Onderdelen V4

Alle informatie over restauratie en werken aan de M530
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Postby Paul » Mon Mar 31, 2008 11:57 am

Hoe verloopt het tegenwoordig, Jules?

Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Postby Maes Jules » Sun Apr 06, 2008 7:37 pm

Paul wrote:Hoe verloopt het tegenwoordig, Jules?


:evil: :evil: :evil: :evil:

User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Postby Paul » Mon Apr 14, 2008 11:32 am

:o Dat is duidelijk niet OK. :-?
Wat loopt er dan allemaal mis?

Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Postby Maes Jules » Mon Apr 14, 2008 7:02 pm

De motor draait maar voldoet niet aan mijn verwachtingen,ik denk er aan om de elektronisch ontsteking eens te vervangen door de originele,de ontsteking nog eens af te stellen alsook de webers te regelen,als het dan nog niet lukt heeft Jean Struyf beloofd te komen helpen.

User avatar
GODFRIED
Posts: 7938
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Postby GODFRIED » Tue Apr 15, 2008 10:10 am

Het kunnen soms kleine dingen zijn die voor grote ergernis zorgen.

Fijn dat Jean je komt helpen.

Veel succes. :wink:
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
72sonett
Posts: 11
Joined: Tue Apr 12, 2005 10:22 pm
Location: Groningen, NL
Contact:

Postby 72sonett » Sat Apr 19, 2008 9:52 pm

Maes Jules wrote:De motor draait maar voldoet niet aan mijn verwachtingen, ik denk er aan om de elektronisch ontsteking eens te vervangen door de originele.

Ik denk niet dat het aan de elektronische ontsteking ligt maar eerder aan de sproeierbezetting van de carburateur.
MH
'72 97 '77 96 '79 96
'91 900i 2.1
'95 900SE

Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Postby Maes Jules » Sat Apr 19, 2008 10:06 pm

72sonett

Ik heb vandaag alles eens opgeschreven wat sproeier bezetting betreft,ik tracht te weten te komen hoe die er normaal moet uitzien ! ! !

Groeten

User avatar
72sonett
Posts: 11
Joined: Tue Apr 12, 2005 10:22 pm
Location: Groningen, NL
Contact:

Postby 72sonett » Sat Apr 19, 2008 10:14 pm

Maes Jules wrote:Ik heb vandaag alles eens opgeschreven wat sproeier bezetting betreft, ik tracht te weten te komen hoe die er normaal moet uitzien ! ! !

Op http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=15997 is een aantal mogelijkheden gegeven voor de sproeierbezetting van een Weber 32/36 DGAV op een 1700 cc Ford V4 in een Saab 96/97 (helaas werkt mijn site even niet dus de plaatjes zijn niet zichtbaar... maar ik kan ze je e-mailen of pm-en).
MH

'72 97 '77 96 '79 96

'91 900i 2.1

'95 900SE

Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Postby Maes Jules » Sat Apr 19, 2008 10:22 pm

72sonett wrote:
Maes Jules wrote:Ik heb vandaag alles eens opgeschreven wat sproeier bezetting betreft, ik tracht te weten te komen hoe die er normaal moet uitzien ! ! !

Op http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=15997 is een aantal mogelijkheden gegeven voor de sproeierbezetting van een Weber 32/36 DGAV op een 1700 cc Ford V4 in een Saab 96/97 (helaas werkt mijn site even niet dus de plaatjes zijn niet zichtbaar... maar ik kan ze je e-mailen of pm-en).


Het zijn wel twee webers 40DCOE 151

User avatar
72sonett
Posts: 11
Joined: Tue Apr 12, 2005 10:22 pm
Location: Groningen, NL
Contact:

Postby 72sonett » Sat Apr 19, 2008 10:39 pm

Maes Jules wrote:Het zijn wel twee webers 40DCOE 151

:oops: dan is dat niet van toepassing... Ik was even dit topic vergeten (is ook al weer een tijdje geleden...).
MH

'72 97 '77 96 '79 96

'91 900i 2.1

'95 900SE

User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Postby Paul » Sun Apr 20, 2008 7:34 am

Het zal wel goed komen.
Alleen je vraagt ook veel ven het motortje. :-? 8)

Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Postby Maes Jules » Mon Apr 21, 2008 8:23 pm

Paul wrote:Het zal wel goed komen.
Alleen je vraagt ook veel ven het motortje. :-? 8)


Dank zei mijn overleden vriend had ik een uniek stuk voor de V4 op de kop kunnen tikken(inlaat spruitstuk voor 2 dubbele webers),en dat wilde ik zeker op de motor van de M530 plaatsen,na een eerste mislukte revisie zou een tweede revisie wel het verwachte resultaat geven.

Na te veel zaterdagen geprobeert te hebben om een betere afregeling te verkrijgen zonder resultaat is het mij ietje te veel geworden,ik laat alles wat bezinken (een paar weken met de kleinzoon gaan karten) en zal hulp moeten zoeken op een rollentestbank om zo de webers te kunnen afregelen(gisteren contact gehad met BCCP die reeds een dergelijke motor afgeregeld had,maar niet alleen de sproeiers moesten aangepast worden),het probleem is natuurlijk hoe krijg ik de M530 tot daar.
Zal ook wel een oplossing vinden zeker.
Tijd breng hopelijk raad.

benny
Posts: 3121
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Postby benny » Mon Apr 21, 2008 8:58 pm

Volhouden Jules?. Niet gaan bestaat niet, moeilijk gaan wel.

User avatar
GODFRIED
Posts: 7938
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Postby GODFRIED » Tue Apr 22, 2008 10:22 am

Dag Jules,

Soms is het al moeilijk om het originele fatsoenlijk aan het draaien te krijgen, als je dan hier van afwijkt wordt het nog moeilijker. Het is een kwestie van de juiste persoon te vinden die weet wat hij doet, waarschijnlijk heb je deze nu gevonden. Ik kan je niet helpen met de verplaatsing. Veel succes. :wink:
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Postby Paul » Tue May 27, 2008 12:58 pm

En, Jules, beweegt er nog wat?

User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Postby Paul » Mon Sep 01, 2008 10:54 am

Jules, ik leef met je mee..................... :-?

User avatar
GODFRIED
Posts: 7938
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Postby GODFRIED » Mon Sep 22, 2008 4:54 am

Jules,
Ik mis je!! :wink:
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Postby Paul » Thu Oct 30, 2008 9:29 am

Jules, laat nog eens wat van je horen..................... :-?

User avatar
jo
Posts: 1472
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Postby jo » Wed Aug 18, 2010 12:13 am

2X Avantime privilege 2.2dci 2003 1 nog op te maken
Saab 9-5 SE estate 2.0 Lpt Lpg bj 2000 404000km daily
Porsche 944/1 2.5l
http://s9.photobucket.com/albums/a58/pasojo/

User avatar
GODFRIED
Posts: 7938
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Postby GODFRIED » Wed Aug 18, 2010 7:00 am

Die zie je niet meer, zeldzaam!!
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
Muddy Bandit
Posts: 1527
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Postby Muddy Bandit » Wed Aug 18, 2010 10:32 pm

jo wrote:600€ voor 2 motoren teveel?
http://nl.kapaza.be/antwerpen/ford-tran ... 913376.htm :oops:


Leuk spul, m'n handen jeuken al weer. :lol:
Dit model Transit behoort (samen met de Bedford CF-serie) tot m'n grote favorieten onder de bestelwagens.
Als zoiets nog dagelijks 100% betrouwbaar gebruikt kon worden dan gaf ik m'n Nissanbus gelijk een schop.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971

User avatar
oetker
Posts: 7233
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Tiel NL
Contact:

Postby oetker » Thu Aug 19, 2010 1:02 am

Deze transits vond ik niet zo prettig rijden.
Dat eeuwig gierende cardan achterin was het ook niet.
We hadden daar ook een Renault Saviem en Mercedes 306.
Dat reed een stuk prettiger.
De saviem was wel een dweil, en de 306 veradelijk door zwaar onderstuur, maar een stuk comfortabeler.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 2.2-1982. Matra Murena 1.6 1981. Nissan Micra 1.6 Cabrio
Bamiscooter

User avatar
GODFRIED
Posts: 7938
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Postby GODFRIED » Thu Aug 19, 2010 9:07 am

Met de wagens van nu heb je het gevoel dat de wagen met jou rijdt en niet jij met de wagen. We zijn nog te lui om een venster af te draaien. Dat is wel handig met het ouder worden. :lol:
Matra Bagheera S - 1977


Return to “M530”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests