Onderdelen V4

Alle informatie over restauratie en werken aan de M530
Post Reply
User avatar
GODFRIED
Posts: 8515
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Fri Jul 21, 2006 10:27 am

Dag Jules,
Mooi werk.
Wat ga je doen?Worden er enkele in stock gelegd?Dit zou een hoop ellende besparen voor andere M530 rijders. :wink:
Matra Bagheera S - 1977

benny
Posts: 3214
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny » Fri Jul 21, 2006 10:03 pm

De volhouder wint. En dat is soms nodig wanneer je een Matra bezit. Hopelijk kun je weer vlug rijden met je 530 en genieten van het zonnige weer.

Groeten Benny.

User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul » Sat Jul 22, 2006 8:10 am

Worden er meerdere onderdelen gegoten?
Is dit allemaal betaalbaar?

Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules » Sat Jul 22, 2006 8:42 am

Wat is betaalbaar om een Matra te laten rijden ? :roll:
Wat die matrijs betreft heb ik het geluk een vriend te kennen die draaier was,(ongelukkig voor mij,en gelukkig voor hem is hij sinds donderdag in pr?-pensioen)de matrijs heeft hij dus nog kunnen maken,de stukken nodig voor de silentblok zijn nog niet gemaakt,ik doe nu navraag bij Ann (bezitter van de witte M530 en zelfstandige metaalbewerker )hoeveel hij vraagd om die stukken te maken.
Voor het opgieten van de stukken bij Tenax (rubber) word 25 ? per stuk gevraagd.

Help ??? ik zie geen enkele foto meer staan op het forum,is dit bij iedereen of is het enkel bij mijn PC dat er terug een probleem is ? :oops:

Groeten

User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 » Sat Jul 22, 2006 10:09 am

jules,
het zal aan u pc liggen denk ik .
ik kan alle foto's nog zien.
groetjes ludo.

User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul » Sat Jul 22, 2006 12:14 pm

Mogelijk heb je een functie uitgeschakeld die het automatisch downloaden van afbeeldingen belemmert. Dit heeft doorgaans te maken met beveiligingsinstellingen.

Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules » Sun Jul 23, 2006 3:48 pm

Paul en Ludo

Het was inderdaad een probleem van een beveiliging instelling die veranderd was,nu kan ik terug alle foto's zien.

Groeten

Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules » Sun Jul 30, 2006 8:41 am

Gisteren namiddag naar Anne (bezitter van witte M 530 en zelfstandig metaal bewerker) geweest om prijs te bespreken voor het maken van de nodige metalen onderdelen voor de silintblokken.
Anne zou eerst eens navraag doen welke dikwandige buis beschikbaar is om het het buitenste deel in 1 stuk te maken.
De prijs zal afhangen van de grote van de serie die moet gemaakt worden.
Hoeveel Matra 530 bezitters zouden eventueel geintereseerd zijn om die stukken aan te kopen ? Is er misschien belangstelling van andere clubs ?

Het bezoekje :roll: aan Anne is afgerond met een rondritje in de Matra 530 een terasje meegepikt en geeindigd rond 23.30 u :oops:

Groeten
Attachments
silblok 1.JPG
silblok 1.JPG (30.94 KiB) Viewed 2576 times

georges1
Posts: 203
Joined: Sun Sep 15, 2002 2:00 am
Location: 9960 Assenede

Post by georges1 » Sun Jul 30, 2006 3:44 pm

Hello Jules,

Ik zou wel 3 setjes nemen - dus voor 3 matra's

User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul » Mon Jul 31, 2006 9:52 am

Hum, 23u30 dan is het al aardig donker! :lol:

Doe voor mij ook maar een setje.

User avatar
GODFRIED
Posts: 8515
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Mon Jul 31, 2006 11:19 am

En wat doet de club?Ik zou zeggen ook enkele delen in stock leggen. :wink:
Matra Bagheera S - 1977

Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules » Mon Jul 31, 2006 8:08 pm

Ja Paul het is wat uitgelopen,maar Anne kan nu eenmaal uren boeiend over zijn M 530 praten,hij heeft een Matra die niet meer origineel is,maar hij is beter dan een nieuwe,en heeft zelfs servo remmen. :roll:

Voor het ogenblik heb ik een bestelling van 14 stuks,maar ik laat jullie eerst nog eens de prijs weten,en dan beslist u maar.

Groeten

User avatar
ALAIN VAN AKEN
Posts: 3577
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN » Mon Jul 31, 2006 9:26 pm

De club wil er best 6 stuks in stock.

Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules » Tue Aug 01, 2006 6:20 pm

Maes Jules wrote:Hallo Alain

Weet u hoelang het zou duren om die silent-blokken na te maken.


Ik wacht ook nog steeds op een antwoord ?

Heb dan maar zelf het nodige gedaan.

User avatar
ALAIN VAN AKEN
Posts: 3577
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN » Tue Aug 01, 2006 8:40 pm

Moeilijk een tijd en bedrag op te plakken als je geen voorbeeld in de hand hebt :wink:
Wie het ook doet maakt me niks uit, zolang de leden er maar wel mee zijn.

Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules » Sat Aug 05, 2006 8:40 pm

Vandaag terug enkele stukken gaan ophalen voor de Matra 530.
Ik had aluminuim kleppendeksels voor een 6 cylinder,ik heb die aangepast voor mijn Ford V4.

Ook de remklauwen heb ik laten behandelen.
Attachments
carter.JPG
Dit was het kleppendeksel van een V6
carter.JPG (31.37 KiB) Viewed 2522 times
klepdeksel 3.JPG
Zo is het kleppendeksel nu voor een Ford V4
klepdeksel 3.JPG (69.19 KiB) Viewed 2522 times
klauw 3.JPG
Behandelde remklauwen met nieuwe remschijven en bijhorende remslangen.
klauw 3.JPG (93.39 KiB) Viewed 2522 times

georges1
Posts: 203
Joined: Sun Sep 15, 2002 2:00 am
Location: 9960 Assenede

Post by georges1 » Sat Aug 05, 2006 8:47 pm

Jules,
Die remklauwen zien er prima uit, waar heb je die laten behandelen?

Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules » Sat Aug 05, 2006 8:51 pm

Georges

Ik heb de remklauwen laten behandelen bij Renoprotec in Berlare,die hebben ook mijn kleppendeksels en carter met poederlak behandeld.

Groeten

User avatar
ALAIN VAN AKEN
Posts: 3577
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN » Sun Aug 06, 2006 8:07 am

Ziet er inderdaad allemaal vrij netjes uit.
Voordeel van poederlakken is de sterke en karsvrije toplaag 8)

User avatar
GODFRIED
Posts: 8515
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Sun Aug 06, 2006 9:32 am

Dag Jules,
De remklauwen zien er beter uit dan netjes.Z??r mooi!Ik vraag me af hoe ze die remklauwen plaatselijk afgedekt hebben om te poederlakken?.De remklauwen zijn zeer roestgevoelig en is dit zeker de beste behandeling.In de winterperiode misschien ook eens overwegen om te laten poederlakken.Bedank voor de tip. :wink:
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
ALAIN VAN AKEN
Posts: 3577
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN » Sun Aug 06, 2006 11:18 am

Godfried je opmerking over het plaatselijk afdekken speelde ook door mijn hoofd.
Jules heb je ze afgeplakt? Zo ja, met wat?
Ik verontstel dat alles eerst gestraald is, heb je deze zones dan ook afgeplakt?

User avatar
GODFRIED
Posts: 8515
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Sun Aug 06, 2006 11:47 am

Alain,
Afplakken zie ik niet zitten.Dit kan niet tegen het zandstralen en niet tegen de hoge temperatuur voor het bakken van de lak.
:wink:
Matra Bagheera S - 1977

Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules » Sun Aug 06, 2006 11:59 am

Ik heb RENOPROTEC leren kennen op de Oldtimerbeurs in Gent,ik heb eerst het alu carter laten behandelen en hun werk was prima,ik heb toen de remklauwen bij Renoprotec alleen wat opgekuist afgeleverd,de rest hebben ze zelf gedaan,per behandelde klauw heb ik 35 ? betaald.
De kleppendeksels werden op maat en met bijhorende bevestiging afgeleverd,het aluminuim is door hen gelast en gepoederlakt zodat de lasnaad onzichtbaar is.

Groeten

User avatar
ALAIN VAN AKEN
Posts: 3577
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN » Sun Aug 06, 2006 12:07 pm

De jongens hebben een site, maar jammer genoeg nog under construction

http://www.renoprotec.be/

Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules » Sun Aug 06, 2006 12:33 pm

Het bedrijf Renoprotec is in ontwikkeling en ook niet alle dagen open,ik denk de dinsdag,de vrijdag en de zaterdag is er steeds iemand aanwezig.
Best een mailtje vooraf schrijven.
info@renoprotec.be

Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules » Mon Aug 07, 2006 8:00 pm

Op het as die in de achterste remblok zit en de handrem bediend zit een rubberen O ringje die belet dat de remolie langs achter uit de remblok loopt,iemand een idee waar dit nog te verkrijgen is.

Groeten
Attachments
handrem.JPG
O ringje is niet te best te zien op foto.
handrem.JPG (19.84 KiB) Viewed 2476 times

User avatar
ALAIN VAN AKEN
Posts: 3577
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN » Mon Aug 07, 2006 8:52 pm

Ik ben niet zeker maar ik denk dat je deze o-ring zoekt. Klopt dit Jules?
Attachments
ring.jpg
ring.jpg (18.57 KiB) Viewed 2473 times

User avatar
GODFRIED
Posts: 8515
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Mon Aug 07, 2006 8:57 pm

Dag Jules,
O ringen bestaan in alle maten.Als je de originele nog hebt meet deze dan en zet de maat op het forum.Ik heb een deel nieuwe O ringen liggen.Als de maat erbij zit die je nodig hebt! Stuur ik ze op per brief.In de autoshop en de Amerikaansstock kun je O ringen vinden. :wink:
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
ALAIN VAN AKEN
Posts: 3577
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN » Mon Aug 07, 2006 9:14 pm

Eens ik de maat heb is er geen probleem en is er een passende oplossing te vinden. Zoals Godfried reeds voorstelde o-ringen zijn ruim beschikbaar

graag buitenmaat - binnenmaat - dikte

Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules » Tue Aug 08, 2006 7:11 pm

Alain en Godfried

Het is inderdaad die O ring dat ik bedoeld,maar is dit een gewone O ring of zijn die O ringen speciaal die tegen druk en rem olie kunnen ?

Groeten

Als ik niet ingelog ben,kan ik geen foto's zien op het forum,is dit normaal ?

Post Reply