Page 2 of 3

Posted: Thu Jan 17, 2008 1:58 am
by Muddy Bandit
jo wrote: Mijn reservewiel moet ook op het dak zoals bij de jouwe.
Ik zal je niet aanraden om dat wiel nog te gebruiken.
Is nog de originele "Bab Terre" van ongeveer 28 jaar oud... als je er te hard naar kijkt valt het rubber van de wangen. :oops:

Ik wil gewoon een normaal wiel netjes in een hoes in de koffer, ruimte zat.
Die op het dak is alleen voor de originaliteit, die "Bab Terre"onder de auto is al kapot en wil ik gaan gebruiken om de LPG-tank mee weg te werken zodat het daar ook origineel blijft lijken. :D

Posted: Thu Jan 24, 2008 11:09 pm
by jo
Ik ben nog steeds bezig met de voorbereiding van de restauratie zeg maar. :lol:

Een goede voorbereiding is alles. :-?

Zo ben ik vanavond bij een ex collega langs geweest.
Ben weer naar huis gekeerd met een flesje Abcon voor bij de benzine te doen (reinigt en verwijdert condenswater) en een flesje Abcon voor bij de olie. (Ok dat gaat in de Berlingo)
Verder 2 rollen (15Kg) lasdraad van 0.8, en wel Supramig van Lincoln.

Ook heeft hij een adres om mijn Air Liquide fles te vullen (Arcal 21).
Zelf heeft hij een autogeen set die ik mag lenen als het moet.

De laswerken gaan dus zeker lukken. 8) 8)

Ik moet er eens wat vaker langs. :roll: 8)

Posted: Fri Jan 25, 2008 9:35 pm
by GODFRIED
Twee rollen lasdraad van 15kg!! Ik hoop dat je die niet alle twee nodig hebt aan de rancho. De fles laten vullen schrijf je. Die fles wat ik heb komt uit een ruilsysteem, als ze leeg is gewoon omruilen voor een volle, mits betaling natuurlijk. :wink:

Posted: Fri Jan 25, 2008 9:43 pm
by jo
GODFRIED wrote:... mits betaling natuurlijk. :wink:
Idem hier maar het is wel 29? voor 4.3M?
Vandaar dat ik die andere oplossing wel zie zitten. :lol:

Posted: Sat Feb 09, 2008 9:40 am
by Vollegaaz
hier Jo, voor de avonden mee te vullen Rancho

:lol:

Posted: Sat Feb 09, 2008 9:44 am
by GODFRIED
Ik betaal ook veel geld voor mijn fles te ruilen, maar laten vullen waar doen ze dat! Moet je er lang op wachten? :wink:

Posted: Sat Feb 09, 2008 9:56 am
by Vollegaaz
GODFRIED wrote:Ik betaal ook veel geld voor mijn fles te ruilen, maar laten vullen waar doen ze dat! Moet je er lang op wachten? :wink:
ik heb het geluk dat m'n beste vriend bij air-products werkt, k'heb dus maar een seintje te geven en hup k'heb een nieuwe fles. Maar k'weet dat je bij hun kunt laten vullen, maar je fles moet wel gekeurd zijn enz...

Posted: Sat Feb 09, 2008 10:26 am
by GODFRIED
Spijtig maar het is een beetje ver weg! Bedankt voor het aanbod. Trouwens ik heb niets meer te lassen. Een bagheera roest die!!! :lol:

Posted: Sat Feb 09, 2008 7:32 pm
by jo
Vollegaaz wrote:
GODFRIED wrote:Ik betaal ook veel geld voor mijn fles te ruilen, maar laten vullen waar doen ze dat! Moet je er lang op wachten? :wink:
ik heb het geluk dat m'n beste vriend bij air-products werkt, k'heb dus maar een seintje te geven en hup k'heb een nieuwe fles. Maar k'weet dat je bij hun kunt laten vullen, maar je fles moet wel gekeurd zijn enz...
Die oplossing heb ik nu dus ook (via via)
Verder moet ik nooit laten keuren want een Air Liquide fles moet je zelf nooit laten keuren.

Posted: Sat Feb 09, 2008 7:36 pm
by jo
Vollegaaz wrote:hier Jo, voor de avonden mee te vullen Rancho

:lol:
Dat is al 21? transport :(
Eens kijken wat die tegen het einde staat....

Binnenkort heb ik hier al een stuk of 20 miniatuurkes dus die avonden zijn geen probleem. :lol:

Posted: Thu Aug 13, 2009 8:34 pm
by jo
Zou de motor uit een 89er Peugeot 309 passen in de Rancho?
1 straat verder hebben ze die Peu net aan de kant gezet, even gaan horen en ik mag hem kopen voor 150?.
Nu moet dat blok wel passen, ziet er bovenaan precies iets anders uit (kleppendeksel).
Het zou mij een revisie schelen , deze heeft maar 140 000 op de teller staan.

Posted: Thu Aug 13, 2009 9:03 pm
by Muddy Bandit
Moet volgens mij passen, maar weet het dus niet zeker.
Maar waarom maak je niet even een testrit?
Kun je hem gelijk even naast de Rancho parkeren om te vergelijken...en je weet dan ook meteen hoe het blok loopt. :wink:

Posted: Thu Aug 13, 2009 9:05 pm
by jurgen M
jo wrote:Zou de motor uit een 89er Peugeot 309 passen in de Rancho?
1 straat verder hebben ze die Peu net aan de kant gezet, even gaan horen en ik mag hem kopen voor 150?.
Nu moet dat blok wel passen, ziet er bovenaan precies iets anders uit (kleppendeksel).
Het zou mij een revisie schelen , deze heeft maar 140 000 op de teller staan.
IS dit wel een 1450cc?? De oudere peugeots 309 hadden een simcablok maar in 1100 of 1300cc

Posted: Thu Aug 13, 2009 10:00 pm
by jo
Testrit is niet echt mogelijk want hij is niet meer ingeschreven en die mens heeft nogal schrik om er nog mee op de baan te komen.
Maar of het een 1400 is weet ik eigenlijk niet, moet ik eens nakijken, als het zo is kan ik me er niet echt aan miskopen want buiten lichte schade vooraan is dat beest best nog in orde.
Had trouwens nog keuring tot maart 2010.
Ik hou jullie op de hoogte.

Posted: Mon Aug 17, 2009 10:27 pm
by jo
Zo de 309 staat bij de Rancho, het is wel een ander blok, een 1.6 Xu.
Ik zie wel wat ik ermee aanvang. :lol:

Posted: Tue Aug 18, 2009 7:16 pm
by Vollegaaz
Mijn petekind heeft sinds verleden maand z'n rijbewijs en heeft zo'n 309 als eerste wagen, k'weet je te vinden als ie wat kan gebruiken :lol:

Posted: Tue Aug 18, 2009 10:12 pm
by jo
Ik trek hem nog niet uiteen (voorlopig), vandaag de aanrijschade gemaakt, met een stomme reddingsactie hebben ze het sleepoog er dus afgetrokken :roll:
Motorkap fixxen en dan is hij weer heel. :lol:

Posted: Wed May 23, 2012 4:03 pm
by jo
Iemand interesse in m'n Rancho's?
Aan een wreed laag prijske?
Ik heb gewoon niet genoeg tijd om eraan te beginnen. :(

Posted: Sat May 26, 2012 11:02 pm
by Muddy Bandit
:o

Wat is dat nou Jo????
Tijdens de nieuwjaarsmeeting liep je nog te kwijlen rondom mijn Grand Raid, en nu zet je je toekomstdroom zo maar opzij?


Eraan beginnen is maar een simpele stap die je hooguit een dag kost, en eenmaal eraan begonnen dan vindt je de rest van de tijd vanzelf... ik spreek uit ervaring. :wink:

Posted: Sun May 27, 2012 9:25 am
by rubain
wat???? :o
Beste Jo toch, dit mag je gewoon niet doen, daar zul je écht wel spijt van hebben hoor :(
Tijd is vaak de boosdoener bij de meeste liefhebbers, maar als je er eenmaal aan begint, zul je er zeker geen spijt van hebben, nu ja, ik hoop dat je je alvast nog bedenkt... :cry:

Posted: Sun May 27, 2012 10:16 am
by matrafan
Jo niet te rap opgeven.

Vroeg of laat vindt ge wel ergens tijd om aan de Rancho te beginnen.

Weg is weg, krijgt ge alleen achteraf maar spijt van.

Posted: Sun May 27, 2012 10:17 pm
by jo
Ja ik weet het maar er moeten zo af en toe knopen doorgehakt worden.
De Avantime staat ook te koop, geen idee wanneer ik dat blok erin zou moeten steken.
Heb een Avantime benzine op het oog, in orde.
Van heel mijn huidig wagenpark blijft enkel de accident Avantime over, zelfs de scooter (125cc) gaat voorlopig de deur uit, m'n koersfiets, gewoon alles.

Posted: Tue May 29, 2012 6:13 am
by GODFRIED
Ik kan daar goed inkomen. Te veel is te veel. Zolang een mens maar blijft dromen en plannen maken. Je kunt maar met één auto rijden en je kiest dan je favoriet en de andere blijven staan. Als investering moet je deze wagens niet houden. Gewoon opruimen en luisteren naar je hart.
Er zijn wagens genoeg om later eventueel bij te kopen.
Zoals je ziet onze matradokter Cornelis heeft totaal geen interesse meer in Matra. Je ziet hem of hoort niets meer van hem en dat de passie diep zat is wel voor iedereen duidelijk met een familie die allemaal met Matra reed.
Aan alles komt een einde!!!! Dit zal voor iedere van ons iets anders verlopen...

Succes met de verkoop.

Posted: Tue May 29, 2012 6:39 am
by jo
Soms kan het niet anders, maar de passie is nog niet weg. :)

Posted: Wed May 30, 2012 12:25 pm
by dieterwieter
[quote="jo"]Heb een Avantime benzine op het oog, in orde.
quote]

Dag Jo,

knopen dienen idd van tijd tot tijd doorgehakt te worden.

Ik lig zelf soms ook in dubio, maar desondanks blijf ik volharden om de Murena te houden omdat ik weet dat ik er na afzienbare tijd spijt zou van krijgen.

Mocht je overstag gaan voor een Avantime op benzine dan wil ik je enkel een kleine tip geven: er zijn genoeg (goedkope) aanbiedingen van vooral V6'en, maar deze zijn meestal allemaal toe aan een nieuwe distributieriem.
De eigenaars weten waarom ze hem dus op dat ogenblik willen wegdoen ; het vervangen van de riem met toebehoren kost een klein fortuin... informeer eerst even bij een liefhebber-Renault garage hierover.

Succes met jouw beslissing!

Groetjes,
Dieter

Posted: Wed May 30, 2012 11:07 pm
by jo
En distributieriem is motor uitbouwen zoals bij veel V6 auto's?

Nee heb een 2 liter op het oog, lijkt me al voldoende power, enige nadeel is dat die motor slecht op LPG kan lopen (verkeerde legering kleppen)

Posted: Fri Oct 26, 2012 4:23 pm
by rubain
Dag Jo,

Nog steeds in het bezit van de Rancho's? Heb je je al bedacht en ga je de Rancho toch restaureren? 8)

Groeten,

Posted: Fri Oct 26, 2012 6:12 pm
by jo
Ik heb ze nog, geen haast om ze te verkopen, ergens ook zonde...

Posted: Wed Jan 30, 2013 7:36 am
by oetker
Facts of life got you.
Het is jammer dat de Rancho's stuk voor stuk projekten zijn die niet zonder een grondige aanpak kunnen.
Wat dat betreft is een Murena gemakkelijker.
Niet dat je daar niets voorr hoeft te doen, maar geen roest maak het wel een stuk eenvoudiger.
Er komt vast wel weer een periode waar je wat kan doen aan je hobby.

Groet Herman.

Posted: Wed Jan 30, 2013 4:35 pm
by jo
Ooit en dit jaar moet er toch veel gebeuren, momenteel een oude moto aan het opknappen om bij goed weer mee naar het werk te rijden, maar natuurlijk vallen er ook hier constant lijken uit de kast en zit ik nog niet half zover als ik wou....