Invoeren duitse M530 in NL
Posted: Sun Mar 27, 2011 9:28 pm
Beste forumleden,
Ik heb een probleem en misschien hebben jullie tips of ervaring hiermee!
Ik heb een M530 samen met m’n vader gerestaureerd, vorige week vrijdag wilde wij deze bij de RDW op Nederlandse kenteken plaatsen. Mijn M530 komt oorspronkelijk uit Duitsland.
Echter bij de RDW deden ze, uiteraard, moeilijk. Ik schijn nu 2 chassis nummers te hebben, een nummer ingeslagen in het chassis en een nummer ingeslagen op het (duitse) gepopnagelde plaatje, echter komen deze 2 nummer niet overeen.
Mijn duitse papieren (Kraftfahrzeugbrief I) geeft als fahrgestellnummer alleen het nummer aan zoals weergegeven op het plaatje, het ingeslagen nummer op het chassis komt nergens in de duiste papieren voor.
Na de check bij enkele andere ex-duitse M530’s zie ik het zelfde fenomeen terug komen, echter hebben deze wel de nederlandse papieren gekregen op basis van alleen het “duiste” nummer.
Ik heb een vermoeden dat toener tijd de duiste RDW bij de toelatingscontrole een eigen “chassis” numer heeft afgegeven. Weet iemand hier iets meer over of waar ik dit het beste kan navragen, aangezien ik zelf voor de “bewijslasten” moet zorgen..... zucht
Alvast bedankt en groet,
Robi
Ik heb een probleem en misschien hebben jullie tips of ervaring hiermee!
Ik heb een M530 samen met m’n vader gerestaureerd, vorige week vrijdag wilde wij deze bij de RDW op Nederlandse kenteken plaatsen. Mijn M530 komt oorspronkelijk uit Duitsland.
Echter bij de RDW deden ze, uiteraard, moeilijk. Ik schijn nu 2 chassis nummers te hebben, een nummer ingeslagen in het chassis en een nummer ingeslagen op het (duitse) gepopnagelde plaatje, echter komen deze 2 nummer niet overeen.
Mijn duitse papieren (Kraftfahrzeugbrief I) geeft als fahrgestellnummer alleen het nummer aan zoals weergegeven op het plaatje, het ingeslagen nummer op het chassis komt nergens in de duiste papieren voor.
Na de check bij enkele andere ex-duitse M530’s zie ik het zelfde fenomeen terug komen, echter hebben deze wel de nederlandse papieren gekregen op basis van alleen het “duiste” nummer.
Ik heb een vermoeden dat toener tijd de duiste RDW bij de toelatingscontrole een eigen “chassis” numer heeft afgegeven. Weet iemand hier iets meer over of waar ik dit het beste kan navragen, aangezien ik zelf voor de “bewijslasten” moet zorgen..... zucht
Alvast bedankt en groet,
Robi