Minze zijn Rancho

Alle informatie over restauratie en werken aan de Rancho
User avatar
Muddy Bandit
Posts: 1564
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit » Wed Mar 26, 2008 11:14 pm

Is dit die Rancho die ergens hier in de buurt (Overijssel) voor een tijdje terug te koop stond?
Hij komt mij namelijk zeer bekend voor.
Meen me te herinneren dat bij deze Rancho van twee auto's ??n is gemaakt, maar ik kan me vergissen...
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971

User avatar
Muddy Bandit
Posts: 1564
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit » Sat Mar 29, 2008 1:20 am

Moeilijk zeggen zo.
Brandstoftoevoer (of filter) al nagekeken, ontsteking misschien, carburateurafstelling...
Het kan zoveel zijn. :-?
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971

User avatar
GODFRIED
Posts: 8449
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Sat Mar 29, 2008 3:03 pm

Waarschijnlijk geen onsteking of geen benzine, eventjes zoeken. :wink:
succes
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
jo
Posts: 1509
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo » Sat Mar 29, 2008 10:07 pm

minze wrote:
Muddy Bandit wrote:Moeilijk zeggen zo.
Brandstoftoevoer (of filter) al nagekeken, ontsteking misschien, carburateurafstelling...
Het kan zoveel zijn. :-?

Dat is allemaal nieuw, en afgelopen week daar geen problemen mee gehad, hij liep echt geweldig. Enige was een dat ie niet soepel was bij accelereren.
Dan zou ik eerst brandstof nakijken.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986

User avatar
jo
Posts: 1509
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo » Sat Mar 29, 2008 11:17 pm

is de tank nog heel? niet vacuum getrokken? dan zit de aanzuig namelijk te hoog... er komt dus niets uit de tank.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986

User avatar
jo
Posts: 1509
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo » Sun Mar 30, 2008 9:53 pm

minze wrote:hoe zie ik dat van buiten af?

Als de beschermkap eronder staat zal je het moeilijk kunnen zien, maar het is zoals een plastiek fles die je vacuum zou trekken, staat dan hol naar binnen toe.
Of bij een Rancho zijn tank dit makkelijk kan voorkomen weet ik niet maar van sommige Citro?n's heb ik er wel weet van....
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986

User avatar
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Post by matra530lx » Sun Mar 30, 2008 11:29 pm

Jongens, volgens mij kan een benzinepomp(voor motor met carburateur) geen tank plat zuigen, daar deze niet over voldoende onderdruk beschikt. Het gaat hier over een paar honderd gram onderdruk.
Wat wel kan is dat als om de een of de andere duistere reden de tank lucht dicht zou zijn dat dan de motor stilvalt omdat de pomp het niet meer kan halen.
Ik rij zelf met een Espace 2.2 turbo diesel van 1999 en daar is er een service mededeling die het plat zuigen van de tank en de reden hier van beschrijft en uiteraard ook de oplossing meegeeft.
Dus met een dieselpomp kan je een kunststof tank plat zuigen, als de tank geen lucht meer krijgt en in het geval van de Espace is het de slang van de overloop die verstropt en dat zorgt er voor dat er geen lucht en dus onderdruk in de tank ontstaat, met als gevolg dat ze plat gezogen wordt.
Dus als ik verhaal van de Rancho=max. 30 Liter inhoud mag geloven, dan zal het probleem of oorzaak ergens anders moeten gezocht worden.

Mvg,

Jean

User avatar
Muddy Bandit
Posts: 1564
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit » Mon Mar 31, 2008 12:03 am

minze wrote:Tank ziet er goed uit. Wel vreemd is dat de tank origineel lijkt, maar er gaat niet meer dan 30L in
Is de tank makkelijk te demonteren?


De tank is zeer gemakkelijk te demonteren.
Eerst de beschermbak er onderweg halen (4 bouten geloof ik), dan de vulslang loshalen (slangklem).
Vervolgens het dekseltje in je laadvloer losschroeven, hieronder zit het tankelement met vlotter, hier de draden loskoppelen en de toevoerslang naar de motor losmaken.
Onder de tank zit een metaal/rubberen band, voor 2 ophangpunten en achter 1.
Bij het achterste ophangpunt de bevestiging even volgen naar de bodem aan de binnenkant, hier kom je een moer M17 tegen in de achterste dwarsbalk waarmee je de band ontspant. (Zit soms een afdekplaatje over).
Als de band ontspannen is kun je de pen op het achterste ophangpunt lostikken en de tank opvangen.

Image
Dat 3-hoekige ding wat hier op de grond hangt is de metalen/rubberen band waar de tank in hangt.
Rechts aan het eind van de laadvloer zit de moer (in de dwarsbalk) waarmee je die band ontspand.
Het zwarte gat in de laadvloer is de plek waaronder je tankelement zit.

Is dus in ??n uurtje te doen. :wink:

(oh ja, tap de tank wel eerst even af...)
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971

User avatar
jo
Posts: 1509
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo » Sun Apr 06, 2008 11:20 am

De kleur in je kenteken kun je laten veranderen.
Ik weet zelfs niet of je het verplicht moet opgeven welke kleur je hebt, hier alvast niet.

Enkel blanke lak erover is dat geen optie?
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986

georges1
Posts: 203
Joined: Sun Sep 15, 2002 2:00 am
Location: 9960 Assenede

Post by georges1 » Sun Apr 06, 2008 6:05 pm

Stond de meter van de benzinetank op nul voor je die 30 liter bijgevuld hebt? De tankaanduiding van de Rancho heeft wel eens kuren!

User avatar
Muddy Bandit
Posts: 1564
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit » Sun Apr 06, 2008 6:52 pm

minze wrote:
Iemand een suggestie voor een kleur?!
Hij moet UNIEK worden!!!... (en er staat nu rood op mn kenteken)



Rose is tamelijk uniek voor een Rancho. :lol:
(maar niet mijn favourite kleur...)

Over een afwijkende kleur op het kenteken wordt in Nederland niet moeilijk gedaan, zolang de originele kleur nog maar ergens is weer te vinden. (onder de motorkap of zo)
Mijn suzuki wordt gemiddeld 1x per 2 jaar geheel opnieuw geschilderd, is intussen al blauw, oranje, groen geweest en dus nu geel/zwart.
Voor de APK is dit geen probleem.

Maar in jou geval zou ik wel gaan voor origineel.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971

User avatar
jo
Posts: 1509
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo » Sun Apr 06, 2008 10:04 pm

minze wrote:Rose is geen optie... ik zoek een unieke rancho kleur, eentje die nog niet gedaan is / is uitgestorven. En uh moet bij mn interieur passen (beige/bruin met rode ruitjes !
Dat is donker groen of rood dan.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986

User avatar
Muddy Bandit
Posts: 1564
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit » Sun Apr 06, 2008 11:51 pm

minze wrote:Bij grijs kenteken is het nooit een probleem, omdat die vaak van kleur veranderen... maar voor geel kenteken is het een APK eis.


Maakt tegenwoordig niet meer uit.
Ik schilder m'n suzuki (geel kenteken dus) al jaren in verschilende kleuren.
Er staat blauw op het kenteken, maar 2 jaar geleden (toen was hij net geel/zwart geworden) kreeg ik een steekproef op m'n zuuk na de APK.
De RDW-keurmeester heeft i.v.m. de kleur de regels nog nagekeken, het bleek dat de originele kleur alleen maar ergens op de auto nog zichtbaar moet zijn, het mocht ook ergens aan de onderzijde, in de motorruimte of in het interieur.
Zelfs het typeplaatje met de originele kleurvermelding was al genoeg..

Maar wat jou Rancho betreft, ik zou dan gaan voor de rode of bruine tinten.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971


User avatar
GODFRIED
Posts: 8449
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Thu Apr 10, 2008 8:12 am

Deze wagen ziet er nog prachtig uit en al eens goed gerestaureerd. Geen Laswerk??? :wink:
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
GODFRIED
Posts: 8449
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Tue Apr 15, 2008 10:26 am

Ik vind de prijs niet te hoog voor een rancho in die staat.
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
jurgen M
Posts: 1106
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M » Tue Apr 15, 2008 4:58 pm

Roest lijkt mij een typische ranchokleur... :D

Post Reply