Murancho

Alle informatie over restauratie en werken aan de Rancho
Post Reply
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Murancho

Post by oetker »

8)

Image

Het ultieme Matra-gevoel.
Last edited by oetker on Thu Sep 03, 2009 8:30 am, edited 1 time in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
fjodor 2.2
Posts: 171
Joined: Mon Mar 30, 2009 10:17 am
Location: Amersfoort (NL)

Post by fjodor 2.2 »

Kan je toch nog een paar extra mensen meenemen :lol:

groet Fjodor
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

Anderhalve Rancho
Attachments
rancho.jpg
rancho.jpg (48.58 KiB) Viewed 11459 times
Bagheera X '78
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Daar zijn er wel meer van:

Image

Ik denk er zelf ook sterk over om nog zo'n karretje van een slooprancho te bouwen.
Heb er vroeger ook al verscheidene gemaakt van de Simca 1100 fourgonnette, was (zonder spuiten) in pakweg 1 dag te realiseren.
Die karretjes waren toen zeer gewild als hondenwagen. 8)
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

De Rancho-Rancho combinatie kom je inderdaad wel meer tegen. Zou bij de Luxemburger de achterste achterruitenwisser ook werken? :wink:
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Quote
--------
Die karretjes waren toen zeer gewild als hondenwagen.
====================================

Hmmm, ik heb geen hond, misschien iets voor Matra-kat.
Image
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Handig om de vrouw met de kinderen in te zetten, dan ben je op je gemak. :wink:
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Hij godfried, maak maar dat je vrouw dat niet hoort anders moet je in de hoek gaan staan ( grapje )




grt harry de matra.
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Is hier in Belgi? niet op de weg te krijgen, dat is van boete naar boete rijden.
Je mag van een auto namelijk geen aanhanger maken.
(Mijn huidige aanhanger met Citro?n ZX achteras heeft een perfecte baanligging maar ziet eruit als een normale aanhanger :oops: 8) )
Ik ken het verhaal van iemand die een R4F6 laadbak op een Saris aanhanger had geplaatst, met driehoekige reflectors maar de verlichting van de F6 had gebruikt, dat was boete's ? volant?. :cry:
En toch wil ik het ook wel maken, wel met een lichtbalk onder de bumper en de aanhanger spatborden als binnenwielscherm, de Rancho zet ik met spanbanden binnenin vast, dan is het geen deel van de aanhanger maar de lading. :lol:
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

als je de eigenschappen van het gekeurde chassis behoud? zijn er dan problemen? Je mag op een chassis toch iets bouwen als de maten en gewichten juist zijn. :o
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

In Nederland geeft zo'n karretje geen probleem.
Het valt dan in de categorie met een totaalgewicht tot 750 kg (gewicht karretje + laadvermogen) en heeft geen eigen kenteken nodig.

Wil je een groter totaalgewicht dan kun je beter een onderstel van een gekentekende aanhanger/caravan gaan gebruiken en hier het achterdeel op bouwen.

En voor Belgi? gewoon een aanhanger nemen met de juiste afmetingen, zodat de polyester kap er precies overheen valt.
Dan enkel vast zetten met haken of grendels, dan is het gewoon lading. :wink:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

jurgen M wrote: Je mag op een chassis toch iets bouwen als de maten en gewichten juist zijn. :o
Ja maar het mag niet van een auto zijn. :cry:
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Belachelijk hier doen ze om alles moeilijk.

Mijn zoon rijdt met escort Cabrio 1.8 diesel 70pk en op deze moeten dure hoge snelheidsbanden op!! Dit omdat die wagen uit Duitsland kom en zo is ingevoerd. Ik heb dit proberen recht te zetten en dat is me niet gelukt zelfs met de medewerking van de garage. Als ik de originele banden gebruik keuren zijn escort af!!!!!!!!!!!!!!!! Mijn oudste zoon zegt atijd "dit is een apenland.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Klooo.... mijn tekst wordt steeds verandert bij het plaatsen. :o
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Wat is juist het probleem Godfried?
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

jo wrote:
jurgen M wrote: Je mag op een chassis toch iets bouwen als de maten en gewichten juist zijn. :o
Ja maar het mag niet van een auto zijn. :cry:
Ik bedoel ook een halve Rancho als "lading" op een aanhanger.
Er zullen in Belgi? ook vast wel platformaanhangers bestaan, gewoon zo'n karretje met enkel een vlakke laadvloer zonder zijschotten.
Als je hier bovenop een aangepaste Rancho-achterkant zet (de polyester kap met de bodem erbij) en vervolgens deze vastmaakt met haken of grendels aan de aanhanger, dan is het toch gewoon lading?
Je zult alleen de verlichting van de aanhanger dan moeten gebruiken in plaats van de Rancho-achterlichten.

Op deze manier zijn er in Nederland ook vele dubbelcabine pick-up voertuigen (Toyota Hilux, Nissan King Cab enzovoort) die zo legaal rond rijden op grijs kenteken (heet in Belgi? geloof ik "lichte vracht").

Als je in Nederland enkel zo'n overkapping met bouten vast zet op de rand van je laadbak voldoe je meestal niet meer aan de eisen van grijs kenteken, maar neem je zo'n overkapping met een bodem die precies binnenin de bak van een voertuig past dan heet het hier een opeens een afzetcontainer, en dan is het lading.
Je mag deze "lading" alleen niet permanent bevestigen met bijvoorbeeld bouten, maar een grendelsysteem, haaksysteem of andere vorm van snelsluiters is wel weer toegestaan.

Idiote regelgevingen....maar je wordt er soms wel creatief door. :wink:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Alain

? Blijkbaar heeft het Zich spontaan opgelost! Ik zie toch geen gesproken! : O
Nee het is niet opgelost, zie mijn tekts wat ik geplaatst heb op een andergedeelte van het forum.

[color = red] Ik heb nog nooit ontmoet sterven folie Gewerkt maar ga het ook eens proberen. [/ color]
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Muddy Bandit wrote:
jo wrote:
jurgen M wrote: Je mag op een chassis toch iets bouwen als de maten en gewichten juist zijn. :o
Ja maar het mag niet van een auto zijn. :cry:
Ik bedoel ook een halve Rancho als "lading" op een aanhanger.
Er zullen in Belgi? ook vast wel platformaanhangers bestaan, gewoon zo'n karretje met enkel een vlakke laadvloer zonder zijschotten.
Als je hier bovenop een aangepaste Rancho-achterkant zet (de polyester kap met de bodem erbij) en vervolgens deze vastmaakt met haken of grendels aan de aanhanger, dan is het toch gewoon lading?
Je zult alleen de verlichting van de aanhanger dan moeten gebruiken in plaats van de Rancho-achterlichten.
Idiote regelgevingen....maar je wordt er soms wel creatief door. :wink:
Dat is exact wat ik bedoelde :wink:
Post Reply