Marcel zijn bagheera

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
gert
Posts: 13
Joined: Sat Jul 28, 2007 8:06 pm

Post by gert »

Hij was druk bezig met de motor in een frame te hangen om proef te draaien.
Attachments
Het Frame
Het Frame
motor baghera marcel 002 (Small).jpg (40.86 KiB) Viewed 11605 times
Als nieuw verzinkte onderdelen!
Als nieuw verzinkte onderdelen!
motor baghera marcel 003 (Small).jpg (33.47 KiB) Viewed 11605 times
Niet te vergeten,het stoofke met RVS uitlaat!!!!
Niet te vergeten,het stoofke met RVS uitlaat!!!!
motor baghera marcel 004 (Small).jpg (34.03 KiB) Viewed 11605 times
En waarom met een sleutel vijzen als ze daar een machine voor hebben uitgevonden??
En waarom met een sleutel vijzen als ze daar een machine voor hebben uitgevonden??
motor baghera marcel 005 (Small).jpg (32.84 KiB) Viewed 11605 times
Klaar om een toerke mee te rijden.
Klaar om een toerke mee te rijden.
motor baghera marcel 006 (Small).jpg (37.7 KiB) Viewed 11605 times
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Mooie foto's. Beter een motor te veel dan ??n te weinig. Die Marcel heeft niet stil gezeten, dit had ik ook niet van hem verwacht. Wat hij doet, doet hij goed, dat heb ik met eigen ogen kunnen vaststellen. Het moet hoe nieuw zijn!

Marcel hoe lukt het met de afstelling van de motor? Wat heb je allemaal aan de motor gedaan, kleppen gerodeerd, nieuwe dichtingen, nieuwe koppeling enz! Waar heb je die onderdelen zo snel gevonden? Je vliegt er nog al over. Ook een beetje tijd voor het vrouwke over laten h?! :lol:

Groetjes :D
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Marcel
Posts: 153
Joined: Fri May 05, 2006 8:40 pm

Post by Marcel »

Godfried
Heb alles gedemonteerd wat aluminium is,dat voor te kunnen glasparelen behalve de kop waarvan de kleppen gerodeerd zijn.Overal nieuwe pakkingen tussen geplaatst ,de meeste zelfgemaakt.Allemaal droog gemonteerd,de benodigde onderdelen heb ik via een garagist verkregen.Vandaag de motor opgestart en draait als een klok.Is voor mij wel de eertse keer dat ik dat allemaal alleen gedaan heb.Kleppen regelen ,ontsteking afstellen enz.Heb wel de waterpomp moeten vervangen daar ze lekte,die had ik nog een paar liggen(is toch gemakkelijk veel onderdelen).Da wast weral.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Marcel, proficiat met de uitgevoerde werken. Je bent gewoon niet in te schatten, je blijft me verbazen. Daar heb je veel van geleerd daar ben ik zeker van. Dat het meer voldoening geeft als je het zelf doet daar zul wel al achtergekomen zijn. Ik heb de waterpomp die op de motor stond bij aankoop nog niet moeten vervangen. Lijkt me ene taaie!!

Ik had nog een hoofdkoppelingspomp liggen van een afbraak. Om ze later te kunnen hergebruiken heb ik ze willen restaureren maar na de opening zag ik dat het geen zin meer had. De cilinderwand is ingevreten door de roest waardoor er enkele putjes in de wand zijn. :wink:


Raar! Zie de aansluiting naar het olieresevoir, deze staat zoals die van een M530!!! Naar rechts!!
Attachments
een verloren hoofdkoppelingspomp (Small).JPG
een verloren hoofdkoppelingspomp (Small).JPG (43.4 KiB) Viewed 11537 times
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

hier nog enkele foto's van marcel zen bagheera , zoals hij er in een vorig leven was.
Attachments
foto2029950_2.jpg
foto2029950_2.jpg (87.11 KiB) Viewed 11511 times
foto2029950.jpg
foto2029950.jpg (80.09 KiB) Viewed 11511 times
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

jakkes...hoe durft men... Image
Bagheera X '78
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Gelukkig is zij in goede handen terecht gekomen en wordt er terug een Bagheera van gemaakt. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Marcel
Posts: 153
Joined: Fri May 05, 2006 8:40 pm

Post by Marcel »

Wat ge met kippengaas en piepschuim allemaal kunt maken????
User avatar
Marcel
Posts: 153
Joined: Fri May 05, 2006 8:40 pm

Post by Marcel »

Welk daschbord staat er origineel in een Baghi van '79.Bij het sorteren en opruimen van mijn binnenbekleding heb ik gezien dat er geen goede vloerbekleding meer bij is,alsook voor de kofferbak,weet er misschien iemand waar ik dat zou kunnen kopen.Zou wel op het origineel moeten lijken of toch bijna.
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

het dashboard heeft een horizontale radio-uitsparing, de knoppen staan in 2 rijen naast de tellers, niet zo'n knoppenrij naast links naast het stuur.
Bagheera X '78
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Dat is afhankelijk welk type bagheera dat je hebt. Is het een X of is het een S. Indien een S staat de radio vertikaal. Indien een X dan staat de radio horizontaal. Is het een S van eind 79 kan het ook een horizontale radio zijn.
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

Oesje :oops:
Bagheera X '78
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Welke kleur zoek je voor de vloer? Ik zal eens uitkijken of ik iets tegen kom. Ik heb indertijd een mooi tapijt kunnen kopen voor in het koffer, spijtig, had ik toen maar een rol gekocht, het koste maar 5? per meter. Dat dashboard met die toetsen( murena dashboard) werd dat niet alleen gebruikt tijdens het laatste jaar (1980)dat de bagheera gemaakt werd!! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Marcel
Posts: 153
Joined: Fri May 05, 2006 8:40 pm

Post by Marcel »

Alle overige stukken zijn zwart indien ik zelf iets vind meld ik het op het forum
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

marcel, gemoed eens zien ik geloof dat er nog enkele bij u liggen van bij ronny.ik weet wel niet welk model dat ze zijn.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Nu je het zegt dit doet me aan de zetel denken! Ik heb er nog niet voor gekeken. :o

Ludo, de onderdelen die jij zoekt moet ik ook nog controleren. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

marcel is de bagheera nog niet klaar om naar de spuiter tegaan? ge zult geen kouw geleden hebben met dergelijke stoof in u werkplaats :lol: :lol: :wink:
User avatar
Marcel
Posts: 153
Joined: Fri May 05, 2006 8:40 pm

Post by Marcel »

Ludo ,nog even geduld h?!!!!Het is alweer bijna zomer!!!Dat werkt toch wat plezanter,de betrachting is dat de Baghi dit jaar klaar zou moeten zijn,er komt wel het ??n en ander bij kijken als je van min nul moet beginnen.heb al veel interrieur onderdelen in orde gezet,ben nu bezig met het glaswerk in orde te maken,ik kan kiezen tussen (drie slopers) daar zit allicht iets goed bij :P :roll: :evil:
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

en Marcel, geen vorderingen ?
Bagheera X '78
User avatar
Marcel
Posts: 153
Joined: Fri May 05, 2006 8:40 pm

Post by Marcel »

Was van plan de motor in te bouwen ,maar zal eerst een andere kop moeten plaatsen,??n bougie steekt een halve cm hoger dan de andere.Er zit een Recoil veerbus in,maar dit is blijkbaar toch niet goed gedaan.Of zou dat geen kwaad kunnen?heb ook problemen met de polyesterkop van de auto,is in de grondverf gespoten en staat vol kleine blaasjes waar vocht inzit.Het word wachten tot in de zomer,of andere kop klaarmaken.Geef mij maar ijzeren plaat daar heb je minder problemen mee.
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

marcel ,anders hier andere kop komen halen ik heb er nog 2 liggen.dan zijn ze weg.
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

tja, zwijg me van spuitwerk :lol:
Bagheera X '78
User avatar
Marcel
Posts: 153
Joined: Fri May 05, 2006 8:40 pm

Post by Marcel »

Ludo, wil je er ??ntje reserveren voor mij?Alvast bedankt voor het aanbod.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Marcel,

Dat die bougie uitsteekt is niet goed, dit kan een verkeerde ontsteking geven waarbij niet alles zuiver verbrandt. Plaats een nieuwe Recoil of gebruik een andere cilinderkop. Nu je toch alles hebt open liggen, maak het af zoals we van je gewoon zijn.
Die blaasjes kun je weg doen door af te schuren tot op de plaats waar de blaasjes ophouden, Laat goed drogen en zet dan terug een grondlaag. Als je begint te schuren kijk dan naar de kleur van de verf waar de blaasjes ophouden en schuur alles tot op die kleur. Droog! Niet nat schuren. je mag pas natschuren als er een grondverf opzit. Ik heb een kop gebruikt zonder blaasjes. Ik had er wel op de deur, dak en de zijflanken.
Succes :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Urbain
Posts: 904
Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
Location: Mortsel

Post by Urbain »

Marcel,

Indien je zou overwegen van een nieuwe recoil in het bougiegat te plaatsen, ik heb een setje liggen dat ik wel eens kan uitlenen. Zie topic bougies onder Murena.
groetjes,


Urbain

Murena 1.6 1983
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Marcel,

Hoe zag de verbrandingskamer eruit was er een verschil met de andere cilinders?? Misschien toch zo laten!!!! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Ronny
Posts: 103
Joined: Sat Jun 09, 2007 10:11 pm
Location: Waterlandkerkje (Zeeuws-Vlaanderen)

Post by Ronny »

Marcel hoe gaat het met de bagheera?Ben eigenlijk wel niewsgierig hoe ver je bent na de laatste ontmoeting in december :wink:
User avatar
Marcel
Posts: 153
Joined: Fri May 05, 2006 8:40 pm

Post by Marcel »

Dag Ronny,

Momenteel gaat het met Baghi beter dan met het baasje(rugproblemen).
Wacht toch wel op wat beter weer voor dat de grote werken terug zullen aanvangen.
kom je naar de nieuwjaarsmeeting binnen twee weken?
Laat iets even iets weten.

Groetjes Marcel
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Marcel,

Wat lees ik, rugproblemen! Rust brengt hier de oplossing. Veel beterschap. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

marcel hoe is het ermee,ik hoor niks meer van de bagheera?vorderen de werken?
Post Reply