Rancho Grand Raid

Alle informatie over restauratie en werken aan de Rancho
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

oetker wrote: Zit hier een standaard 1100 motor in?
Het bekende 1442 cc-blok zit in de Rancho, met een Weber DCNVA erop als gasfabriek.
Ik had deze carburateur op gehoor en gevoel afgesteld zodat de motor lekker en soepeltjes draait en ook goed oppakt bij alle toerentallen, maar de benzine stroomt nu ook wel zeer soepeltjes. :-?
Bougies zijn ook wat zwart uitgeslagen, waarschijnlijk dus toch te rijk afgesteld.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
Yoran
Posts: 266
Joined: Thu Mar 26, 2009 12:41 pm
Location: Amersfoort

Post by Yoran »

Volgens mij zou 1 op 10 zeker moeten lukken
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Yoran wrote:Volgens mij zou 1 op 10 zeker moeten lukken
Lijkt mij ook.


Heb vanmiddag de tank weer volgedaan en 60 km gereden, ben er nu achter dat een deel van de benzine ongeconsumeerd de auto verlaat tijdens het rijden. :evil:
Dacht eerst dat er een lek zat langs de afdichting van het vlotterelement of de vulslang, maar daar is alles kurkdroog.
Zal dus waarschijnlijk de overloop/ontluchting op de tank zijn die niet goed afsluit.
Helaas kun je hier niet zo maar bij komen, is dat pas te controleren als de tank gedemonteerd is... en die is dus net bijgevuld met 50 liter vloeibaar goud. :-?
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Een tweetal nette Grand Raid-velgen vinden blijft gewoon een probleem, zelf maken geeft momenteel tijdsproblemen en ik wil ook niet langer wachten... maar voor een goede uitlijning moet de wagen echter wel op 4 gelijke velgen staan.

Vandaag heb ik dus de Bab-Terre terreinbanden maar ontdaan van hun Grand Raid-velgen, deze velgen gaan (voorzien van nieuwe Vredenstein-banden) onder de auto.
Donderdag worden de nieuwe banden gemonteerd, en dan wordt ook gelijk alles uitgelijnd.

Eén Bab-Terre band heb ik inmiddels op een gewone velg terug gezet, deze komt weer onder de auto te hangen.
Bruikbaar is deze band niet meer, het is puur voor de 'originele looks' dat ik hem terug onder de wagen wil.
Op het dak moet de andere band ook nog terug komen, maar hiervoor moet ik dan nog wel een Grand Raid-velg zoeken/maken... de daksteun is namelijk berekend op een dieper geplaatst velghart, een gewone Rancho-velg zou enkel op het polyester dak komen te steunen.

Maar goed, ik wil nu ook eens een keer fatsoenlijk kunnen rijden in plaats van dweilen over de weg, de uitlijning en het nieuwe rubber gaat nu even voor op het uiterlijk... dus voorlopig maar even zonder reservewiel op het dak rond toeren.


Ow ja, het merendeel van de tankinhoud is vanavond ook overgeheveld in jerrycans, hopelijk vind ik deze week nog een paar uurtjes tijd om de tank te demonteren en de lekkage op te lossen.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Het zal inmiddels wel bekend zijn dat de speciale Grand Raid-velgen zeer zeldzaam zijn.
Op zich ook niet vreemd, er zijn tenslotte maar weinig exemplaren van de Rancho Grand Raid gebouwd en de overblijvers hiervan na 30 jaar moet je dan ook met een vergrootglas zoeken.
Het is dus ook niet vreemd dat velgen van deze uitvoering praktisch niet aangeboden worden, en als ze wel aangeboden worden dan is het gelijk tegen ongeveer de goudkoers....

Optisch lijken de Grand Raid- velgen heel veel op de gewone stalen Rancho-velgen.
De gewone stalen velgen hebben echter een bolling (=ET-waarde) van 22 mm, en de Grand Raid-velgen 40 mm.
Dit verschil in ET-waarde heeft Matra destijds heel simpel gemaakt: ze hebben het hart van de velg gewoon 18 mm verder naar buiten geplaatst.
Tsja, als je dit dan weet ga je dus echt geen € 175,00 betalen voor een velg die ook nog opgeknapt moet worden...

Ik heb dus maar een gewone stalen Rancho velg genomen (die zijn nog in voldoende aantallen overal te vinden) en ben even aan het knutselen geslagen.

Hier de gewone stalen Rancho-velg:

Image

Het hart van de gewone stalen velg zit met 8 zeer forse puntlassen vastgelast in de ring van de velg... uitboren dus met een 16 mm- staalboor:

Image

Als je netjes hebt geboord zijn de puntlassen nu los, en zit het hart alleen nog geklemd in de velgring.
Dan kun je vervolgens gaan "masseren" met het gereedschap wat elke sloper voor handen heeft... het spul zit nog redelijk vast door alle roest maar komt na ferme massage uiteindelijk wel los:

Image

(hier kun je ook mooi de uitgeboorde puntlassen op de ring zien en de oude puntlassen van het hart)

Nu komt het aan op nauwkeurig meten, het gehele hart moet 18 mm naar buiten toe.
Ik heb hiervoor even een malletje gemaakt uitgemeten op de GR-velgen die ik al had, maar je kunt het ook uitmeten aan de originele stalen velgen + 18 mm.
Als je denkt dat alles goed zit plaats je deze velg even in een draaibank om te kijken of er nog een slingering in zit, en corrigeer je waar nodig.
(dit kun je trouwens ook op de as van de auto doen als je geen geschikt ander apparaat voorhanden hebt :wink: )

Als de roest verwijderd is kunnen we beginnen om alles weer vast te bakken.
Om te voorkomen dat de boel kromtrekt door de warmte is het natuurlijk wel verstandig om eerst alles even te hechten, maar daarna kan het volle vermogen erop:

Image

En nee, we gaan nu dus niet proberen om die grote puntlassen na te maken, Matra heeft het destijds ook op deze manier gedaan.
Gewoon dikke lasrupsen erin maken en verder niet.

Image

Wat dan nog overblijft zijn de 8 geboorde gaten in de velgring, deze moeten natuurlijk wel netjes dichtgelast en vlak geslepen worden:

Image

En het eindersultaat is een Grand Raid-velg, ik heb nu 175 euro verdiend met 2 uurtjes werk 8) ...

Vervolgens nog eventjes stralen en spuiten, maar dan is deze velg is weer als nieuw en niet meer van origineel te onderscheiden:

Image

En voor de mensen die het richten en lassen niet zo zien zitten om zelf te doen:
Als je de ring en het hart losgemaakt aanlevert kost je het 25 euro per velg bij een gespecialiseerd bedrijf.
Het blijft dus wel lonend om ze te (laten) maken in plaats van te kopen... (of de vraagprijzen van originele Grand Raid-velgen moet nu opeens fors gaan kelderen. :wink: )
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Ja dat heb je mooi gedaan en je hebt er geld mee verdiend meer moet dat niet zijn. En 175€ voor een velg is zeer veel geld hé.






grt harry de matra.
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Prachtig, listige oplossing.
Nou kun je een bedrijfje in Grand Raid velgjes opzetten :wink:
Moeten er wel Grand Raids te vinden zijn.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Mooi gedaan, maar zitten de velgen nu niet te diep in de wielkasten?
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

benny wrote:Mooi gedaan, maar zitten de velgen nu niet te diep in de wielkasten?
Matra heeft dit destijds ontwikkeld om het verschil in spoorbreedte tussen de voor- en achteras op te heffen, dit in combinatie met het antibog- differentieel en terreinbanden moet de Grand Raid een stukje terreinvaardiger maken.

De spoorbreedte van de vooras is met deze velgen gelijk geworden met de spoorbreedte van de achteras op normale velgen.
En aangezien de wagen natuurlijk wel op gelijke velgen moet staan heeft Matra de achteras maar voorzien van spoorverbreders van 18 mm tussen de velg en remtrommel, dit om de ET-waarde van die GR-velgen weer te compenseren.

Image

Affijn, ze hebben er destijds in ieder geval over nagedacht, en ook goed bekeken wat de goedkoopste manier was. :lol:
Sneeuwkettingen monteren op de aangedreven wielen is echter niet meer mogelijk, en dit staat ook nadrukkelijk vermeld in het Grand Raid-instructieboekje.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Goed gedaan, 175€ voor 1 velg voor die prijs koop je 4 X velgen. :o

Kleine opmerking, waarom las je zoiets niet met een elektrode?
Materiaal genoeg om met een 2.5 of zelfs 3.25 op los te gaan.
Voordeel, niet zo harde maar taaiere las.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

jo wrote: Kleine opmerking, waarom las je zoiets niet met een elektrode?
Simpelweg vanwege het gebrek aan zo'n lasapparaat in m'n collectie... :lol:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Tja :D
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Prachtig werk, waarom verwonderd me dit niet? Eenvoudig, al wat je doet is vakwerk. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

We zijn een stukje verder in de tijd, en de eerste 1000 km zijn inmiddels gereden.

De tank is weer lekvrij gemaakt, de nieuwe piepjes, kraakjes en rammeltjes zijn ook weer opgelost, een losgetrilde remschijf is met locktite geborgd, een raammechanisme is vervangen door een veel soepeler draaiend exemplaar, de linker zonneklep is wat strakker gemaakt (zakte bij elke drempel naar beneden), een lekkage achter het dashboard is verholpen (regenwater wat langs de ventilator lekte), de buitenspiegels zijn strakker afgesteld,en het contactslot is gerepareerd.

Kortom, het wordt steeds aangenamer om te rijden en de probleempjes worden steeds minder.
Wat me wel is opgevallen is dat er niets te repareren valt als het weer mooi is en je in de buurt aan het toeren bent, en dat je een paar dagen later in de stromende regen ver van huis opeens een remschijf vast moet zetten....
Maar goed, de lol is er niet minder om geworden.

Er zijn nog een paar dingen waar ik komende winter nog wat aandacht aan moet/wil besteden.
-De stuurinrichting werkt naar mijn mening veel te zwaar, en gaat ook niet echt soepel terug naar de rechtuitstand.
-De carburateur moet of gereviseerd of vervangen worden, deze is niet meer zuiver blijvend af te stellen.
-De dashboardverlichting werkt maar half, en de benzinemeter soms wel en soms niet. (dit euvel zit in een stekker die vervangen moet worden)

Verder is het veel bekijks en complimenten.
Het eerste weekeinde van oktober heb ik de Grand Raid beschikbaar gesteld voor een goed doel, namelijk een actie voor Stichting KiKa (Kinderen Kankervrij).

Image

Image

Zoals je ziet was de Grand Raid dus afgeladen met 180 KiKa-beertjes die allemaal verkocht moesten worden 8)... de opbrengst van deze beertjes (6,95/st.) is dan voor KiKa.

Het valt mij op dat de meeste mensen waarmee je in gesprek komt over de auto de Rancho eigenlijk al helemaal niet meer kennen van vroeger, velen denken zelfs dat het een 4x4 is.
Ik heb zelfs nog een bewering gehoort dat dit een kitcar zou zijn op basis van een Range Rover. :o ... leuk om te horen hoe een vader z'n zoontje uitleg geeft over iets wat hij zelf niet kent.

Ow ja, de Grand Raid is inmiddels ook officieel getaxeerd, de waarde is vastgesteld op 9500 euro.
Valt me niet tegen, hiermee zijn de materiële investeringen in ieder geval goed gedekt. (en houd ik zelfs nog een uurloon van 0,63 euro/uur over. :lol: )
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Hoed af voor die Kika actie. echt respect.

En verder blijf zo voort doen.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

ver van huis opeens een remschijf vast moet zetten....
Ja, daar hebben we het in het Murena remmen topic al is uitgebreid over gehad.
Je moet die speciale gebogen borgringen zetten met locktite.
Ik was er al op attent gemaakt door Cor indertijd.

Wel leuk om lekker te kunnen touren met de GR.
Het weer is nog lang goed geweest dit seizoen.
Carb zal nog wel te vinden zijn denk ik.
Kika actie helemaal toppie.
Ik heb nog nooit zoveel beren in een Rancho gezie.
Sterker nog, ik heb nog nooit 1 beer in een Rancho gezien.
Wel een hovenier :wink:
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
pete speed
Posts: 562
Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
Location: Beesel, Pays Bas

Lier voor Rancho op Marktplaats

Post by pete speed »

ter info ::::: Op het Nederlandse "Marktplaats" staat een lier voor de Matra Rancho te koop
The Pete
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Re: Lier voor Rancho op Marktplaats

Post by Muddy Bandit »

pete speed wrote:ter info ::::: Op het Nederlandse "Marktplaats" staat een lier voor de Matra Rancho te koop
Deze staat al meer dan een jaar te koop, en is niet compleet. (de bediening met bijbehorende aansluiting ontbreekt, en Warn kan dit niet meer leveren)
Om hen op een Rancho te kunnen bouwen zul je dan tevens ook nog op zoek moeten gaan naar alle bijbehorende montagebeugels en de beschermbeugels die onder de motor door lopen.

Image

Image
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Dacht dat hij er ook de hoofdprijs van wil hebben.
Ik had wel interesse maar niet zodanig dat ik erop leegbloed aangezien inderdaad niet compleet.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
rubain
Posts: 103
Joined: Wed Sep 01, 2010 8:57 am
Location: Gistel

Post by rubain »

-De carburateur moet of gereviseerd of vervangen worden, deze is niet meer zuiver blijvend af te stellen.
Muddy,

Anders moet je eens contact opnemen met André Dewael, ik heb ook een nieuwe carbu gekocht van hem voor een Rancho, en hij had er nog wel een paar dacht ik 8)
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

rubain wrote:
-De carburateur moet of gereviseerd of vervangen worden, deze is niet meer zuiver blijvend af te stellen.
Muddy,

Anders moet je eens contact opnemen met André Dewael, ik heb ook een nieuwe carbu gekocht van hem voor een Rancho, en hij had er nog wel een paar dacht ik 8)

Ik denk dat ik komende winter eens een keer naar BCCP ga, is voor mij maar 15 minuten rijden.
Even laten kijken of de huidige nog voor een redelijke prijs te reviseren is, en anders gelijk maar een geheel nieuw exemplaar erop... ik ben dat geklooi met die 30 jaar oude gasfabrieken inmiddels wel een keer zat.

Maar toch bedankt voor de tip. :wink:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Het probleem kan veroorzaakt worden door een kleinigheid maar het is niet altijd gemakkelijk te vinden. Meestal gaan we het te ver zoeken.
Succes.
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
fjodor 2.2
Posts: 171
Joined: Mon Mar 30, 2009 10:17 am
Location: Amersfoort (NL)

onderdelen suzuki

Post by fjodor 2.2 »

Hoi muddy.

Kwam dit tegen misschien interessant voor je andere hobby.
http://www.bva-auctions.com/home/index
Dan kan je in kavels zoeken zoekterm "suzuki" kom jee berg onderdelen tegen onderaan de pagina?
Groet Fjodor

Matra Murena 2.2 -1982

Weet je nog toen
"de boten van hout en de mannen van staal waren"
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Re: onderdelen suzuki

Post by Muddy Bandit »

fjodor 2.2 wrote:Hoi muddy.

Kwam dit tegen misschien interessant voor je andere hobby.
http://www.bva-auctions.com/home/index
Dan kan je in kavels zoeken zoekterm "suzuki" kom jee berg onderdelen tegen onderaan de pagina?
Ik ken dat "bedrijf" en hun werkwijze helaas maar al te goed... :evil:
Kavellijsten zijn verre van compleet, onjuiste info is daar heel normaal en er "verdwijnt" nog wel eens een kaveldeel na de koop.
Gesloten dozen mogen niet geopend worden om de inhoud te controleren, eerst kopen en dan pas mag je kijken of de inhoud daadwerkelijk klopt... deugt het niet pech gehad, verhaal is niet mogelijk.

Ik investeer nog liever in de griekse economie, die geeft mij al veel meer zekerheid. :-?

Een voorbeeldje?
Kijk de foto's van die kavel met Suzuki-onderdelen maar eens goed na... je ziet meer overjarige Nissan- en aftermarket-onderdelen dan Suzuki-onderdelen, en wat daadwerkelijk in die opnieuw dichtgeplakte dozen zit moet je gewoon afwachten... kan ook magazijnvuilnis of kapotte onderdelen wezen.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Voor de rappe: een rancho met een lier

http://www.leboncoin.fr/voitures/276056211.htm?ca=17_s
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Mijn Grand Raid zag erwel een stukje netter en completer uit bij aankoop, en onderhuids zal het wel redelijk gelijkwaardig zijn. :(

Ik hoop dat er nog ergens een liefhebber is die de restauratie aan durft te gaan, ik zal hem dan graag voorthelpen en het beeldmateriaal van de restauratie van mijn Grand Raid beschikbaar stellen.

Maar ik begin er niet aan, m'n vrouw sloeg al op tilt toen ik haar deze advertentie liet zien.... :lol:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Ik wil hem niet.
Hij mist 1 lampring :o
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Ik dacht dat die zeldzaam waren????
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Lampringen zijn niet zeldzaam. :lol:

Maar inderdaad, een Grand Raid is wel een zeldzame verschijning.
In 1980 en 1981 zijn er 2435 stuks gebouwd, waarvan er nu (voor zover bekend) nog maar 16 stuks in een gebruiksklare conditie zijn.

Helaas weten de verkopers ook dat ze zeldzaam zijn, vraagprijzen van 1500 euro voor een niet compleet wrak is geen uitzondering.
En veel serieuze kopers die ook nog een zeer ingrijpende en tijdrovende restauratie willen doen zijn er niet, vandaar dat de resterende wrakken waarschijnlijk wel wrakken zullen blijven... :cry:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
Yoran
Posts: 266
Joined: Thu Mar 26, 2009 12:41 pm
Location: Amersfoort

Post by Yoran »

Post Reply