Page 5 of 19

Posted: Thu Apr 09, 2009 1:29 am
by Muddy Bandit
Ik heb deze advertentie al gezien...
Inclusief de verzending ben je bij Simon in Duitsland nog goedkoper uit, hij verstuurt alleen met luchtpost vanuit Engeland.
Ik heb bij hem al een compleet frontpaneel gekocht voor 39 engelse ponden, maar incl. verzending kostte dit paneel ook al ruim 125 euri.

Posted: Thu Apr 09, 2009 9:06 am
by GODFRIED
Petje af voor wat je weer opgelost hebt. Bij mijn bagheera hoor ik links ook een getik aan de steekas, alleen bij gas geven. Waarschijnlijk zal dit ook iets te maken hebben met de koppeling op de as!! :wink:
Succes met de herstelling van de A-stijl.

Posted: Thu Jun 04, 2009 10:50 pm
by Muddy Bandit
Ik zit momenteel geheel onverwacht weer met een nieuw probleem....m'n lasapparaat heeft het definitief begeven. :evil: :evil: :evil:

Was al een paar daagjes lekker bezig met de werkzaamheden.
Dak weer geheel klaar, achterste wielkassen weer netjes strak en hard, ben je bezig met het schutbord komt er opeens een steekvlam uit het apparaat...R.I.P. :cry:

Tsja, alles is vervangbaar...maar die apparaten zijn zo verrekte duur. :(

Posted: Fri Jun 05, 2009 9:05 am
by GODFRIED
Dat is pech hebben! Ben je zeker dat het niet te herstellen is !! Wat heeft er begeven?? Onze Harry de matra, herstelt deze dingen en veel meer!!
Misschien!!!!! :wink:

Posted: Sat Jun 06, 2009 2:46 am
by Muddy Bandit
GODFRIED wrote:Dat is pech hebben! Ben je zeker dat het niet te herstellen is !! Wat heeft er begeven??
Het hele apparaat is aan gort.
Het lijkt wel of er binnenin brand is geweest, alles is gesmolten of verkoold.

Ik moet dus maar gauw op zoek naar een geschikte vervanger.
Jammer, nu gaat het budget voor de spuiter dus op aan een lasapparaat....
:evil:

Posted: Sat Jun 06, 2009 3:01 am
by oetker
Beetje balen dus.
Staat er in de manual niet ergens dat je 2 lasapparaten per restauratie van een Rancho nodig hebt. 8)

Wat voor lasapparaat zoek je precies?
Heb een kennis die nog wel is wat in de handel heeft.
Er zijn hier veel metaalfabrieken gesloten de laatste tijd zodat er mischien nog wat goeds beschikbaar is.
Kan even voor je vragen.

Posted: Sat Jun 06, 2009 9:43 am
by GODFRIED
Ja, daar is geen herstellen meer aan. Spijtig maar dat is te vervangen!
Veel succes met het vinden van andere lastoestel. :wink:

Posted: Sat Jun 06, 2009 5:45 pm
by Matrarie
Hey Muddy,

Kan nu eindelijk inloggen, en zo kan ik je project weer volgen :D .

Balen van je lasapparaat...

Groetjes Arie

Posted: Sun Jun 07, 2009 10:37 am
by ALAIN VAN AKEN
Arie alvast welkom, bezit je ook een Matra?

Posted: Sun Jun 07, 2009 1:06 pm
by Muddy Bandit
oetker wrote:Beetje balen dus.
Staat er in de manual niet ergens dat je 2 lasapparaten per restauratie van een Rancho nodig hebt. 8)

Wat voor lasapparaat zoek je precies?
Heb een kennis die nog wel is wat in de handel heeft.
Er zijn hier veel metaalfabrieken gesloten de laatste tijd zodat er mischien nog wat goeds beschikbaar is.
Kan even voor je vragen.
Bedankt voor je aanbod Herman.
Maar zoals het er nu voorstaat gaat er een Cebora 155 combi komen.
Heb er eentje op het oog, een z.g.a.n. exemplaar voor een zeer schappelijke prijs.

Posted: Sun Jun 07, 2009 1:14 pm
by Muddy Bandit
Matrarie wrote:Hey Muddy,

Kan nu eindelijk inloggen, en zo kan ik je project weer volgen :D .

Balen van je lasapparaat...

Groetjes Arie
Hoi Arie,
Welkom hier bij Matramania, de echte die-hard club van de Matra-liefhebbers.
Je hebt de weg dus gevonden vanuit het simca-matra-talbot-sunbeam topic van Autoweek.

Posted: Mon Jun 08, 2009 7:17 pm
by Muddy Bandit
Zo...ik ben 300 euri armer en weer blij. :D

Image

Nog zo goed als nieuw en werkt perfect.
Moet er alleen nog een fatsoenlijke menggascilinder bij zoeken.

Posted: Mon Jun 08, 2009 8:31 pm
by oetker
Dat is zeker niet te duur voor dit apparaat, maar toch!!!!! weer een rib uit het lijf.
Je kunt in ieder geval weer verder.

Posted: Mon Jun 08, 2009 8:32 pm
by andré
Denk erom Patrick, op 'blij zijn' staat geen prijs.

Nu kan je weer verder aan de slag...
...en met nieuw materiaal gaat het zeker vlotter! Succes ermee.

Groetjes.
Andr

Posted: Mon Jun 08, 2009 9:02 pm
by ALAIN VAN AKEN
Laat de draad rijkelijk komen om je fantastische Rancho weer te vereeuwigen.

Posted: Mon Jun 08, 2009 9:35 pm
by matrafan
Ik zou zeggen: Houdt U niet in.

Die Rancho gaat er binnen korste keren heel anders uitzien.

Posted: Mon Jun 08, 2009 10:14 pm
by Muddy Bandit
matrafan wrote:Ik zou zeggen: Houdt U niet in.

Helaas...vanwege een beenblessure (opgerekte spieren en kneuzingen) zal ik me voorlopig nog wel in moeten houden.
De dokter heeft 2-4 weken rust voorgeschreven. :evil:

Ben afgelopen vrijdag "iets" te fanatiek geweest met paintball... :oops: ...de jaren gaan dus blijkbaar toch al tellen.

Posted: Mon Jun 08, 2009 10:20 pm
by oetker
personeelsfeestje?
Komt me bekend voor.

Posted: Mon Jun 08, 2009 10:31 pm
by andré
Neen, neen Patrick, je ziet het te somber in.

De dokter heeft je die 2 to 4 weken voorgeschreven om in't geniep aan je Rancho te kunnen besteden. Zo zit dat!

groetjes.
Andr

Posted: Mon Jun 08, 2009 10:41 pm
by Muddy Bandit
oetker wrote:personeelsfeestje?
Komt me bekend voor.
Zoiets..
Had een vergadering met de beheerders en moderatoren van het forum www.modderpoel.nl op een locatie waar ook paintball-mogelijkheden aanwezig waren...en dan krijg je dus van die spontane acties. :oops:

Posted: Mon Jun 08, 2009 10:45 pm
by Muddy Bandit
andr? wrote:Neen, neen Patrick, je ziet het te somber in.

De dokter heeft je die 2 to 4 weken voorgeschreven om in't geniep aan je Rancho te kunnen besteden. Zo zit dat!

groetjes.
Andr?
E?n probleempje dan...de Rancho staat bij m'n werkgever. :(

Posted: Mon Jun 08, 2009 11:13 pm
by andré
Sorry...da's pas echt balen :cry:

Dan maar sterkte toegewenst...

groetjes.
Andr

Posted: Tue Jun 09, 2009 12:12 am
by Muddy Bandit
andr? wrote:Sorry...da's pas echt balen :cry:

Dan maar sterkte toegewenst...

groetjes.
Andr?
Geen sorry nodig hoor, ik zie de humor er wel van in. :wink:
Maar ik denk dat de genezing wel wat sneller gaat...bij mij zit er altijd een groot tijdsverschil tussen het wel weer kunnen doen en het nog niet mogen doen.

Posted: Tue Jun 09, 2009 9:34 am
by GODFRIED
Ik wens je een goede genezing en dan kun je de vonken weer laten vliegen. :wink:

Posted: Tue Jun 09, 2009 9:47 pm
by matrafan
Da's een beetje pech hebben.

Doch het lasapp. zal niet gaan lopen.

Zo te horen zal het ziekteverlof ook sneller om zijn dan de voorgeschreven dagen.

