Page 2 of 13

Posted: Fri Jul 21, 2006 10:27 am
by GODFRIED
Dag Jules,
Mooi werk.
Wat ga je doen?Worden er enkele in stock gelegd?Dit zou een hoop ellende besparen voor andere M530 rijders. :wink:

Posted: Fri Jul 21, 2006 10:03 pm
by benny
De volhouder wint. En dat is soms nodig wanneer je een Matra bezit. Hopelijk kun je weer vlug rijden met je 530 en genieten van het zonnige weer.

Groeten Benny.

Posted: Sat Jul 22, 2006 8:10 am
by Paul
Worden er meerdere onderdelen gegoten?
Is dit allemaal betaalbaar?

Posted: Sat Jul 22, 2006 8:42 am
by Maes Jules
Wat is betaalbaar om een Matra te laten rijden ? :roll:
Wat die matrijs betreft heb ik het geluk een vriend te kennen die draaier was,(ongelukkig voor mij,en gelukkig voor hem is hij sinds donderdag in pr?-pensioen)de matrijs heeft hij dus nog kunnen maken,de stukken nodig voor de silentblok zijn nog niet gemaakt,ik doe nu navraag bij Ann (bezitter van de witte M530 en zelfstandige metaalbewerker )hoeveel hij vraagd om die stukken te maken.
Voor het opgieten van de stukken bij Tenax (rubber) word 25 ? per stuk gevraagd.

Help ??? ik zie geen enkele foto meer staan op het forum,is dit bij iedereen of is het enkel bij mijn PC dat er terug een probleem is ? :oops:

Groeten

Posted: Sat Jul 22, 2006 10:09 am
by ludo2
jules,
het zal aan u pc liggen denk ik .
ik kan alle foto's nog zien.
groetjes ludo.

Posted: Sat Jul 22, 2006 12:14 pm
by Paul
Mogelijk heb je een functie uitgeschakeld die het automatisch downloaden van afbeeldingen belemmert. Dit heeft doorgaans te maken met beveiligingsinstellingen.

Posted: Sun Jul 23, 2006 3:48 pm
by Maes Jules
Paul en Ludo

Het was inderdaad een probleem van een beveiliging instelling die veranderd was,nu kan ik terug alle foto's zien.

Groeten

Posted: Sun Jul 30, 2006 8:41 am
by Maes Jules
Gisteren namiddag naar Anne (bezitter van witte M 530 en zelfstandig metaal bewerker) geweest om prijs te bespreken voor het maken van de nodige metalen onderdelen voor de silintblokken.
Anne zou eerst eens navraag doen welke dikwandige buis beschikbaar is om het het buitenste deel in 1 stuk te maken.
De prijs zal afhangen van de grote van de serie die moet gemaakt worden.
Hoeveel Matra 530 bezitters zouden eventueel geintereseerd zijn om die stukken aan te kopen ? Is er misschien belangstelling van andere clubs ?

Het bezoekje :roll: aan Anne is afgerond met een rondritje in de Matra 530 een terasje meegepikt en geeindigd rond 23.30 u :oops:

Groeten

Posted: Sun Jul 30, 2006 3:44 pm
by georges1
Hello Jules,

Ik zou wel 3 setjes nemen - dus voor 3 matra's

Posted: Mon Jul 31, 2006 9:52 am
by Paul
Hum, 23u30 dan is het al aardig donker! :lol:

Doe voor mij ook maar een setje.

Posted: Mon Jul 31, 2006 11:19 am
by GODFRIED
En wat doet de club?Ik zou zeggen ook enkele delen in stock leggen. :wink:

Posted: Mon Jul 31, 2006 8:08 pm
by Maes Jules
Ja Paul het is wat uitgelopen,maar Anne kan nu eenmaal uren boeiend over zijn M 530 praten,hij heeft een Matra die niet meer origineel is,maar hij is beter dan een nieuwe,en heeft zelfs servo remmen. :roll:

Voor het ogenblik heb ik een bestelling van 14 stuks,maar ik laat jullie eerst nog eens de prijs weten,en dan beslist u maar.

Groeten

Posted: Mon Jul 31, 2006 9:26 pm
by ALAIN VAN AKEN
De club wil er best 6 stuks in stock.

Posted: Tue Aug 01, 2006 6:20 pm
by Maes Jules
Maes Jules wrote:Hallo Alain

Weet u hoelang het zou duren om die silent-blokken na te maken.
Ik wacht ook nog steeds op een antwoord ?

Heb dan maar zelf het nodige gedaan.

Posted: Tue Aug 01, 2006 8:40 pm
by ALAIN VAN AKEN
Moeilijk een tijd en bedrag op te plakken als je geen voorbeeld in de hand hebt :wink:
Wie het ook doet maakt me niks uit, zolang de leden er maar wel mee zijn.

Posted: Sat Aug 05, 2006 8:40 pm
by Maes Jules
Vandaag terug enkele stukken gaan ophalen voor de Matra 530.
Ik had aluminuim kleppendeksels voor een 6 cylinder,ik heb die aangepast voor mijn Ford V4.

Ook de remklauwen heb ik laten behandelen.

Posted: Sat Aug 05, 2006 8:47 pm
by georges1
Jules,
Die remklauwen zien er prima uit, waar heb je die laten behandelen?

Posted: Sat Aug 05, 2006 8:51 pm
by Maes Jules
Georges

Ik heb de remklauwen laten behandelen bij Renoprotec in Berlare,die hebben ook mijn kleppendeksels en carter met poederlak behandeld.

Groeten

Posted: Sun Aug 06, 2006 8:07 am
by ALAIN VAN AKEN
Ziet er inderdaad allemaal vrij netjes uit.
Voordeel van poederlakken is de sterke en karsvrije toplaag 8)

Posted: Sun Aug 06, 2006 9:32 am
by GODFRIED
Dag Jules,
De remklauwen zien er beter uit dan netjes.Z??r mooi!Ik vraag me af hoe ze die remklauwen plaatselijk afgedekt hebben om te poederlakken?.De remklauwen zijn zeer roestgevoelig en is dit zeker de beste behandeling.In de winterperiode misschien ook eens overwegen om te laten poederlakken.Bedank voor de tip. :wink:

Posted: Sun Aug 06, 2006 11:18 am
by ALAIN VAN AKEN
Godfried je opmerking over het plaatselijk afdekken speelde ook door mijn hoofd.
Jules heb je ze afgeplakt? Zo ja, met wat?
Ik verontstel dat alles eerst gestraald is, heb je deze zones dan ook afgeplakt?

Posted: Sun Aug 06, 2006 11:47 am
by GODFRIED
Alain,
Afplakken zie ik niet zitten.Dit kan niet tegen het zandstralen en niet tegen de hoge temperatuur voor het bakken van de lak.
:wink:

Posted: Sun Aug 06, 2006 11:59 am
by Maes Jules
Ik heb RENOPROTEC leren kennen op de Oldtimerbeurs in Gent,ik heb eerst het alu carter laten behandelen en hun werk was prima,ik heb toen de remklauwen bij Renoprotec alleen wat opgekuist afgeleverd,de rest hebben ze zelf gedaan,per behandelde klauw heb ik 35 ? betaald.
De kleppendeksels werden op maat en met bijhorende bevestiging afgeleverd,het aluminuim is door hen gelast en gepoederlakt zodat de lasnaad onzichtbaar is.

Groeten

Posted: Sun Aug 06, 2006 12:07 pm
by ALAIN VAN AKEN
De jongens hebben een site, maar jammer genoeg nog under construction

http://www.renoprotec.be/

Posted: Sun Aug 06, 2006 12:33 pm
by Maes Jules
Het bedrijf Renoprotec is in ontwikkeling en ook niet alle dagen open,ik denk de dinsdag,de vrijdag en de zaterdag is er steeds iemand aanwezig.
Best een mailtje vooraf schrijven.
info@renoprotec.be

Posted: Mon Aug 07, 2006 8:00 pm
by Maes Jules
Op het as die in de achterste remblok zit en de handrem bediend zit een rubberen O ringje die belet dat de remolie langs achter uit de remblok loopt,iemand een idee waar dit nog te verkrijgen is.

Groeten

Posted: Mon Aug 07, 2006 8:52 pm
by ALAIN VAN AKEN
Ik ben niet zeker maar ik denk dat je deze o-ring zoekt. Klopt dit Jules?

Posted: Mon Aug 07, 2006 8:57 pm
by GODFRIED
Dag Jules,
O ringen bestaan in alle maten.Als je de originele nog hebt meet deze dan en zet de maat op het forum.Ik heb een deel nieuwe O ringen liggen.Als de maat erbij zit die je nodig hebt! Stuur ik ze op per brief.In de autoshop en de Amerikaansstock kun je O ringen vinden. :wink:

Posted: Mon Aug 07, 2006 9:14 pm
by ALAIN VAN AKEN
Eens ik de maat heb is er geen probleem en is er een passende oplossing te vinden. Zoals Godfried reeds voorstelde o-ringen zijn ruim beschikbaar

graag buitenmaat - binnenmaat - dikte

Posted: Tue Aug 08, 2006 7:11 pm
by Maes Jules
Alain en Godfried

Het is inderdaad die O ring dat ik bedoeld,maar is dit een gewone O ring of zijn die O ringen speciaal die tegen druk en rem olie kunnen ?

Groeten

Als ik niet ingelog ben,kan ik geen foto's zien op het forum,is dit normaal ?