Page 10 of 13

Posted: Wed May 23, 2007 9:41 pm
by Maes Jules
Godfried

Sensor zit juist onder thermostaat huis.
De darmvoelde toch heel warm aan,maar volgende week meet ik eens de temperaturen.

Temperatuur M530

Posted: Wed May 23, 2007 11:20 pm
by matra530lx
Beste Jules,

Wat ik op maak uit al de zaken die je al uitgeprobeerd hebt is, dat ik mijn twijfels heb over het metertje zelf.
Je kan dit eenvoudig uit testen door uw sensor in kokend water te leggen=100? en dit zou dan ook ongeveer op uw meter de aanduiding moeten zijn.( wel even massa maken met uw motor doormiddel van een draadje)
Ik heb bij mijn wagen dezelfde waarden gemeten zowel koud als warm, dus denk ik dat de sensor ok is.
Als mijn motor op temperatuur is wijst de meter ongeveer 80? aan en als hij het extreem warm heeft, fan van radiator draait nadert hij de 90?, hoger heb ik het nog niet zien staan.

Groetjes Matra 530Lx

Posted: Thu May 24, 2007 5:15 am
by GODFRIED
Wat een pracht van een motor. Deze kon zo uit de fabriek komen. Hij is te mooi voor in te bouwen. Het hart van je M530 ziet er gezond uit. :wink:

Posted: Sat May 26, 2007 5:27 pm
by GODFRIED
Dag Jules,

Edgard is bij me geweest met zijn citro?n van 1923 en heeft me een stuk van een remklauw bezorgt van een M530 waar de twee aansluitschroeven nog opzitten. We zullen morgen wel zien of je er iets van kunt gebruiken.
Tot morgen :wink:

water temprature

Posted: Sun May 27, 2007 9:16 pm
by rheger
Hi

I have a similar problem, my water temprature gauge doesn't show more than a bit less than 90 degrees. Last month, when the outdoor temprature was under 10 degrees, it showed nearly nothing. One day, when it showed about 70 degrees, I borrowed an IR thermometer (which measures the temperature from a distance) and checked the engine and the radiator. The radiator was less than 70 degrees, not spot at the engine was more than 75 degrees (except the exhaust manifold). So, the water temperature gauge is correct!
But this means that the engine is running to cold! I will change my thermostate the next days (at the same time I will change all old radiator hoses) because I have the doubt that it has a wrong opening temperature or that it is demaged. I will report the results.

Best Regards from Norway, Rolf

Posted: Mon May 28, 2007 12:31 pm
by GODFRIED
Hello Rheger,

I speak a little English but I see that you can read Dutch.

Ik had het zelde probleem met mijn Matra bagheera. De temperatuurmeter bleef rond de 70? hangen. Dit is inderdaad niet goed voor de motor. Ik heb nu een thermostaat geplaatst die bij 88? volledig open staat. Nu is mijn motortemperatuur rond de 90?. De motor draait nu veel beter. :wink:

Groetjes.

Posted: Mon May 28, 2007 10:18 pm
by rheger
Hi Godfried

Thank you for your answer. I just bought a thermostate with the same opening temprature but I didn't had the time to change it.

Greetings from Norway, Rolf

PS: I lived in Aachen before I moved to Norway

Posted: Tue May 29, 2007 8:48 am
by GODFRIED
hello Rolf,

Ik woon op 20km van Aachen, we zijn dus ooit buren geweest!
Van Aachen naar Noorwegen is een grote stap geweest, is het de liefde die je heeft doen verhuizen? Fijn te horen dat er daar ook Matraliefhebbers zijn.
Veel succes in Noorwegen.
Groetjes Godfried :wink:

Posted: Sun Jun 03, 2007 9:35 am
by Maes Jules
Met het plaatsen van een nieuwe sensor duidt de water temperatuur van de motor normaal aan. :lol:

De remmen is een ander probleem,ik had alle dichtingen vernieuw en toch heb ik een lek. :evil:

Volgend weekend nieuwe poging om de M530 rijdend te krijgen. :wink:

Posted: Sun Jun 03, 2007 12:58 pm
by GODFRIED
Dag Jules,

De temperatuurmeter werkt terug, weer een stap korter naar een test op de baan.

Een olielek! Dat is minder.. Hopelijk is het een aansluiting die lekt, dan is het vlug gemaakt.

Als de M530 gereed is en jullie hebben zin om een flinke rit te maken dan zijn jullie welkom in Limburg. Geef me dan een teken en we spreken iets af.
Succes met de herstelling. :wink:

Posted: Wed Jun 06, 2007 11:33 am
by ALAIN VAN AKEN
De lijdensweg is korter aan het worden de patient is bijna 100 % genezen.
Jules nog even doorzetten, de beloning zal des te groter zijn.

Posted: Fri Jun 08, 2007 7:46 pm
by Maes Jules
Het rijden met de M530 zal terug niet voor dit weekend zijn :evil: De bestelde dichtingen voor de voorste remmen bij een plaatselijke autoshop zijn niet de juiste,het 2 de set die ik besteld had bij Simon zijn niet toegekomen :roll:
Dan maar alle garages (Renault) en autoshops opgebeld in de omgeving maar niemand had de dichtingen in stock :evil:

Posted: Sat Jun 09, 2007 10:06 am
by GODFRIED
Hopelijk is dit het laatste dat je tegen houdt om een mooi testrit met de M530 te maken. Ja, vlug aan onderdelen geraken is niet zo eenvoudig! Nu zou je op de clubstock moeten kunnen rekenen, maar helaas de dichtingen zijn niet in stock. :wink:

Posted: Sat Jun 09, 2007 5:26 pm
by ALAIN VAN AKEN
Zijn de dichtingen van Paul niet bruikbaar dan kan ik er een set voor de club bestellen?

Posted: Sat Jun 09, 2007 8:25 pm
by Maes Jules
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Posted: Sun Jun 10, 2007 11:38 am
by ALAIN VAN AKEN
Hoe :evil: :evil: :evil: :evil: zijn ze niet oke?
Zo ja geen probleem dan doe ik ze op stock.

Posted: Sun Jun 10, 2007 1:01 pm
by Maes Jules
Alain

Die :evil: waren niet bedoeld op de te bestellen stukken (ik doe een mail aan Paul) maar wel op mijn verloren ! ! ! zaterdag.

Posted: Mon Jun 11, 2007 10:16 am
by Paul
Ik heb de setjes nog liggen, ze zijn nog niet geplaatst.
Je kan ze hebben als je wilt, dan bestel ik intussen nieuwe!?

Posted: Mon Jun 11, 2007 7:17 pm
by Maes Jules
Paul

Ok?,kunt u die opsturen :lol: ? Onkosten worden natuurlijk vergoed .

Groeten en bedankt

Posted: Sat Jun 30, 2007 10:25 pm
by Maes Jules
Vandaag de eerste 100 meter :roll: gereden met de M530(met dank aan Paul die de nodige dichtingen voor de remmen opgestuurd heeft)

De moter ontgoochelde :evil: ik denk dat er nog heel wat regelwerk nodig is alvorens die optimaal zal draaien.
Ook de remmen waren niet zoals ik verwacht had,ik zal nog eens moeten ontluchten denk ik.
Volgende zaterdag hopelijk beter nieuws. :wink:

Groeten

Posted: Sun Jul 01, 2007 1:07 pm
by GODFRIED
Dag Jules,
Nu is het een kwestie van afstellen en dit gaat soms niet zo eenvoudig omdat je moet zoeken waar het probleem juist zit. Maar zij rijdt al... dat is het begin van nog vele plezierige km.
Succes :wink:

Posted: Sun Jul 01, 2007 2:18 pm
by Urbain
Jules,

De motor van mijn Murena draaide in het begin ook niet naar mijn goesting, (had het laatste jaar veel stilgestaan) maar na een 500 tot 800Km met nieuwe olie en bougies draait hij al veel beter. Ik heb ondertussen al enkele keren de ralenti moeten verlagen.

Posted: Sun Jul 01, 2007 3:39 pm
by Maes Jules
Urbain

De motor werd volledig vernieuwd en aangepast om te kunnen draaien met de 2 dubbele weber carburatoren.
Ik denk dat de webers nog wat moeten bijgeschroefd worden :roll:

Posted: Sun Jul 01, 2007 9:11 pm
by Paul
EINDELIJK......... ik krijg "rijdend" gezelschap, toch knap van je wat je klaar speelt.

:D Het moet toch al een hele opluchting zijn dat het al zo ver staat?! :D

Ben zelf enkele dagen weg geweest richting Eifel (Duitsland) en behouden terug thuis met de M530 (en deze keer was het van moeten want er is wat mis met de Murena) het weer zat mee en daardoor heb ik er geen spijt van (al zit de Murena mij even niet lekker :cry: )

Ik zal verslag uitbrengen bij "Murena"

Posted: Mon Jul 02, 2007 5:22 am
by GODFRIED
Toch niets ernstigs? :wink:

Posted: Mon Jul 02, 2007 9:07 pm
by Maes Jules
Paul

Hopelijk valt de schade aan de motor van de Murena mee.

Succes met het zoeken naar de oorzaak van die tatata... :roll:

Groeten

Posted: Mon Jul 02, 2007 10:27 pm
by georges1
Hallo Paul,
Wat is er precies mis met de Murena?

Posted: Wed Jul 11, 2007 8:51 pm
by Maes Jules
Gisteren avond de ontsteking en de carburatoren van de M530 laten bijregelen,de motor draaide heel wat beter, :lol:
Er ontsnapte wel wat warm koelwater via de vulopening,mogelijk de dichting van de vulstop die het begeven heeft. :evil:
Zaterdag wordt een test op de weg gedaan en hopelijk rijdt hij beter dan de vorige keer,ook de remmen zijn nogmaals ontlucht en de pedaaldruk blijft goed.

Posted: Wed Jul 11, 2007 8:53 pm
by benny
We duimen allemaal mee.

Posted: Thu Jul 12, 2007 1:42 pm
by GODFRIED
Jules,

Het kan niet blijven duren! De problemen zullen nu wel ophouden.

Veel succes. :wink: