Page 1 of 1

Nieuw seizoen en probleempjes

Posted: Sun Apr 08, 2007 2:30 pm
by Paul
Bij aanvang, batterij niet van de beste, maar starten doet zij. :-?
Koppelen ....... vergeet het, te lang stilgestaan, niet goed dus. :-?
Pompen dan maar met het pedaal, en ja, het werkt ik kan vertrekken. :D
De eerste rit zit er intussen weeral op maar aan het eind van de rit hoor ik toch iets dat mij verontrust! Een geluid dat ik niet onmiddelijk kan thuisbrengen. :-? :-?
Vandaag neem ik dus een duik in het motorcompartiment ........... wat blijkt die alternator zit niet lekker ......... weeral die steun afgebroken.
Ni goe dus!!!!! Ni blij ook! Tweede keer en dat kan niet normaal zijn. :( :-?
Het ding is intussen gelast, maar nu stel ik mij toch vragen, is alles wel juist gemonteerd en heb ik wel de juist riem?

Dus, wat is dan wel de juiste riem en zijn afmeting?
Iemand een antwoord?

Posted: Sun Apr 08, 2007 8:21 pm
by Maes Jules
Paul

Ik heb een nieuwe riem op mijn motor geplaatst,nummer en afmetingen liggen helaas in de garage waar de M530 staat,ik ga dinsdag eens kijken en alles opschrijven.

De motor met versnellingsbak staat klaar om onder de M530 te plaatsen.ook terug enkele kleine problemen gekend die nog moeten opgelost worden.

Groeten

Posted: Mon Apr 09, 2007 8:06 am
by Paul
Dan doet zij/hij het in mei?

Posted: Mon Apr 09, 2007 7:59 pm
by Maes Jules
Ik heb besloten om alles rustig aan te doen,vandaag niet verder gewerkt aan de M530,samen met Benny de rondrit gaan voorbereiden.

Groeten

Posted: Tue Apr 10, 2007 2:29 pm
by Paul
Lijkt mij verstandig! 8)
Nuchtere jongen, dus.

Posted: Wed Apr 11, 2007 7:28 pm
by Maes Jules
Paul

Afmetingen vind ik niet terug op de riem,wel volgend type: Gates 6220MC AVX10 X 1000La.

Groeten

Posted: Wed Apr 11, 2007 10:33 pm
by Paul
Dat moet volstaan.
Bedankt Jules. :wink:

Op naar de winkel...........

Posted: Thu Apr 12, 2007 8:35 pm
by GODFRIED
Dag Paul En Jules,

Ik denk dat het afbreken van de beugel niet veel te maken heeft met de riem. De beugel ziet er zwak uit op het punt waar hij afbrak. Ik zou een nieuwe beugel maken! Of tenminste ,de beugel verstevigen. :wink:

Posted: Fri Apr 13, 2007 10:55 am
by Paul
Ik begrijp je opmerking Godfried, mogelijk heb je gelijk.
Deze beugel dient echter gewoon als steun, alles een beetje op zijn plaats te houden en de riem zijn nodige spanning te geven.
Heel de constructie rust op een veel sterkere draagarm.
Deze arm is ooit eens losgekomen door een afgebroken bout en heeft destijds de nu afgebroken arm waarschijnlijk verzwakt.

Jules, heb jij eventueel een foto hoe alles "juist" gemonteerd is.
Ik begin sterk de indruk te hebben dat er iets niet goed zit.
Een nieuwe riem heb ik intussen en deze blijkt maar een fractie groter.
Dus dat is mogelijk niet de reden.

Posted: Fri Apr 13, 2007 4:37 pm
by Maes Jules
Paul

Morgen zaterdag ga ik proberen de motor in de M530 te plaatsen,ik maak dan enkele foto's.

Groeten

Posted: Mon May 28, 2007 10:22 pm
by rheger
Hi Paul

Take care that you don't have to much tension on thr generator belt. If so you will wear out the balance axle bearing.

Best Regards, Rolf

Posted: Tue May 29, 2007 10:00 am
by Paul
:o :-? OK, thanks, I look for it. 8)

Posted: Wed May 30, 2007 8:30 pm
by Maes Jules
Tijdens de rondrit een tip gekregen van Frank (Zeuneke)in verband met de ruitenwissers van de M530,op de originele ruitenwissers is er een buisje geplaatst voor de ruitesproeiers,volgens Frank zijn de ruitenwissers van de Peugeot 405 reeds origineel uitgerust met dergelijk (beter) systeem.
Bedankt voor de tip Frank. :wink:

Posted: Wed May 30, 2007 9:13 pm
by zeuneke
Je moet er dan wel op letten dat je de originele van peugeot koopt de referentie begint met 6426.. maar de rest weet ik niet meer van buiten,als je naar een plaatselijke dealer gaat lukt dat wel.

Frank