Hoe hoog van de grond?

Alle informatie over restauratie en werken aan de M530
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Hoe hoog van de grond?

Post by Paul »

Ja, hoe hoog staat hij nu eigenlijk van de grond. Ik raak regelmatig obstakels of is dit normaal voor dit model. Deze 530 staat wel heel kort bij de grond. Mogelijk zijn de voorveren wat doorgezakt en staat hij niet hoog genoeg. Heeft er iemand wat referenties? Zijn deze veren nog te bekomen of heeft er iemand ze liggen?
edgard
Posts: 28
Joined: Tue May 03, 2005 12:35 am

maten van de matra

Post by edgard »

HoI pAUL
Ik zie dat er op uw topic nog niemand gereageerd heeft.Ik zal proberen u enkele maten te geven.Er wordt wel verondersteld dat je de originele maten van banden hebt opliggen die Matra voorgeschreven heeftVoor 145x355
Achter 165x355 of 155x355 naargelang het merk van de velgen.Hebt je grotere banden moet ge die maten erbij tellen.Grotere maten van banden geeft ook wel het probleem dat het targadak niet meer in het voorste koffer past.

Totale lengte L =4.146m
Totale breedteI =1.570m
Totale hoogte =1.200m
Bodemafstand =0.140m
Spoorbreedtte voor=1.340m
Spoorbreedte achter=1.350m
Leeggewicht =860kg
Belasting op de vooras=400kg
Belasting op de achteras=460kg
Inhoud
Motor 4li
Achteras 3Li
Koelsysteem 10Li
Bensinnetank 45li.

Uw vraag over de bodemafstand is dus 0.140m


met dank aan Chrysler France Rundschreiben fur der Matra 530 lx
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Bedankt Edgard, fijn dat je deze maten weet te achterhalen. Ik kan gelijk van start. Ik ben wat laat met mijn reactie, maar ik was er even vantussen.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Fijn dat je terug bent op het forum, ik vroeg me al af.......
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

t'Ja ben even naar Spanje geweest met de wagen en ik wil gelijk meegeven aan allen die hetzelfde wensen te doen erg attent te zijn en "CONTINU" je wagen in de gaten te houden of je komt gegarandeert lichter terug!!!!! Een half uurtje op 50m van de wagen was voldoende. DUS, U BENT GEWAARSCHUWD!
robin2cv
Posts: 71
Joined: Mon Mar 01, 2004 12:07 am
Location: elewijt

Post by robin2cv »

oei gestolen of bijna ?
edgard
Posts: 28
Joined: Tue May 03, 2005 12:35 am

Post by edgard »

hoi Paul

Uit uw bericht maak ik op dat je met de matra naar spanje ben geweest en er nare ervaringen hebt opgedaan.Wat is er gebeurt en heeft men u bestolen.Mijn verste reis met de Matra was Italie. Mooie 8mm film heb ik nog waar ik met de Matra voor en over de Brennerpas reed.
Laat iets weten wat er gebeurt is daar.Ben je iets kwijt van de matra ik heb nog veel onderdelen liggen.

Groetjes edgard.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Het was de bedoeling een aantal bezittingen in Spanje op te halen en dat laat het volume van een Matra eigenlijk niet toe en geeft toe een M530 loopt nog meer in de kijker. Dus, met de Vito naar Spanje. Alles was goed verlopen tot de terugreis door Frankrijk. De intentie was een paar dagen in de Franse oesterstreek door te brengen en dat is dus niet verlopen zoals verwacht! Eigenlijk al van het 1? uur dat we op onze stek waren moeten we al in de kijker hebben gelopen, want van het moment dat we de wagen even alleen hebben gelaten om wat foto's te nemen waren we een verborgen handtas, laptop, portefuille armer. Plus de schade aan beide voordeuren. En ja, de GPS was ik even vergeten op te bergen dus die is ook weg. Je gaat nu eventueel zeggen dat dit dom was en dan zeg ik "ja", mogelijk, maar een mens is niet constant alert. Het was ook maar voor even, aangezien onze kleine terri?r nog in de wagen zat zouden we niet lang wegblijven! Ook voel ik mij erg gekrenkt. Het spijt mij ook ten zeerste "voor de goede mensen onder hen", maar ik moet bekennen dat mijn sympathie voor bepaalde oostelijk geori?nteerde bevolkingsgroepen niet ten positieve is be?nvloed! Het is mischien hard maar mijn liefdadigheidsbudget is OP! Het is niet mooi en zeker niet sympathiek, maar het lukt nu even niet. Ik wil dan ook graag om dit gegeven de discutie aangaan. Maar nogmaals, U WEZE GEWAARSCHUWD! O ja, de oesters waren toch nog lekker de tweede dag, een aanrader!
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Paul, het is een ware pest geworden vandaag. Het speelt zelfs geen rol meer met welke auto je rijdt. Ze viseren van de mooiste auto's tot de meest roestige bakken. Iedereen is dus gewaarschuwd, plaats desnoods het meest rudimentaire geluidsalarm op de auto. Ik weet het, niemand reageert nog op een alarm die afgaat, maar indien je maar een paar meters van je auto verwijderd bent, kun je misschien het ergste voorkomen.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Is besteld, maar ja, na de feiten. Het is dus duur, zuur, ..... leergeld.
En nu dan een oproep i.v.m. M530 weet er iemand of er aan schokdempers te komen is en hoe?
edgard
Posts: 28
Joined: Tue May 03, 2005 12:35 am

Post by edgard »

Die schokdempers zal wel effen zoeken zijn Paul .ik zal u al meteen de nummers van Koni geven Schokdempers voor KONI 80K-2059
achter KONI 80-2060. Koni is niet goedkoop maar wel goed
Van horen zeggen weet niet zeker Dat de Vauxhall dempers ook passen met nummer Bosal ;nr; 230-745.

