530 lx langs de vlaamse en Nederlandse wegen !!!

Alle informatie over restauratie en werken aan de M530
Post Reply
vechtarend
Posts: 40
Joined: Sun Jan 18, 2009 11:14 am

530 lx langs de vlaamse en Nederlandse wegen !!!

Post by vechtarend »

Hi ,

Gisteren Vrijdag 24 April , de Matra uitgehaald , het dak er af en vertrokken naar Berkel Rodenrijs . Prachtig weer om hem of haar eens deftig op te warmen . De GPS ingesteld om te rijden zonder autostrade zodat we de wegligging eens goed konden testen zonder daarbij uit de bocht te gaan , letterlijk en figuurlijk !!
Materiaal koffer in de koffer !! zoals altijd en klaar voor vertrek .
Hopelijk hebben we geen tegenslagen zodat werken onderweg niet hoeft .

10.30 uur klaar voor de start , nog efkes tanken en dan zijn we er vandoor , de 310 km af te leggen weg blinkt in de zon .
Na ongeveer 2 uur zorgeloos rijden krijg ik last met schakelen en vooral versnelling 3 gaat steeds moeilijker . Ik word er wat ongemakkelijk van en stop efkes verder op een parking om eens vlug de stand van zaken op te nemen !!! Mijn broer probeert te schakelen en dat terwijl ik achteraan en onder de auto lig . IK bemerk dat de regeling van ??n der stootstangen die de versnellingen bedienen los zit . Natuurlijk op het moeilijkste punt om gemakkelijk te kunnen werken . Na enige tijd was de zaak opgelost en kon ik terug vlot schakelen en verder rijden richting Rotterdam .
10 minuten later komt er naast mij zo'n rare Hollander met een dikke motor voorzien van een draailichtje naast me rijden om me te laten weten dat ik naar de kant moet !!!! Verdomme denk ik , het zal het dagje worden !!!
Eenmaal aan de kant wacht ik op de agent die bezig is met zijn speelgoed zendertje , hoogstwaarschijnlijk zijn vriendje aan het oproepen dacht ik . En inderdaad !! 2 minuten later zie ik in mijn achteruitkijk spiegel zijn tweelingbroertje aankomen .
Ze komen dichterbij en vragen om de papieren te mogen inkijken . Da's rap gebeurd en alles blijkt OK te zijn .
Een ding was voor hen echter niet OK !! ik had na de herstelling uit te voeren op de parking iets achtergelaten langs de weg !!!! een deken !!!
Zonder het te beseffen hadden we het deken waarop ik lag om te werken langs de kant vergeten !! Je gelooft het of niet !! maar daarvoor hebben we een langdurige Blaaaaaaaam en verwittiging gekregen !!!!
Een snotneus van maximum 25 heeft ons ( 2 x 50 jaar ) een kwartier lang uitgelegd hoe stout we wel waren geweest !!!! en dat terwijl zijn collega ongedurig met zijn ogen stond te draaien .
Toen het belachelijk gezever eindelijk over was mochten we verder rijden maar niet vooralleer hij ons nogmaal herhaalde dat we verwittigd waren en dat een verwittigd man er 2 waar is !!!!
Wat een blaaskaak was me dat zeg !!!!! Hopelijk blijft het bij die ene !!!

4.5 uur na de start komen we aan op Kleihooft - Berkel Rodenrijs .

Onze zaken worden snel afgehandeld en al gauw zijn we klaar voor de terugweg die trouwens vlot verloopt via de autosnelweg .
Auto binnen en genieten van een pilsje in de zon en dat terwijl we terugdenken aan die simpele Hollandse ziel !!!!!!!

Groeten .

Een Belg die graag op de Nederlandse wegen reed !!!!( Grapje )
Attachments
Afbeelding 833.jpg
Afbeelding 833.jpg (279.98 KiB) Viewed 4739 times
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Goed thuis dat is belangrijk, de versnelling die kan al eens opspelen, kan er van meespreken.
Als je bij de eerste rit, ikzelf welteverstaan, al in de problemen komt met die versnelling en midden op een druk rond punt stil staat............. ja dan denk je al bij jezelf waar ben ik aan begonnen.......
Dat is intussen verholpen, al blijf ik op mijn hoede, het systeem??, moet je aan wennen.

:lol: Tof onderhoudje met de bereden politie, zien we je in ?Blik op de weg?? 8)
Beetje flauw?.. niet? Te veel testosteron op die leeftijd, moet nog onder controle komen maar dat zal zijn tijd vergen, zal al wel eens een macho tussen zitten zeker, er zijn gelukkig ook anderen.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Een mooi verhaal met een goede afloop. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply