Page 1 of 13

Onderdelen V4

Posted: Sat Apr 01, 2006 11:36 am
by Maes Jules
Er zijn heel wat nieuwe onderdelen te koop voor Ford V4 motoren.
http://www.oldcars.de

Groeten

Posted: Sat Apr 01, 2006 4:21 pm
by ALAIN VAN AKEN
Inderdaad een leuke site voor elke M530 liefhebber, alleen soms jammer van de vrij forse prijzen. Of vergis ik me??

Posted: Sun Apr 30, 2006 9:11 pm
by Maes Jules
Weet een M530 kenner raad op mijn probleem betreffende het niet meer te verkrijgen stuk 1015102 en de bijhorende bout 1015103

Posted: Mon May 01, 2006 4:46 pm
by Paul
Geen idee Jules, maar is het niet te herstellen?

Heb je een foto van het stuk en het probleem?

Posted: Mon May 01, 2006 7:52 pm
by Maes Jules
Paul

Een foto van het stuk heb ik nog niet kunnen maken want het vervloekte stuk zit nog in de buis.Ik zal eerst de kop van de bout moeten afslijpen en dan uitboren.
Ik heb wel reeds een reactie gekregen van niet Matramania leden,Ann zou nog een oud stuk liggen hebben en Jean Struyf heeft mogelijk ook nog een oud stuk hebben.Volgens Jean zou het mogelijk zijn om het stuk te laten vulcaniseren als het tenminste in goede staat uit de steunbuis kan gehaald worden.
Ik probeer het blad E10(onderdelenboek) waarop het stuk staat op het Forum te plaatsen maar het lukt mij niet
Toch bedankt voor uw reactie.

Groeten

Posted: Tue May 02, 2006 7:28 pm
by Paul
Zou het niet lukken met een persluchtratel, die heeft namelijk de eigenschap te hameren. Mogelijk komt door de slag/draai beweging het ding los.

Posted: Tue May 02, 2006 7:48 pm
by Maes Jules
Paul

Heb ik ook al geprobeerd,het probleem is nu dat het geheel meedraait in de buis,dus de silanblok met de bout erin draait rond in de buis.

Posted: Sun May 07, 2006 9:36 am
by ALAIN VAN AKEN
Jules,

Silent-blocs zijn geen onoverkomenlijk probleem ze zijn namelijk in beperkte series te herfabriceren. Bezorg me een model en dan kan ik aan een gespecialiseerde firma een bestek laten maken en zo kunnen ook andere liefhebbers hiervan meegenieten. Ook voor de bout graag maten.

Posted: Wed May 10, 2006 8:42 am
by ALAIN VAN AKEN
Cor kan u hier niet helpen???

Posted: Wed May 10, 2006 5:30 pm
by GODFRIED
Dag Jules,
Indien je dat stuk eruit krijgt breng dat zaterdag dan eens mee?Misschien dat we je kunnen helpen!Weet je dat ik al eens een cilentblok zelf gemaakt heb!Ik heb een vriend die in een bandenfabriek werkt en deze heeft me rubber bezorgd die niet gevulkaniseerd is.Een mal maken en warm stoken en je hebt een rubber in de vorm van de mal.
:wink:

Posted: Wed May 10, 2006 6:20 pm
by Maes Jules
Alain en Godfried

Bedankt voor jullie hulp,maar deze week zal het mij niet meer lukken om het oude stuk uit de M530 te halen.
Ann (met de witte M530) heeft nog een oud stuk liggen,mogelijk kan ik dit nog gaan halen en zaterdag meebrengen.

Groeten

Posted: Thu May 11, 2006 8:28 am
by ALAIN VAN AKEN
Jules,

Dit zou fantastisch zijn zo kan ik contact opnemen met een firma om dit stuk na temaken. Eventueel een twintigtal stuks.

Posted: Sat May 20, 2006 10:03 pm
by Maes Jules
Met Benny's gedachte (niet gaan bestaat niet)in mijn achterhoofd,vanmorgen aan de M530 gaan sleutelen.
Die verdomde steunbuis van de motor zou er vandaag uitgaan.
Na heel wat gevloek is het mij dan ook gelukt om de buis te demonteren,de silanblok is wel niet meer te gebruiken.

Alain
hebt u een idee hoelang het zou duren om die silanblok te laten namaken ?

Groeten

Posted: Tue May 23, 2006 6:01 pm
by Maes Jules
Hallo Alain

Weet u hoelang het zou duren om die silent-blokken na te maken.

Posted: Tue May 23, 2006 6:36 pm
by GODFRIED
Dag Jules,
De volhouder wint.Ziet er inderdaad versleten uit maar ook verwarrend op de foto's. werden deze silent-blokken ook op andere wagens gebruikt?Ford!Het zou al een stuk gemakkelijker zijn als dit weet.Kun je een bestaande silent-blok niet ombouwen zodat deze past.Als je er niet aan kunt geraken! Zorg dan voor de ijzeren bussen waar de rubber tussen zit en ik zorg dat je er rubber tussen krijgt. Begrijp je wat ik bedoel?
Groetjes :wink:

Posted: Tue May 23, 2006 6:48 pm
by Maes Jules
Godfried

Dus als ik u de buitenste metalen ring en de binnenste ring waarin draad zit kan bezorgen,dan kunt u het binnenste laten opvullen met rubber zoals een silentblok ?

Groeten

Posted: Tue May 23, 2006 8:42 pm
by ALAIN VAN AKEN
Jules,

Ik ben momenteel naar Frankrijk, maandag 29 mei ben ik terug en zal dan informeren naar leveringstermijn.

Posted: Wed May 24, 2006 2:43 pm
by GODFRIED
Ja Jules, dat is wat ik bedoel.Ik heb ongevulkaniseerde rubber van iemand die in een banden fabriek werk. Ik heb zelf al enkele silet-blokken gemaakt voor een Opel GT en die waren prima gelukt. Alleen het warm stoken van deze rubber doe ik op het gevoel omdat ik geen oven heb. :wink:

Posted: Wed May 24, 2006 7:45 pm
by Paul
Met tovenaars in een club lukt alles.
Mooi...., Godfried ik hoop dat het lukt.

Posted: Wed May 24, 2006 7:59 pm
by Maes Jules
Godfried

Ik heb vandaag van Jean Stuyf ook enkele tips gekregen en ook een adres hier in de omgeving waar ze die silentblokken kunnen opgieten.
Volgens Jean moet de kwaliteit van het rubber shore 70 zijn.
Ik doe eerst eens navraag bij die firma en laat via het forum iets weten.

Groeten en bedankt voor de hulp.

Posted: Wed May 24, 2006 10:25 pm
by GODFRIED
Wat die kwaliteit betreft van de rubber (shore 70)daar heb ik geen idee van.In de fabriek maken ze loopvlakken voor vrachtwagens. Het is deze kwaliteit van rubber dat ik heb.Als ik je kan helpen! Graag.Je laat maar iets weten. :wink:

Posted: Thu May 25, 2006 11:30 am
by Maes Jules
Alain

Volgens Philip (gele M530) hebt u foto's genomen van de uitlaten,carburatoren enz. van zijn M530.Kunt u die eens doorsturen of op het forum plaatsen.

Groeten

Posted: Sat May 27, 2006 7:19 am
by Maes Jules
Ik wil de dichting van het deksel van mijn versnellingsbak vervangen,word de nieuwe dichting met vet ingesmeerd of mag die dichting daar gewoon tussen geklemd worden zonder iets ?

Groeten

Posted: Sat May 27, 2006 8:59 am
by GODFRIED
Als het een papieren dichting is doe ik altijd nog wat vloeibare pakking op beide zijde van de pakking.Officieel is dit niet nodig, in de fabriek plaatsen ze deze zonder toevoegingen.Maar ik speel op zekerheid!Beter te dicht dan een olielek. :wink:

Posted: Mon Jun 05, 2006 8:54 am
by ALAIN VAN AKEN
Jules,

Stuur je me nu die silentbloc op zodat ik tot actie kan overgaan.
Foto's wagen van Olivier in bijlage

Posted: Sat Jun 10, 2006 10:06 pm
by Maes Jules
Gisteren naar Tenax rubber in Hooglede geweest ,het opgieten met rubber van het stuk is geen probleem,alleen moet er een matrijs gemaakt worden voor het stuk,en dan natuurlijk ook nog de ijzeren stukken nodig om de silentblok te maken.
Bij Tenax wordt dus enkel rubber verwerkt.

Posted: Wed Jun 28, 2006 6:51 pm
by Paul
Zal tijd gaan inkruipen om nog maar te zwijgen van de kosten.

Posted: Wed Jun 28, 2006 7:32 pm
by Maes Jules
Paul

De matrijs is bijna af,ik moet die dan wel nog laten goedkeuren door Tenax,dan begin ik aan het maken van de ijzeren stukken nodig om de silentblokken te laten gieten.
En dan kan de opbouw beginnen,ik heb wel niet stil gezeten,heb alle gedemonteerde onderdelen opgekuist en geschilderd.

Groeten

Posted: Thu Jun 29, 2006 7:37 am
by GODFRIED
Goed zo Jules, niet opgeven. :wink:

Posted: Fri Jul 21, 2006 9:23 am
by Maes Jules
De matrijs is eindelijk klaar,spijtig genoeg is het bedrijf Tenax nu in verlof,en zal ik nog 14 dagen geduld moeten hebben.
Intussen zit ik evenwel niet stil en demonteerd en schilderd allles wat maar los kan gemaakt worden.

Groeten