Onderdelen V4

Alle informatie over restauratie en werken aan de M530
Post Reply
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Jules,
O ringen worden voor alle doeleinden gemaakt en zijn uit het zelfde materiaal.Dat je geen foto's kunt zien als je niet ingelogd bent is niet normaal.Ik zie dan ook de foto's.Waarschijnlijk heeft het iets te maken met een instelling!Maar vraag me niet welke! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Ivm de o-ring dit is een goede vraag bij de aankoop, druk zal geen probleem zijn maar remolie is wat anders.

Normaal moet je de foto's altijd kunnen zien, ik heb de vraag aan de webmaster gesteld en wacht op antwoord. Werk je met internet explorer of iets anders firefox,opera,.....
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

ALAIN

Ik werk met internet explorer.
Dit probleem is enkele weken geleden ontstaan,vroeger kon ik ook altijd de foto's bekijken zonder ingelogd te zijn.

Groeten
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

De O ringen hebben een buitendiameter van 12 mm. en binnen 9 mm.
Ik denk dat zoals Alain schrijft dat het probleem niet van de druk maar mogelijk van de remolie zal komen.
Ik heb reeds gekeken op de site van Simon Duitsland maar die O ringen staan niet meer in de prijslijst.

Groeten
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Jules, Ik moet toch even terugkomen op de te gebruiken O ringen.Remolie tast inderdaad de meeste rubbers aan.Ik heb op het Internet naar een antwoord gezocht!Maar helaas kan ik niets vinden wat mijn mening bevestigt.Dus voorzichtigheid is hier op zijn plaats.Het zou zonde zijn dat je na enkele maanden met een olielek zit.Er bestaan O ringen in v??l verschillende materialen.Hoe het echt zit met een standaard O ring is en blijft een vraag.Je kunt het wel eenvoudig testen door een O ring in remolie te leggen.Voor de zekerheid gebruik toch maar een originele O ring.Ik zal een test doen met een standaard O ring. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
georges1
Posts: 203
Joined: Sun Sep 15, 2002 2:00 am
Location: 9960 Assenede

afbeeldingen

Post by georges1 »

Jules, je kan eens het volgende proberen: ga in de bovenste menubalk naar Extra, dan kies internet opties, dan geavanceerd en zoek daar het onderdeel Multimedia, daar staat een onderdeel " afbeeldingen weergeven" en daar moet een vinkje voorstaan en staat dit er niet dan in blokje klikken met de muis. Kies dan onderaan "Toepassen en dan OK en daarna de pagina opnieuw opvragen en de foto's zouden terug zichtbaar moeten zijn
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Georges

Bedankt voor de tip,ik heb gekeken en het vinkje staat wel degelijk voor mijn afbeeldingen weergeven.
Wanneer ik ingelogd ben kan ik alle foto's bekijken.

Groeten
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

De foto's zijn normaal te bekijken.
Controleer je beveiliging instellingen nogmaals.
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Paul

Heb alle beveiligingen nagezien en op laag geplaatst,maar ik zie nog geen foto's,wanneer ik ingelog ben is alles zichtbaar ! !
Ik maak er geen probleem meer van,ik laat mij gewoon ingelogd.

Groeten
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Jules,
Dat ingelogd laten doe ik ook.Dan kun je het ook niet meer vergeten. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Vandaag in een omslag twee O ringen voor de achterremmen gratis gekregen van Simon Automobiltechnik Duitsland

Groeten
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Hoe bedoel je! zo maar! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Godfried

Ik heb reeds onderdelen voor mijn remmen van de M530 gekocht bij Simon,ik had een mail geschreven met de vraag of die O ringen nog te verkrijgen waren,en vandaag zijn die gratis geleverd.

Groeten
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Jules,
Petje af, dat zullen er niet veel doen!Ik heb een test gedaan met een standaard O ring in remolie! Ik zie er niets aan.Volgens mij moet het kunnen.Maar voor jou is het niet meer nodig dankzij Simon. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Een fijne commerci?le zet van Andreas, je kan er maar wel bij varen
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Hallo Matra vrienden.

Na een geslaagde vakantie,met daarna de nodige problemen aan mij PC,ben ik eindelijk terug online.

Paul,Alain,Georges en eventueel andere M530 bezitters.
Betreft de silentblokken: ik heb eindelijk na heel wat gezaag ???? nieuws gekregen van Anne,als wij aan een totaal van 20 stuks geraken,kan het stuk volledig nieuw gemaakt worden voor 45 ? per stuk,(met rubber opgevuld en btw inbegrepen).

Nu de prijs bekend is , wie wil er nu nog de silent blokken kopen ?

Paul ?
Georges ?
Alain (Matramania) ?
Jules 4 stuks

Groeten
Attachments
silblok 2.JPG
silblok 2.JPG (59.6 KiB) Viewed 8064 times
georges1
Posts: 203
Joined: Sun Sep 15, 2002 2:00 am
Location: 9960 Assenede

Post by georges1 »

hello jules,

ik neem er voor 3 autos = 6stuks
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Zoals reeds gevraagd is. 6 stuks voor de clubstock.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Jules,
Fijn je weer tegen te komen op het forum.Die silentblokken zijn die nog leverbaar door Simon in Duitsland?Misschien dat ze daar ook interesse hebben! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Godfried

Ik heb navraag gedaan bij Simon en die silentblokken zijn ook bij hem niet meer te verkrijgen.

Groeten
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dat gaat dan een probleem worden voor de meeste M530 rijders.Maar gelukkig dat je een oplossing hebt gevonden. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Als er nog M530 bezitters zijn die de silentblokken willen bestellen,graag zovlug mogelijk een seintje,(Paul ???)ik zou zaterdag willen naar Anne gaan met de bestelling,(het is het enige stuk die mij nog ontbreekt om de motor van de M530 terug te monteren)
Ik zit voor het ogenblik aan 18 stuks,desnoods neem ik zelf die twee laatste om aan 20 te geraken.

Groeten
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Anne (M530 bezitter maar niet te overtuigen om lid te worden van Matramania) is begonnen met het draaien van de nodige stukken voor de silent blokken,ik heb tenax (rubber) reeds verwittigd dat de stukken op komt zijn om te laten opvullen.

Groeten
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Anne is vrij te doen en te laten wat hij wil, maar toch fijn dat de silentblocs worden gemaakt.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik ken nog van die mensen die met een club niets te maken willen hebben.Waarom!Ze voelen zich misschien verplicht om dan aan de activiteiten deel te nemen.Ik vind het een toffe bende en vind het spijtig dat we zo ver van elkaar wonen.Voor mij zouden we allemaal in de zelfde straat mogen wonen.Een straatnaam heb ik al!De MatraManiastraat?Een mooie naam voor een straat h?.Wie heeft er zin om te verhuizen? :wink:
Matra Bagheera S - 1977
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Ik verhuis direct.
De mensen zijn vrij om hun passie te delen met anderen.
Of ze nu meedoen aan de meetings is niet de hoofdzaak het is een manier om de band met de anderen te versterken.
De drempel van het lidgeld is bewust laag gehouden.
Zelfs het tijdschrift is voor sommigen niet meer de hoofdzaak.
Het forum is voor de leden een thuis dicht bij elkaar.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Alain Schrijft.
"Het forum is voor de leden een thuis dicht bij elkaar"
En daar moet ik hem groot gelijk in geven.
Toch is het spijtig dat het forum niet door meer clubleden gebruikt wordt.Er zijn veel leden die het forum wel bezoeken maar niet gebruiken.
Spijtig!!!!!!!!Zeer spijtig!!!!!.Iedereen heeft toch wel eens iets te vertellen!
Matravrienden gebruik het forum!Het is er voor ons.
:wink:
ps: Indien er iemand problemen ondervind om het forum te gebruiken! Geef me dan een seintje en we lossen het op. godfried_royakkers@hotmail.com
Matra Bagheera S - 1977
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Morgen zaterdag terug Matradag :lol: nog wat opkuisen en schilderen aan de onderdelen van de M530 alvorens die terug gemonteerd worden.

Nog niemand iets gehoord van Paul ?

Groeten
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Nog geen nieuws van Paul :evil:
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Wat Paul betreft,ik begrijp er niets meer van,Paul was bijna dagelijks aktief op het forum en nu plots niet meer. :roll:

Vandaag nog wat onderdelen van ophanging en motor opgekuist en herschilderd,de remcilinders geplaatst in de klauwen,het word tijd dat ik die silentblok in mijn bezit krijgt,zodat ik met de montage kan beginnen van de motor.

Groeten
Post Reply