afscheid van de Rancho, maar...

Alle informatie over restauratie en werken aan de Rancho
User avatar
oetker
Posts: 6794
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Tiel NL

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Postby oetker » Mon Oct 09, 2017 11:20 pm

Ik herinner me nog vaag iets met een TransAm die een kennis van mij had.
Daar reden we mee van Rotterdam naar hilversum zowat een tank op leeg.
Ding liep 2 op 1 of zoiets als je een beetje doortrapte.
Zelf liep die er ook een beetje op leeg (financieel dan).
Hij heeft hem maar kort gehad.
Elk tankstation was die klant
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 2.2-1982. Matra Murena 1.6 1981.
Bamiscooter

User avatar
Muddy Bandit
Posts: 1500
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Postby Muddy Bandit » Tue Oct 10, 2017 7:52 pm

Tsja, die bolides stammen nog uit de tijd van 1 dollar per gallon, en de grootste beperking voor het bereik was de tankinhoud en niet de portemonnee.
Tegenwoordig is dat verbruik gewoon de prijs die je betaald om met zo'n heerlijk brabbelende V8 te mogen rijden.

Reken het verbruik in kilometers per liter maar gewoon even om naar miles per gallon: op deze manier rijdt mijn Jeep Wagoneer namelijk ook 1:10 en dat klinkt toch best wel zuinig voor een 5,7 liter V8. :lol:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971

User avatar
Urbain
Posts: 780
Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
Location: Mortsel

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Postby Urbain » Thu Oct 12, 2017 8:00 pm

rubain wrote:Nja de Rancho is even aan de kant geschoven daar ik me een nieuw speeltje aangeschaft heb
Namelijk een Pontiac Firebird.


Het geluid van zo een V8 vind ik ook fantastisch. Als ik ooit de mogelijkheid zou krijgen om een Triump Stag aan te schaffen zou ik er waarschijnlijk moeilijk aan kunnen weerstaan. Ondanks het feit dat die motor geen al te beste reputatie heeft qua betrouwbaarheid heeft die een prachtig geluid en de Stag een mooie lijn. Maar dat is persoonlijk...
Als je zulke wagens alleen gebruikt als oldtimer en weinig km maakt speelt het verbruik niet direct een rol.
groetjes,


Urbain

Murena 1.6 1983

User avatar
rubain
Posts: 102
Joined: Wed Sep 01, 2010 8:57 am
Location: Gistel

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Postby rubain » Sun Oct 15, 2017 1:04 pm

Hoi Matra vrienden,

Het is inderdaad waar, de 5.7 L(350ci) Pontiac slikt graag benzine, vooral gezien hij voorzien is van 4 carburatoren, ik vrees dat oetker gelijk heeft, al heb ik het verbruik nog niet uitgerekend...mss maar beter ook :roll:
Gezien het mooie weer heb ik even de bolides van stal gehaald 8)

Image

Gezien dat de Pontiac intussen ook een lek heeft aan de automaat... :evil:
En wou de Rancho buiten zetten, maar toen ik het koppelingspedaal indrukte, trapte ik bijna door de vloer... :o Geen druk meer. :oops:
Dus samen met het werkplaatshandboek van Muddy :lol: erbij en de boel even nagekeken. Geen vloeistof meer in de cilinder. Geen idee waar die naartoe is, nergens een lek te bespeuren?? :o Vloeistof erbij, de boel lekker even ontluchten en de Rancho kon weer de baan op! :D Tgoh wat was ik terug blij van met de Rancho terug te kunnen toeren. 8)
Dan ook even naar een oud Rancho eigenaar geweest (had ik beloofd), mijn leerkracht (intussen al een stuk eind de 70) van het lager onderwijs, en die mens stond met tranen in de ogen toen hij hem zag en ook even mocht rijden. Die man had nog alle facturen en brieven van Simca destijds (hij had een brief gestuurd dat het te lang duurde voor hij zijn Rancho kreeg, én antwoord teruggekregen van Simca!) netjes in mapjes opgeborgen. Zijn eerste rit was naar het uiterste puntje van Griekenland, en de tweede reis was naar Marokko met de Rancho :o
Tevens kreeg ik nog twee schaalmodellen mee van Joustra :P
Voor de liefhebbers nog wat kiekjes van de Rancho :wink:

Image

Image

Ook de dwarsbalken zijn intussen in inox opgelast

Image

en deze winter neem ik de Rancho nog even onder handen 8) !

Groetjes,

User avatar
oetker
Posts: 6794
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Tiel NL

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Postby oetker » Sun Oct 15, 2017 5:42 pm

Als je geen verloren vloeistof kan vinden moet je even je vloermat controleren onder de koppelingspedaal.
Als de master cikinder lekt dan valt het op de binnenbekleding en die absorbeert wel als het een mat is.
Dat was bij mij ook zo.
Zorg er dan voor dat het daaronder schoon word want remvloeistof vreet behoorlijk in.

Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 2.2-1982. Matra Murena 1.6 1981.
Bamiscooter

murena81
Posts: 127
Joined: Sat Jan 21, 2012 10:25 am

Re: afscheid van de Rancho, maar...

Postby murena81 » Sun Oct 15, 2017 9:13 pm

Maand geleden heb ik in een Morgan V8 gereden met sidepipes, volledig aluminium Buick blok 3,5 liter.
Wat een geweldig geluid kwam daaruit, het was echt lang geleden dat ik zo'n grote smile op mn gezicht heb gehad. :D
Verder stuurt zo'n ding echt beroerd als je het vergelijkt met een Murena.
Verbruik weet ik niet maar hij is toch niet van mij.


Return to “Rancho”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest