Page 13 of 13

Posted: Mon Mar 31, 2008 11:57 am
by Paul
Hoe verloopt het tegenwoordig, Jules?

Posted: Sun Apr 06, 2008 7:37 pm
by Maes Jules
Paul wrote:Hoe verloopt het tegenwoordig, Jules?
:evil: :evil: :evil: :evil:

Posted: Mon Apr 14, 2008 11:32 am
by Paul
:o Dat is duidelijk niet OK. :-?
Wat loopt er dan allemaal mis?

Posted: Mon Apr 14, 2008 7:02 pm
by Maes Jules
De motor draait maar voldoet niet aan mijn verwachtingen,ik denk er aan om de elektronisch ontsteking eens te vervangen door de originele,de ontsteking nog eens af te stellen alsook de webers te regelen,als het dan nog niet lukt heeft Jean Struyf beloofd te komen helpen.

Posted: Tue Apr 15, 2008 10:10 am
by GODFRIED
Het kunnen soms kleine dingen zijn die voor grote ergernis zorgen.

Fijn dat Jean je komt helpen.

Veel succes. :wink:

Posted: Sat Apr 19, 2008 9:52 pm
by 72sonett
Maes Jules wrote:De motor draait maar voldoet niet aan mijn verwachtingen, ik denk er aan om de elektronisch ontsteking eens te vervangen door de originele.
Ik denk niet dat het aan de elektronische ontsteking ligt maar eerder aan de sproeierbezetting van de carburateur.

Posted: Sat Apr 19, 2008 10:06 pm
by Maes Jules
72sonett

Ik heb vandaag alles eens opgeschreven wat sproeier bezetting betreft,ik tracht te weten te komen hoe die er normaal moet uitzien ! ! !

Groeten

Posted: Sat Apr 19, 2008 10:14 pm
by 72sonett
Maes Jules wrote:Ik heb vandaag alles eens opgeschreven wat sproeier bezetting betreft, ik tracht te weten te komen hoe die er normaal moet uitzien ! ! !
Op http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=15997 is een aantal mogelijkheden gegeven voor de sproeierbezetting van een Weber 32/36 DGAV op een 1700 cc Ford V4 in een Saab 96/97 (helaas werkt mijn site even niet dus de plaatjes zijn niet zichtbaar... maar ik kan ze je e-mailen of pm-en).

Posted: Sat Apr 19, 2008 10:22 pm
by Maes Jules
72sonett wrote:
Maes Jules wrote:Ik heb vandaag alles eens opgeschreven wat sproeier bezetting betreft, ik tracht te weten te komen hoe die er normaal moet uitzien ! ! !
Op http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=15997 is een aantal mogelijkheden gegeven voor de sproeierbezetting van een Weber 32/36 DGAV op een 1700 cc Ford V4 in een Saab 96/97 (helaas werkt mijn site even niet dus de plaatjes zijn niet zichtbaar... maar ik kan ze je e-mailen of pm-en).


Het zijn wel twee webers 40DCOE 151

Posted: Sat Apr 19, 2008 10:39 pm
by 72sonett
Maes Jules wrote:Het zijn wel twee webers 40DCOE 151
:oops: dan is dat niet van toepassing... Ik was even dit topic vergeten (is ook al weer een tijdje geleden...).

Posted: Sun Apr 20, 2008 7:34 am
by Paul
Het zal wel goed komen.
Alleen je vraagt ook veel ven het motortje. :-? 8)

Posted: Mon Apr 21, 2008 8:23 pm
by Maes Jules
Paul wrote:Het zal wel goed komen.
Alleen je vraagt ook veel ven het motortje. :-? 8)
Dank zei mijn overleden vriend had ik een uniek stuk voor de V4 op de kop kunnen tikken(inlaat spruitstuk voor 2 dubbele webers),en dat wilde ik zeker op de motor van de M530 plaatsen,na een eerste mislukte revisie zou een tweede revisie wel het verwachte resultaat geven.

Na te veel zaterdagen geprobeert te hebben om een betere afregeling te verkrijgen zonder resultaat is het mij ietje te veel geworden,ik laat alles wat bezinken (een paar weken met de kleinzoon gaan karten) en zal hulp moeten zoeken op een rollentestbank om zo de webers te kunnen afregelen(gisteren contact gehad met BCCP die reeds een dergelijke motor afgeregeld had,maar niet alleen de sproeiers moesten aangepast worden),het probleem is natuurlijk hoe krijg ik de M530 tot daar.
Zal ook wel een oplossing vinden zeker.
Tijd breng hopelijk raad.

Posted: Mon Apr 21, 2008 8:58 pm
by benny
Volhouden Jules?. Niet gaan bestaat niet, moeilijk gaan wel.

Posted: Tue Apr 22, 2008 10:22 am
by GODFRIED
Dag Jules,

Soms is het al moeilijk om het originele fatsoenlijk aan het draaien te krijgen, als je dan hier van afwijkt wordt het nog moeilijker. Het is een kwestie van de juiste persoon te vinden die weet wat hij doet, waarschijnlijk heb je deze nu gevonden. Ik kan je niet helpen met de verplaatsing. Veel succes. :wink:

Posted: Tue May 27, 2008 12:58 pm
by Paul
En, Jules, beweegt er nog wat?

Posted: Mon Sep 01, 2008 10:54 am
by Paul
Jules, ik leef met je mee..................... :-?

Posted: Mon Sep 22, 2008 4:54 am
by GODFRIED
Jules,
Ik mis je!! :wink:

Posted: Thu Oct 30, 2008 9:29 am
by Paul
Jules, laat nog eens wat van je horen..................... :-?

Posted: Wed Aug 18, 2010 12:13 am
by jo

Posted: Wed Aug 18, 2010 7:00 am
by GODFRIED
Die zie je niet meer, zeldzaam!!

Posted: Wed Aug 18, 2010 10:32 pm
by Muddy Bandit
jo wrote:600€ voor 2 motoren teveel?
http://nl.kapaza.be/antwerpen/ford-tran ... 913376.htm :oops:
Leuk spul, m'n handen jeuken al weer. :lol:
Dit model Transit behoort (samen met de Bedford CF-serie) tot m'n grote favorieten onder de bestelwagens.
Als zoiets nog dagelijks 100% betrouwbaar gebruikt kon worden dan gaf ik m'n Nissanbus gelijk een schop.

Posted: Thu Aug 19, 2010 1:02 am
by oetker
Deze transits vond ik niet zo prettig rijden.
Dat eeuwig gierende cardan achterin was het ook niet.
We hadden daar ook een Renault Saviem en Mercedes 306.
Dat reed een stuk prettiger.
De saviem was wel een dweil, en de 306 veradelijk door zwaar onderstuur, maar een stuk comfortabeler.

Posted: Thu Aug 19, 2010 9:07 am
by GODFRIED
Met de wagens van nu heb je het gevoel dat de wagen met jou rijdt en niet jij met de wagen. We zijn nog te lui om een venster af te draaien. Dat is wel handig met het ouder worden. :lol: