de spanningsregelaar overbrugt want deze werkt waarschijnlijk niet meer. Hoeveel spanning heb je gemeten?
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Ik begrijp niet goed dat je 5.5 v meet het moet minstens 12v zijn omdat de batterij er op staat !!!!
Dat de aternator begint te roken!! Dat kan niet!! Dan is er iets mis met mijn aansluitschema!!! Voorlopig niet meer gebruiken. Ik ga het nog eens grondig controleren. Zeker dat het de alternator is die rookt niet de stroomregelaar!
Als je de motor start en hij draait dan maak je hem los van de batterij, blijft hij dan niet draaien dan geeft de aternator geen stroom.
Niet meer proberen!! Laat me het schema eens goed bekijken
Dat de aternator begint te roken!! Dat kan niet!! Dan is er iets mis met mijn aansluitschema!!! Voorlopig niet meer gebruiken. Ik ga het nog eens grondig controleren. Zeker dat het de alternator is die rookt niet de stroomregelaar!
Als je de motor start en hij draait dan maak je hem los van de batterij, blijft hij dan niet draaien dan geeft de aternator geen stroom.
Niet meer proberen!! Laat me het schema eens goed bekijken
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Marcel heeft een starttafel gemaakt waar hij de motor heeft in zitten, volledig aangesloten. Dit met de bedoeling om alles goed af te stellen en geen problemen meer te hebben na de inbouw in de corrosserie.
Die vent moet je niet onderschatten
Die vent moet je niet onderschatten
- Attachments
-
- bagheera motor volledig aangesloten klaar voor afstelling.JPG (81.34 KiB) Viewed 6350 times
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag Marcel,
Ik heb het schema eens bekeken en kom tot de vaststelling dat D+ en B+ moeten gewisseld worden. Daar deze alle twee van de + komen kan ik me niet voorstellen dat dit de rook veroorzaakt heeft in de alternator. Ze moeten zeker verwisseld worden!!!!!!
Ik ga het schema eens laten controleren door een specialist.
Dus voorlopig nog eventjes wachten met het uitproberen van de andere alternator.
Ik heb het schema eens bekeken en kom tot de vaststelling dat D+ en B+ moeten gewisseld worden. Daar deze alle twee van de + komen kan ik me niet voorstellen dat dit de rook veroorzaakt heeft in de alternator. Ze moeten zeker verwisseld worden!!!!!!
Ik ga het schema eens laten controleren door een specialist.
Dus voorlopig nog eventjes wachten met het uitproberen van de andere alternator.
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag Marcel,
Waarschijnlijk zijn er nog veel goede producten om het dak te plaatsen. Ik heb mijn dak en de vensters met tec7 geplaatst, dit is 10 jaar geleden en ik heb nog niks verloren. Ook de deurpanelen zitten nog muurvast. Als je op het oud dak kijkt zie je perfect de plaats waar de lijm gelegen heeft. Tijdens de afbraak van het dak heb je van achter twee Mouse steunen onder het dak uitgehaald, deze zeker terug plaatsen. De opening van de klapvenster waar de popnagels zitten!! Onder de popnagels zaten op plaatsen rondellen dit om het polyester op hoogte te brengen, plaats deze terug. Voor de rest kun je niet veel verkeerd doen. Ik heb op de zijkanten van het dak klemmen gezet, niet overdrijven met aandraaien. Gewoon lichtjes vast!! Zie dat de gaatjes van de popnagels mooi overeen komen en plaats ze na het lijmen. Ik meen dat onder de popnagels een kleine dichting is geplaatst tegen water!!!
Succes
Waarschijnlijk zijn er nog veel goede producten om het dak te plaatsen. Ik heb mijn dak en de vensters met tec7 geplaatst, dit is 10 jaar geleden en ik heb nog niks verloren. Ook de deurpanelen zitten nog muurvast. Als je op het oud dak kijkt zie je perfect de plaats waar de lijm gelegen heeft. Tijdens de afbraak van het dak heb je van achter twee Mouse steunen onder het dak uitgehaald, deze zeker terug plaatsen. De opening van de klapvenster waar de popnagels zitten!! Onder de popnagels zaten op plaatsen rondellen dit om het polyester op hoogte te brengen, plaats deze terug. Voor de rest kun je niet veel verkeerd doen. Ik heb op de zijkanten van het dak klemmen gezet, niet overdrijven met aandraaien. Gewoon lichtjes vast!! Zie dat de gaatjes van de popnagels mooi overeen komen en plaats ze na het lijmen. Ik meen dat onder de popnagels een kleine dichting is geplaatst tegen water!!!
Succes
Matra Bagheera S - 1977