Maar probeer eens WWW.SIMON.DE die zal beslist matradempers hebben.

Groetjes Edgard
edgard
Posts: 28
Joined: Tue May 03, 2005 12:35 am

Post by edgard »

http://www.simon-auto.de/


sorry verkeerd adres van simon nu zal het zeker lukken
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Koni schokdempers voor een M530 zijn in het classic gamma van Koni opgenomen en zijn bij elke Koni verdeler te verkrijgen. Waarom ver en duur zoeken terwijl dicht en voordelig beschikbaar is.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

:D Prachtig, thanks boy's, en vooral voor de referentie nr's. Ze zijn besteld. Nogmaals bedankt. :wink:
Correctie / Koni kan ze niet meer leveren! :( In Belgi? althans.
Update 22-06-05 : Nederland haakt ook af!
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat je ze betaald hebt (incl BTW en portkosten) en waar u ze besteld heeft.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

:evil: Noppes, nada, niks, njent?....... van overal wordt mij gemeld dat ze niet meer te bekomen zijn. :-? E?n leverancier wil nog de moeite nemen te zoeken naar een alternatief als ik de maten en gewichten kan bezorgen. Dus een afbeelding en de technische specificaties. Dat zal dan mijn volgende vraag worden zeker? :roll:
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Probeer eens bij http://www.record-france.fr, dit is de originele leverancier van vroeger. Mocht je hier geen succes hebben laat iets weten en dan hoor ik voor je schokdempers bij mijn franse vrienden.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Bedankt Alain lans deze weg lijkt het dan toch te gaan lukken, alleen deze mensen hebben geen contactadressen in Belgi?. Zij verwijzen mij nu naar www.amicale-matra530.com . Mijn vraag nu, heeft Matramania enige link met deze mensen of speel ik het best rechtstreeks?
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Ik zal zelf eens informeren bij Record of geen rechtstreekse levering mogelijk is, dit sluit extra tussenpersonen en kosten uit. Zijn er eventueel nog die interesse hebben, laat dan nu iets weten.
edgard
Posts: 28
Joined: Tue May 03, 2005 12:35 am

Post by edgard »

http://www.syndicate.ch/alfahauser/m530 ... bisd30.pdf

hoi paul mischien heb je iets aan deze beschrijving over de ophanging en schokdempers.

Groetjes Edgard

Ik ben anders wel benieuwd wat die dempers kosten en of ze nog in stok zijn als alain ze vindt.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Op voorraad zijn ze niet maar dit bedrijf kan en wil ze terug aanmaken. De prijs ken ik nog niet.
Mocht er iemand veren op voorraad hebben dan mag hij dat laten weten.
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Ik denk een 6 jaar geleden heeft record nog eens een beperkte voorraad van de schokdempers gemaakt,toen moest er wel een bepaald aantal besteld worden,ik heb die toen nog aangekocht via Filip Dedecker die toen nog bestuurslid van Matramania was.
edgard
Posts: 28
Joined: Tue May 03, 2005 12:35 am

Post by edgard »

Hoi Paul.
Fijn dat Jules mischien nog schokdempers heeft. En dat hij u mischien kan helpen
.Waarom is die vraag over de vering.Is er iets met de ophanging of zo.dat je dat vraagt..Paul denk eraan dat de veren van een matra verschillend zijn van voor en achter.Wil ge alle gedetaileerde maten hebben van de voor en de achterveren laat maar iets weten.Ik zal u wel al zeggen dat de onbelaste lengte van achter 41.2cm is en voor 36.7cm.Beiden hebben een wit of een groen verfpunt om ze te herkennen.De voorste veren hebben bij de allereerste kataloog een andere nummer waarom weet ik niet .
Ik heb ze wel maar spijtig wil ik ze niet wegdoen zolang ik Matra rijdt en dat is al van 1969.Maar ik kan er wel eens achter gaan kijken.
Groetjes Edgard
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

IK HEB ONDERTUSSEN NOG NIEUWE ORIGINELE SCHOKDEMPERS (RECORD) GEVONDEN VOOR 180 EURO / 4. :D :D :D
BEZORGING KAN GEBEUREN MEDIO AUGUSTUS.
JULES OOK HET DOOR U GEVRAAGDE IVM GASKABEL WORDT DAN OPGEHAALD. :wink: :wink: :wink: :wink:
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

???? Ik val een beetje uit de lucht, nu er blijkbaar toch schokdempers zijn te bekomen. Ik heb nog wel elders een vraag lopen en wacht even de reactie af.
Edgard, alvast bedankt voor de gegevens over de veren, nu kan ik het ook nagaan of ze dienen vervangen te worden. Mijn veronderstelling is dat de veren gezien de leeftijd zijn gaan doorhangen en de wagen niet meer optimaal is afgeveerd. Dus, met uw maten kan ik weer verder.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Paul moet ik de schokdempers nu voorzien of niet. Ik zal er een stel meer meebrengen en ze in clubstock nemen.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Sorry, was even niet meer mee. Mijn internet loopt niet vlot en mijn e-mail gaat helemaal niet meer. (Scarlet??!!) Het zal wel overwaaien. Ja, graag die schokdempers Alain en bedank bij voorbaat.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Computers ja, ze zijn soms een pest maar missen is niet meer denkbaar.
Ik zorg voor de schokdempers. Ze zullen beschikbaar zijn midden augustus, ik pik ze in Frankrijk op tijdens een kort verblijf aldaar. Bij aankomst zal ik je mailen zodat we kunnen afspreken.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

OK, bedankt.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

:o Euh......, Alain......, maar..... die schokdempers ......., is er al enig nieuws? :cry:
Post Reply