Onderdelen V4

Alle informatie over restauratie en werken aan de M530
Post Reply
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

EINDELIJK :lol:
Vanavond een telefoontje gekregen van Tenax dat alle stukken gegoten zijn.En ondanks het meer werk blijft zijn prijs hetzelfde.
Ik ga maandag de stukken afhalen.

Groeten
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Dikke merci, Jules. 8)

Jij bent ook te goed voor deze wereld! :roll:
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Zeer goed werk geleverd. :P Alleen spijtig dat er weinig navraag is gedaan bij andere clubs of zij ook interesse hadden. Dit had de prijs misschien kunnen doen dalen. Ook zullen andere M530 rijders met het zelfde probleem komen te zitten en er misschien geen oplossing voor vinden! Jules ze zullen dan uw idee moeten overnemen. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Godfried

Zo groots had ik het nu ook weer niet gezien :roll: ,ik heb nu reeds heel wat werk en geld in de matrijs gestoken,en ook heb ik reeds een investering van 1260 ? gedaan voor alle stukken te laten maken,veel goedkoper zou dat toch niet gekomen zijn,het maken van de metalen delen zou ietje goedkoper zijn maar het gieten van de rubber is stukwerk,ik had die vraag ook gesteld aan Tenax maar ??n stuk of dertig stuks blijft voor hem steeds hetzelfde werk.
In de toekomst kan de matrijs mogelijk uitgeleend worden aan de Matra 530 clubs.

Groeten
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Jules,

Wat je ondernomen hebt voor deze stukken opnieuw te laten maken is prachtig. Dat zullen je er niet veel nadoen. Je hebt gelijk, handwerk is geen productie en zal meer kosten. De prijs drukken met ?1 of ?2 maakt niet zo veel uit. Maar ik denk wel omdat de stukken niet meer verkrijgbaar zijn, dat ze veel meer waard zijn dan de kostprijs.
Met de mallen uit te lenen moet je voorzichtig zijn. Misschien zie je ze nooit meer terug. Het is wel een mooie en vriendelijke gedachte. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Godfried

Ik weet ook dat de stukken meer waard zijn (vooral daar er geen meer te krijgen zijn) dan de 45 ? die nu gevraagd wordt per stuk,maar als wij een Matra 530 rijdend kunnen houden is het mij niet te veel om wat rond te rijden en een investering te doen. :wink:
U hebt wel gelijk als ik de matrijs uitleen dat het gevaarlijk is om die later mogelijk nooit meer terug te zien.

Groeten
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Jules,

Heb je de stuurhoes al toegekregen??

Ik zou de matrijs binnen de club houden, in het verleden heb ik al slechte ervaringen gehad met het uitlenen van bepaalde zaken.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Jules,
Ik weet dat je een Nederlandstalige versie zoek van de werkplaatshandboek van een M530. Ik heb met Edgard gesproken hij heeft een Nederlandstalige versie gehad, maar heeft deze uitgeleend en nooit meer terug gezien. Een Duitstalige daar is wel aan te komen. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Alain

De stofhoes is nog steeds niet aangekomen :evil:

Godfried

Een duitstalig werkhandboek heb ik ook in mijn bezit,maar als er een nederlandstalig moest bestaan,dan lees dit voor mij vlotter.

Groeten
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Jules hou de postbode in het oog, ik hoop dat de hoes voldoet zo kunnen we ook de anderen helpen.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Jules,

Als ik aan een nederlandstalige werkplaatshandboek kan geraken zal ik je zeker op de hoogte brengen. Misschien dat Edgard hem nog terug krijgt! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Alain

De stuurhoes is toegekomen en op het eerste zicht ziet er dit inderdaad zeer goed uit :lol: ,ik ga die zaterdag plaatsen en laat iets weten.

Godfried

Ik ken Edgard zeer goed,ben zelf al eens bij hem thuis geweest,dus als Edgard het Nederlandse werkhandboek heeft zal ik dit wel mogen kopieeren.
Toch bedankt voor de moeite.

Probeer het resultaat (foto)van de silentblokken te plaatsen maar het lukt niet. :evil:
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Jules,
Er iets mis met het forum.
Ik heb een mail gedaan naar het Filip en de rest van het bestuur.
:wink:
Matra Bagheera S - 1977
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Jules,

Ik denk dat dit een stuk huisvlijt is van iemand want persoonlijk heb ik nog nooit een nederlandstalig werkplaatshandboek van de M530 gezien. Mocht dit er zijn wil ik ook wel een copy.
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Dit is het resultaat. ???????????????

:evil: :evil: :evil: :evil:

shit foto's kunnen nog steeds niet geplaatst worden :oops:
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Jules het probleem van de foto's is gekend er wordt aan gewerkt door onze webmaster. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Alain

De stuurhoes zag er op het eerste zicht goed uit,maar ik heb een probleem met het kleine gaatje,daar kan ik geen spanband opzetten.
Als het forum terug ok is plaats ik een foto van de stuurhoes.
Ik heb inmiddels bij een autoshop een universele stuurhoes gevonden die wel brede randen heeft om een spanband op te zetten,ik heb een stel gekocht (15 ? voor twee)moet ze wel nog plaatsen.
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Alain

Nog wat zitten napluizen betreffende de stuurhoes,in een Revue Technique Automobile over de M530 staat de stuurhoes afgebeeld zoals die van u,inplaats van een spanband word een draad gebruikt om de kant van de kleine openeing af te sluiten.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Jules ik was er zeker van dat de stuurhoes nu correct was. De afdichting langs de kleine kant kan met een draadsluiting of met een metaal spandraad van 2 mm. deze metalen spanband (automatische vergrendeling) vinden we terug in elke autospeciaalzaak. Je laat maar iets weten.
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Alain

De stuurhoes past inderdaad perfect,ik zat alleen met het probleem van die ene kant dat er geen plaats was voor een spanband.
Dus breng nog een stuurhoes mee naar de nieuwreceptie :roll: .
Ook als onderdeel mag dit aangekocht worden voor Matramania.
Hoe regelen wij de betaling ?

Jules
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Jules,

Ik ben blij dat alles goed past, eindelijk een oplossing voor iedereen.
Ik breng een tweede exemplaar mee naar de nieuwjaarsmeeting en bestel er enkele voor in clubstock.
Betaling regelen we dan wel. er staat nog choco in de kast dus.... :wink:
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Weet er iemand de juiste afmetingen van de originele uitlaten van de M530 ? :(
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Maatvoering uitlaten M530

Post by matra530lx »

je kan deze op mijn auto opmeten, hij is voorzien van de originele potjes
en pijpjes

groetjes

Matra530lx
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Bedankt Matra 530 LX,bij mij zijn er sportuitlaten geplaatst maar de uiteinden zijn te lang,nu zou ik die willen vervangen door andere sportuitlaten waarvan de afmetingen min of meer dezelfde zijn zoals de origineleuitlaten,en zo kan ik terug de originele ophanging van de uitlaten gebruiken.

Groeten
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

matra530lx

Zou u eventueel zelf willen die uitlaten nameten en op het forum plaatsen,dan kan ik reeds uitkijken om die aan te kopen.
:cry:
Groeten
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Maatvoering uitlaten M530

Post by matra530lx »

Hallo Jules,

Ik zal ze voor u opmeten en alles op een tekening zetten.
Maar wanneer is dat probleem met de foto's nu op gelost, anders is het niet mogelijk om het op dit forum te plaatsen.(dit is eigenlijk een vraag voor Alain)
Van zodra dit probleem is opgelost zal ik de schets op het forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Matra 530 LX
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Dit is het resultaat : nieuwe silentblokken voor de M530
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Attachments
2 n cil bl1.JPG
2 n cil bl1.JPG (17.09 KiB) Viewed 8463 times
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Daar mag je vier op zijn. Prachtig. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Re: Maatvoering uitlaten M530

Post by Maes Jules »

matra530lx


Maar wanneer is dat probleem met de foto's nu op gelost, anders is het niet mogelijk om het op dit forum te plaatsen.(dit is eigenlijk een vraag voor Alain)

Probleem opgelost :lol:
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Jules,

Het plaatsen van foto's werkt terug, maar je kunt nog niet alle foto's zien die op het forum staan. Alain kan hier niets aan doen! Filip heeft belooft dat hij dit nog in orde zet. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply