Page 12 of 13

Posted: Mon Jul 30, 2007 7:42 am
by ALAIN VAN AKEN
Goed, nu weet je al met 100 % zekerheid dat de lek tussen het buisje en de peilstok komt. Meet de druk nog voor het euvel te verhelpen.

Posted: Mon Jul 30, 2007 8:39 pm
by Maes Jules
Ik ga zaterdag 2 nieuwe openingen in het kleppendeksel maken om zo via de filters een goede ontluchting te bekomen van de motor. :-?

Posted: Mon Jul 30, 2007 10:15 pm
by ALAIN VAN AKEN
Dit lijkt me een afdoende oplossing.

Posted: Tue Jul 31, 2007 8:48 am
by GODFRIED
Hoe is het met de originele carterontluchting gesteld???? Geeft de peilstok de juiste hoeveelheid olie aan, misschien toch te veel olie in het carter???

Veel succes met het oplossen van het probleem, sterkte :wink:

Posted: Wed Aug 01, 2007 6:44 pm
by ALAIN VAN AKEN
Ik weet zeker dat Jules zaterdag meer info voor ons heeft.

Posted: Wed Aug 01, 2007 7:39 pm
by Maes Jules
Zoals geweten heb ik de kleppendeksels (alu) van een 6 cilinder veranderd naar een 4 cilinder,en daar was enkel op 1 kleppendeksel een kleine ontluchting voorzien die ik ook aangesloten heb op de luchtfilter.
Ik heb nu op verschillende forums meer gelezen van een carterontluchting en heb besloten om de twee nog te maken leidingen aan te sluiten op een catchtank :roll: (klein tankje met 2 aansluitingen, een peilglaasje en een aflaatstop).
Godfried
Het is nog steeds de originele peilstok,en het olie peil staat tussen min. en Max.

catchtank
http://shop.vwcaddyforum.nl/popup_image.php?pID=115

Posted: Wed Aug 01, 2007 9:16 pm
by ALAIN VAN AKEN
Ik denk dat de extra ontluchting zoals je die wilt uitvoeren je probleem van de wereld helpt Jules

Posted: Thu Aug 02, 2007 10:35 am
by GODFRIED
Dit is de eerste maal dat ik het woord catchtank hoor!!!!!

Veel succes. :wink:

Posted: Thu Aug 02, 2007 7:48 pm
by Maes Jules
Godfried

Ik heb lang moeten zoeken om zo een woord (catchtank)te vinden :lol: :lol: :lol:

Posted: Fri Aug 03, 2007 9:26 am
by GODFRIED
Ja, spijtig dat we niet weten wat er allemaal bestaat!! Het zou ons veel ellende sparen. :wink:

Posted: Fri Aug 03, 2007 9:38 pm
by Maes Jules
Ik heb 2 catchtanks in mijn bezit,morgen ga ik een poging doen om ??n van die tankjes in te bouwen.

Posted: Sat Aug 04, 2007 10:21 am
by Paul
Ik wist echt niet dat dit bestaat.
Wat is eigenlijk de juiste bedoeling of functie van dit ding?
Wat ik kan opmaken is dat het drukopstapeling in de motor moet tegengaan. Ja?

Posted: Sat Aug 04, 2007 8:41 pm
by Maes Jules
Het bijplaatsen van de" catchtank" is nog niet volledig afgewerkt,ik heb in het motorcompartiment moeten plaats maken om die tank te kunnen plaatsen,en ik heb een ander idee om de kleppendeksels en de tank te verbinden,en die stukken voor de aanpassing moeten nog gemaakt worden, ik tracht die deze week te maken. :roll:

Paul
Het is de bedoeling dat de carterdampen via het inlaatspruitstuk en de luchtfilter terug opgenomen worden,daar ik geen aansluiting meer hebt aan het inlaatspruitstuk moeten de dampen opgevangen worden,en dit gebeurt in die catchtank,anders kunnen die dampen niet weg en beginnen druk te maken in het carter :wink:

Posted: Sun Aug 05, 2007 4:28 am
by jo
zoals bij een dragster, rechtstreeks in het uitlaatspuitstuk afvoeren :oops:
is alleen niet toegelaten denk ik

Posted: Sun Aug 05, 2007 10:22 am
by GODFRIED
Deze dampen moeten zoals Jules schrijft via de inlaatcollector verwijderd worden. :wink:

Posted: Tue Aug 07, 2007 9:49 pm
by Maes Jules
Aanstaande zaterdag zal er waarschijnlijk niet aan de M530 gewerkt worden,een vriend Lotus bestuurder is zondagmorgen verongelukt met zijn Exige,en zaterdag is de uitvaartplechtigheid (na 2 dagen ben ik er nog steeds niet goed van)

http://www.dsypc.be/forumlotus/topic.asp?TOPIC_ID=126

Posted: Tue Aug 07, 2007 11:02 pm
by jo
Sterkte !

Posted: Wed Aug 08, 2007 9:21 am
by GODFRIED
Het leven kan plots hard toeslaan.

Jules,veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Een tijd om even te bezinnen.

Posted: Wed Aug 08, 2007 11:00 am
by Vollegaaz
ook van mij veel sterkte toegewenst !

Posted: Wed Aug 08, 2007 11:08 am
by georges1
Het is erg om zo een vriend te moeten verliezen.
Mijn deelneming en veel sterkte
Georges

Posted: Wed Aug 08, 2007 1:31 pm
by ludo2
jules, ook vanwege marina en mij veel sterke toe gewenst bij dit droevige verlies van een vriend.

Posted: Sat Aug 11, 2007 6:07 pm
by ALAIN VAN AKEN
Veel sterkte en moed vanwege Carina en mezelf.

Posted: Sat Aug 11, 2007 6:14 pm
by Maes Jules

Posted: Sun Aug 12, 2007 10:00 am
by GODFRIED
Prachtig dat jullie massaal aanwezig waren op zijn begrafenis. Ik krijg het er koud van. Wat is het leven!!!! Veel geluk hebben!!

Sterkte......

Posted: Tue Aug 14, 2007 7:53 pm
by Maes Jules
Het noodlot slaat voor de 2 de maal toe hard toe,de vriend die het inlaatspruitstuk voor de M530 bezorgt heeft en die de motor afgeregeld heeft is ook bij een ongeval om het leven gekomen,zaterdag is de uitvaartplechtigheid.

Posted: Tue Aug 14, 2007 7:57 pm
by ludo2
jules, wat is dat allemaal toch.veel sterkte bij deze moeilijke dagen.

Posted: Tue Aug 14, 2007 8:07 pm
by benny
Het is alsof de ..... ermee gemoeid is. Sterkte Jules in deze zwarte periode.

Posted: Tue Aug 14, 2007 8:24 pm
by jo
:o ongelooflijk veel sterkte gewenst

Posted: Tue Aug 14, 2007 9:45 pm
by ALAIN VAN AKEN
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Jules veel sterkte toegewenst, dit is hopelijk het einde van de ellende. Het had niet mogen zijn maar de gedachte leeft verder en hieruit put je moed.

Posted: Wed Aug 15, 2007 9:35 am
by GODFRIED
Jules, dat is onbegrijpelijk!

Daar zijn geen woorden voor.

Heel veel sterkte.

Levinna en Godfried