Posted: Fri Jun 26, 2009 10:17 am
by joe
Hello muddy bandit

i restore a rancho, and i want to know where you found this part (at right)

not available :-? on hb, simon, peugeot and clement

Image

thanks :)

Posted: Fri Jun 26, 2009 10:01 pm
by Muddy Bandit
joe wrote:Hello muddy bandit

i restore a rancho, and i want to know where you found this part (at right)

not available :-? on hb, simon, peugeot and clement


thanks :)
Hello joe,

I have bought this Rancho completely with all these body- and chassis components.
But perhaps this company can help you:
http://www.warny.com/data/pieces.php?p_ ... p_trade=33
(search body spare parts, Talbot, Simca 1100)

Success with the restoration of your Rancho.
But do you also make a restoration report on the Matramania forum? :wink:

Posted: Sat Jun 27, 2009 7:07 pm
by joe
thank you Muddy bandit for the link :D

i will ask to a friend,a simca specialist, if this part is the same on simca 1100 and rancho...i'm not sure

the report of the restore is on MP local forum

http://www.matra-passion.com/phpBB2/vie ... sc&start=0

and sorry, i haven't the practise to traduct all in english :-? , so if you want a report in matramania, i just be able to post the same photos :oops:

Posted: Sat Jun 27, 2009 11:05 pm
by Muddy Bandit
joe wrote:
i will ask to a friend,a simca specialist, if this part is the same on simca 1100 and rancho...i'm not sure

the report of the restore is on MP local forum
I have seen your report of restore...ours Rancho's have same the problems. :lol:

But I am sure all the chassis parts are the same on simca 1100 and rancho.

Posted: Tue Jun 30, 2009 8:30 pm
by Muddy Bandit
Zo.
Het is mooi lasweer en de Grand Raid staat maar te wachten...
De dokter kan wat mij betreft de pot op met z'n 4 weken rust... de klompen passen weer om m'n voeten. :lol:
Ik had trouwens wel verwacht dat de zwellingen wat sneller weg zouden gaan gezien eerdere ervaringen...de jaren beginnen blijkbaar bij mij ook te tellen.
Even een waarschuwing voor de liefhebbers die ook nog willen paintballen:

Image

Ook m'n knie had ongeveer dezelfde verhouding tussen links en rechts...Het is allemaal nog wel gevoelig maar tenminste weer bruikbaar. 8)

Zoals al gezegd is het nu eindelijk mooi lasweer en ik had een dagje vrij.
Heb vanmorgen het casco dus maar eens naar buiten gerold en ben begonnen met de kleinere laswerkzaamheden.
alle gaatjes in het dak zijn weer netjes dicht, en de paar gaatjes in de achterste chassisbalk ook.
Het leek mij iet handiger om eerst met de simpelste stukjes te beginnen, dan kan het lasapparaat tenminste even aan mij wennen. :wink:
De Cebora 155 werkt trouwens perfect, z'n laagste stand is echt ideaal voor dun autoplaatwerk...alles direct en netjes dicht i.p.v. af en toe gaten branden wat het oude apparaat dus deed.

Vervolgens dus het ??rste serieuse stuk, de wielkas links achter zowel van binnen als van buiten.
De situatie bij aanvang, hier is in het verleden dus al eens plaatwerk over de verrotte plaat heen gelast:

Image

...rotte troep eruit en passende plaat maken:

Image

...en vervolgens netjes bakken en braden:

Image

Aangezien de heren ontwerpers van de Simca-fabriek het blijkbaar leuk vonden om alle plaat in tenminste 3 lagen over elkaar heen te zetten moet je deze plekken zowel van binnen als ook van buiten gelijk aanpakken. (als je het tenminste op de originele manier wilt doen)
Kortom, de gehele hoek dus maar gelijk aangepakt.

De oude situatie van buitenaf gezien:

Image

Bovenin nog een rot stuk, en onderin is het gat te zien waar de bodem dus ingeklemd hoort te zitten tussen de wielkas en de langsdrager van de achterzijde.
Om overal maar fatsoenlijk bij te kunnen heb ik de Grand Raid maar eerst op z'n zijkant gelegd, wat later zelfs op z'n dak :o en toen weer teruggerold om alle rotte stukken eruit te krijgen...wel handig zo'n kale zandvlakte.
Was vervolgens dus lekker puzzelen, passen, meten en omrollen om deze hoek weer geheel goed te krijgen, maar ik ben tevreden met het resultaat.

Image

Als je je dan bedenkt dat het meeste werk hier dus binnen in/tussen in zat...
Maar het begin is er in ieder geval.

Aangezien ik na 7 uurtjes lassen in de buitenlucht aardig rood begon te kleuren :oops: heb ik ook gelijk maar een partytent gekocht van 3x6 meter, incl. alle zijstukken.
Kan ik m'n volgende vrije dag tenminste droog en uit de zon verder werken. (en hoef ik straks ook niet meer op zoek naar een spuitcabine waar de auto in past... :wink: )