MATRA 530

Alle informatie over restauratie en werken aan de M530
Post Reply
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

MATRA 530

Post by Maes Jules » Mon Mar 27, 2006 8:01 pm

Edgard (M530 bezitter uit Lanaken)stuurde mij volgende link door:
http://media.putfile.com/ils-ont-fait
Echt de moeite. :roll:
Bedankt Edgard :wink:

User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul » Tue Mar 28, 2006 11:21 am

Wat een "tijd" toch..........

User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse » Tue Mar 28, 2006 5:23 pm

er is iemand op het Ned forum die heeft het hele fimpje hij heeft dit stukje voor ons gepost het gaat over de historie of matra we proberen het fimpje te bemachtigen

User avatar
GODFRIED
Posts: 8025
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Wed Mar 29, 2006 10:27 am

Een stukje uit het hart van de Matrafabriek.Ik geen M 53O en toch interesseert me dit.
:wink:
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss » Wed Mar 29, 2006 10:58 am

We zouden zelf zo eens een film moeten maken waarin alle types kort aan bod komen.
We zouden dit filmpje op de website kunnen zetten om het brede publiek kennis te laten maken met Matra.
Of we kunnen van ieder type afzonderlijk een filmpje maken en dit op de website bij het bijbehorende type Matra zetten.
Bv. een bezoeker gaat naar "Bagheera" en krijgt naast de foto's ook de mogelijkheid om een video-fragment aan te klikken waarin je de type I en de type II ziet voorbij rijden. Opnames van het interieur en techniek enz. met korte uitleg.
Succes verzekerd! :wink:
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974

User avatar
GODFRIED
Posts: 8025
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Wed Mar 29, 2006 6:28 pm

Bart,
Dit is zeker een geslaagde formule.Met een filmpje krijg je een heel ander gedacht over een bepaald merk of model.De kijkcijfers zullen er zeker door stijgen. Ik vind het een heel goed idee maar het verwezenlijken is een ander paar mouwen.Misschien tijdens een meeting!Wie weet zijn er dan Matra's te kort om te restaureren.Het zal het imago van roestige wagens wel eens omver kunnen werpen.Pak nu de Murena dit is toch een uitzonderlijke wagen om te restaureren.Geen roest op het chassis, een prachtige lijn, goede techniek en weinig exemplaren, de prijzen zijn ook betaalbaar.De 2.2S niet meegerekend deze is al voor mensen met veel geld of je moet een goede sponsor hebben.
Groetjes. :wink:
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
jurgen M
Posts: 1106
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M » Wed Mar 29, 2006 7:57 pm

Een jaar of meer geleden circuleerde er op het net een wegtest van een Murena 1600cc. Blijkbaar een uitzending op een franse zender begin jaren tachtig

User avatar
ALAIN VAN AKEN
Posts: 3378
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN » Wed Mar 29, 2006 8:36 pm

Nadeel van deze filmpjes is dat ze vrij veel geheugen op de site innemen maar verder ben ik voor het idee.
Godfried voor een 2.2S moet je niet rijk zijn, alvast niet volgens mijn bankrekening.

User avatar
GODFRIED
Posts: 8025
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Thu Mar 30, 2006 9:58 am

Alain,
Je hebt gelijk.Je moet het geld erin willen investeren.Om een 2.2 S te kopen moet je toch ongeveer een 9000 euro willen neerleggen.Of ben ik daar mis in? :wink:
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
ALAIN VAN AKEN
Posts: 3378
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN » Thu Mar 30, 2006 12:02 pm

Voor 9000 Euro heb je al een behoorlijk exemplaar, voor minder kan je er ??n afschaffen waaraan je nog het nodige plezier moet insteken. In Duitsland rondkijken kan je de nodige centen besparen.

User avatar
GODFRIED
Posts: 8025
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Thu Mar 30, 2006 7:46 pm

Ik denk dat je al een kenner moet zijn om geen namaak 2.2 S aan de haak te slaan.Ik zou niet weten waar op te letten.Maar als het zover ooit komt laat ik wel iets weten. :wink:
Matra Bagheera S - 1977

User avatar
ALAIN VAN AKEN
Posts: 3378
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN » Thu Mar 30, 2006 10:14 pm

Godfried, vooral op de chassisnummer VF853C432EX75....

User avatar
GODFRIED
Posts: 8025
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Fri Mar 31, 2006 9:49 am

Alain ,Bedankt voor de tip.Ik heb het alvast genoteerd je weet maar nooit.
:wink:
Matra Bagheera S - 1977

Post Reply