Wie rijdt er in Belgi? nog rond met een Matra 530?

Alle informatie over restauratie en werken aan de M530
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Postby Paul » Mon Aug 16, 2010 11:12 pm

Weet ik nog zo niet, maar primaten kunnen best grappig zijn, zo kan een mens nog eens lachen. :D

Ik vrees dat er overal wel iets op te merken valt, zo heb ik het niet zo voor de tarieven die men in Nederland toepast op voertuigen. Bvb. :-?

En, België is toch best een mooi en lekker land. :wink:

benny
Posts: 3114
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Postby benny » Mon Aug 16, 2010 11:15 pm

Op vele ministeries denkt de eerste simpele daar dat ie belangrijk is, vandaar dat ze zo goed kunnen filibusteren. Veel uitleg maar geen zinnig antwoord op je vragen. Dus als iedereen die je papieren in handen heeft gehad zijn zegen moet geven en dus ook belangrijk moet doen, ben je goed voor een lange tijd.

User avatar
Muddy Bandit
Posts: 1525
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Postby Muddy Bandit » Tue Aug 17, 2010 1:00 am

georges1 wrote:Ja, onlangs in de krant: een Belgische firma wil in de toekomst elektrisch aangedreven auto's gebruiken,ze kopen een in Nederland toegelaten wagen als test, voeren die in in Belgie en zijn hier ook in de administratieve molen geraakt. ONBEGRIJPELIJK, ook als men hier steeds maar roept om milieuvriendelijke initiatieven.



Maar daar zijn we in Nederland ook heel goed in hoor, alleen probeert de overheid hier er gelijk een stuk rijker van te worden door de milieuvriendelijke altenatieve brandstoffen extra te belasten.

Zo kun je in theorie aardig milieuvriendelijk rijden op bio-ethanol 85%(=alcohol), dit wordt hier zelfs nog gestimuleerd door geen wegenbelasting meer te heffen voor auto's die hierop rijden.
Maar de bio-ethanol 85% is in Nederland echter wel belast met € 12,78 per liter aan alcoholaccijns, en daar komt de kostprijs en BTW ook nog bij.

...eigenlijk zouden we allemaal weer terug moeten gaan naar de stoommachines, steenkool heeft hier namelijk geen accijns.
8)
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971

User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Postby Paul » Sun Apr 03, 2011 11:23 am

Hallo, Jean, 't is stillekes hier hé.
De teller is blijven hangen op 2 of 3, mogelijk 4 als jij nog een met ééntje zou buitenkomen. 8)

We gaan met die 530's niet onmiddelijk een file veroorzaken zo te zien.
Allee ik probeer het zo nog eens even.......................

simcat079
Posts: 11
Joined: Sat Dec 24, 2011 1:11 am
Location: Brussels

Postby simcat079 » Sat Dec 24, 2011 12:26 pm

Misschien rij ik ook binnenkort in een originele Belgische 530 SX,foto's zie : even voorstellen.
Matra 530 SX 1972
Simca 1200S 1970
Talbot Samba Cabrio 1983
Avantime V6 Privilège 2001

User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Postby Paul » Sat Dec 24, 2011 3:28 pm

Er kan er altijd wel eentje bij want ze zijn zeldzaam op de weg, heel erg seldzaam zelfs.
Laat maar weten hoe het verloopt.............
U weze welkom.

simcat079
Posts: 11
Joined: Sat Dec 24, 2011 1:11 am
Location: Brussels

Postby simcat079 » Tue Apr 08, 2014 9:54 pm

Komende week is er weer een 530 ingeschreven in België. Vandaag ben ik ermee naar de keuring geweest. Na 30 jaar stilstand is de gele 530SX uit 1972 terug rijvaardig.
Matra 530 SX 1972

Simca 1200S 1970

Talbot Samba Cabrio 1983

Avantime V6 Privilège 2001


Return to “M530”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest