Hallo mensen!
Na even rondneuzen bij onze zuiderburen op hun forum matra-passion, merk ik dat het vinden van dorpels voor de rancho een quasi onmogelijke taak geworden is
Nu zit ik toch even met mijn handen in het haar, want mijn dorpels dienen ook vervangen te worden
Iemand een idee waar je deze nog zou kunnen vinden? Eventueel bij simon-auto? Staat namelijk nog steeds in de catalogus, iemand ervaring hiermee?
Alvast bedankt!
dorpels bij simon-auto?
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
En zelf plooien geen mogelijkheid?
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1661
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Van de Simca 1100 is gelijk, zo her en der zijn ze nog wel te vinden.
Maar met een zetbank kun je ze ook wel zelf (laten) maken:
Desnoods gelijk van een maatje dikker metaal.
Oh ja, Simon heeft veel in de catalogus staan van de Rancho, maar helaas niet veel op de plank..
Maar met een zetbank kun je ze ook wel zelf (laten) maken:
Desnoods gelijk van een maatje dikker metaal.
Oh ja, Simon heeft veel in de catalogus staan van de Rancho, maar helaas niet veel op de plank..
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- rubain
- Posts: 103
- Joined: Wed Sep 01, 2010 8:57 am
- Location: Gistel
bedankt voor de reacties!
@ patrick
en ik maar met volle fierheid en grootste verwachtingen de volledige cursus afprinten, in de veronderstelling dat alles daar zomaar voor het grijpen zou liggen niet dus, maar ja, eens je aan een rancho begint moet je weten dat je wel een paar keer met je hoofd tegen de muur zal lopen zeker?
alavst bedankt voor het modelletje Patrick, ik zal wel een goede ziel vinden die dat voor me kan maken als het zover is
ik geef de moed niet op!
@ patrick
en ik maar met volle fierheid en grootste verwachtingen de volledige cursus afprinten, in de veronderstelling dat alles daar zomaar voor het grijpen zou liggen niet dus, maar ja, eens je aan een rancho begint moet je weten dat je wel een paar keer met je hoofd tegen de muur zal lopen zeker?
alavst bedankt voor het modelletje Patrick, ik zal wel een goede ziel vinden die dat voor me kan maken als het zover is
ik geef de moed niet op!
-
- Posts: 1661
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Wat heet "een paar keer met je hoofd tegen de muur lopen"...
Wees maar blij dat niet alles zo maar voor het grijpen ligt... hierdoor behoudt je van de éne kant de Rancho voor de echte liefhebbers, en van de andere kant blijft de hobby nog betaalbaar als je de moeite van het zoeken tenminste voor lief neemt.
Technisch gezien is bijna alles eigenlijk nog heel goed leverbaar voor vriendelijke prijzen, zowel nieuw als gebruikt.
Als je de zoektocht naar onderdelen even wat verruimd richting de Simca 1100, Simca 1308/1309, Talbot 1510, Talbot Horizon en de vroegere Peugeot 309 kun je via Marktplaats E-bay en andere veilingsites al heel veel vinden.
Voor plaatwerk kun je eigenlijk alles van de Simca 1100 (portieren de latere series met verzonken handgreep) gebruiken.
Ook hiervan verschijnt er met regelmaat nog wel wat op de diverse veilingsites, en daarnaast is er nog redelijk wat naslagwerk te verkrijgen.
Bijvoorbeeld via de genoemde HB-pieces, maar ook de firma Warny (http://www.warny.com) heeft veel overzetplaatwerk geproduceerd van dorpels, vloerdelen en kriksteunen voor de Simca 1100, dit staat alleen niet meer vermeld op hun site.
En daarnaast is voor het onderstel ook veel gemakkelijk zelf te produceren, het meeste is simpel rechttoe-rechtaan over grotere lengte's.
Ik ben eigenlijk nog maar 3 dingen tegen gekomen waar heel moeilijk aan te komen is. (afgezien van de specifieke Grand Raid onderdelen)
Dit zijn die ovale buizen van het dakrek, de voorste langsdragers vanaf het front tot onder de vloer en de traverse van de achteras.
Maar het onderdelenboek van Simon heb je niet voor niets uitgeprint, ik heb er ook veel gemak van gehad tijdens de afbraak en de opbouw van mijn Rancho.
De tekeningen zijn vaak zeer verhelderend en veel duidelijker als die in het werkplaatshandboek.
Wees maar blij dat niet alles zo maar voor het grijpen ligt... hierdoor behoudt je van de éne kant de Rancho voor de echte liefhebbers, en van de andere kant blijft de hobby nog betaalbaar als je de moeite van het zoeken tenminste voor lief neemt.
Technisch gezien is bijna alles eigenlijk nog heel goed leverbaar voor vriendelijke prijzen, zowel nieuw als gebruikt.
Als je de zoektocht naar onderdelen even wat verruimd richting de Simca 1100, Simca 1308/1309, Talbot 1510, Talbot Horizon en de vroegere Peugeot 309 kun je via Marktplaats E-bay en andere veilingsites al heel veel vinden.
Voor plaatwerk kun je eigenlijk alles van de Simca 1100 (portieren de latere series met verzonken handgreep) gebruiken.
Ook hiervan verschijnt er met regelmaat nog wel wat op de diverse veilingsites, en daarnaast is er nog redelijk wat naslagwerk te verkrijgen.
Bijvoorbeeld via de genoemde HB-pieces, maar ook de firma Warny (http://www.warny.com) heeft veel overzetplaatwerk geproduceerd van dorpels, vloerdelen en kriksteunen voor de Simca 1100, dit staat alleen niet meer vermeld op hun site.
En daarnaast is voor het onderstel ook veel gemakkelijk zelf te produceren, het meeste is simpel rechttoe-rechtaan over grotere lengte's.
Ik ben eigenlijk nog maar 3 dingen tegen gekomen waar heel moeilijk aan te komen is. (afgezien van de specifieke Grand Raid onderdelen)
Dit zijn die ovale buizen van het dakrek, de voorste langsdragers vanaf het front tot onder de vloer en de traverse van de achteras.
Maar het onderdelenboek van Simon heb je niet voor niets uitgeprint, ik heb er ook veel gemak van gehad tijdens de afbraak en de opbouw van mijn Rancho.
De tekeningen zijn vaak zeer verhelderend en veel duidelijker als die in het werkplaatshandboek.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969