Page 1 of 1

1600er 5 Gang Rancho

Posted: Sun Mar 14, 2010 12:55 am
by jo
http://www.matraforum.de/thread.php?thr ... a0e36724c1
Die heeft een 1600 met 5 bak in de Rancho gestoken.
BE3 bak zit normaal in een Citroën ZX met XU motor.
Spijtig dat mijn Duits verwaarloosbaar klein is anders vroeg ik hem om wat meer uitleg wat hij precies aangepast heeft. :(

De 1600 hoeft niet echt (80PK is genoeg) maar die 5 bak heeft wel mijn aandacht.
In elk geval had ik de Peugeot 309 (ook XU blok) naast de Rancho staan en dat is echt een wereld van verschil.
Vooral de breedte is een pak meer bij het XU blok.

Posted: Sun Mar 14, 2010 10:44 am
by GODFRIED
Hoe zit dat nu weer!! Past de murena versnellingsbak ook op de bagheera?? Ik dacht dat het met wat aanpassing mogelijk was. (Linkse ophanging)
Benny???

Posted: Sun Mar 14, 2010 11:06 am
by jurgen M
GODFRIED wrote:Hoe zit dat nu weer!! Past de murena versnellingsbak ook op de bagheera?? Ik dacht dat het met wat aanpassing mogelijk was. (Linkse ophanging)
Benny???
Of een Solara versnellingsbak? Deze lijkt toch op deze in een horizon, en een Horizon lijkt op een Rancho? Niet? :P

Posted: Sun Mar 14, 2010 11:57 am
by GODFRIED
Inderdaad jurgen.

Benny weet hier meer van.

Posted: Sun Mar 14, 2010 12:34 pm
by benny
Een 5-bak van een Solara of een Murena past op een 1600. Je moet wel letten op de diameter van de uitgangsas van de 5-bak die in het vliegwiel gaat. Er zijn blijkbaar 2 verschillende diameters. Op een 1400 past enkel een 4-bak. Er zouden wel 1400's geweest zijn met een 5-bak. Doch de versnellingsbakken tussen de 1400 en de 1600 zijn onderling niet verwisselbaar.

Posted: Sun Mar 14, 2010 2:12 pm
by jurgen M
benny wrote:Een 5-bak van een Solara of een Murena past op een 1600. Je moet wel letten op de diameter van de uitgangsas van de 5-bak die in het vliegwiel gaat. Er zijn blijkbaar 2 verschillende diameters.
Ik heb ook voor mijn murena een bronzen bus moeten laten draaien, het gat in de krukas was groter dan bij mijn originele motor.