Wie rijdt er in Belgi? nog rond met een Matra 530?

Alle informatie over restauratie en werken aan de M530
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Wie rijdt er in Belgi? nog rond met een Matra 530?

Post by matra530lx »

Wie kan mij helpen aan adressen van M530 rijders in Belgi??
Ik kom aan een tiental M530 rijders verdeelt over het vlaamse landgedeelte en twee in het waalse.
Het moeten of kunnen er meer zijn, dus wie kan mij hier helpen?

Mvg,

Matra 530 LX
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Dag jean, In lanaken is er iemand. Edgard, die heeft een matra 530 hij woont vlakbij Godfried.




grt hendrik.
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Post by matra530lx »

Bedankt Hendrik,

Dit is een van de tien M530 bezitters die ik ken.
Maar nogmaals bedankt voor de reactie.

Mvg,

Matra 530 LX
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

8) Ikzelf :lol: en, met erg veel genoegen!
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Post by matra530lx »

Hallo Paul,

Das lang geleden, ik zal eens wat meer ambras op het forum moeten verkopen om u wat meer in actie te zien of te krijgen. :lol:
Uiteraard behoort u tot het select groepje van die tien gekende M530 Rijders. :wink:
Mijn vraag heeft de bedoeling om alle M530 bezitters in kaart te krijgen in Belgi?. Met als mogelijk gevolg misschien nog enkele leuke mensen aan te trekken.

Mvg,

Matra 530 Lx
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

:-? Winterslaap.................zeker? Druk, druk................, neen ook niet uitdrukkelijk. Lui,............... zou kunnen.
Wie zal het zeggen.
Het is mij nog overkomen. :-?
Ik wens je alvast succes, al weet ik dat de Matra bezitters niet snel uit hun schulp komen.

Het zullen waarschijnlijk niet de jongste mensen zijn (met alle respect, natuurlijk) die, ofwel wat lui zijn geworden met het toenemen van de leeftijd, ofwel meer oog voor andere genoegens hebben gekregen, niet meer in die kleine onmogelijke auto willen rondtoeren of helemaal geen interesse meer hebben.
Het zou ook kunnen dat ze dit forum al helemaal niet kennen of bezoeken??..er zal wel een of andere reden zijn??..
Spijtig, het zou fijn zijn ze te kennen, al komen ze niet meer buiten.

Ik hoop dat er wat reactie komt en dat mijn uitlatingen het bloed eens rond laten gaan??? schieten ze misschien uit hun sloffen, het is alvast niet slecht bedoeld!

Goed initiatief en hopelijk met resultaten, al is mijn persoonlijk enthousiasme niet erg hoog. :-?

:D Het blijft voor mij een tof autootje waar ik persoonlijk heel erg veel lol aan beleef!!!! :D
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Ik weet geen enkele rondrijden hier in het rond. Zelfs geen Matra.
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Ik had al het lumineuze idee om eens te polsen hoeveel Bagheera I-rijders er nog zijn.
Ik denk dat de webmaster geen extra webspace zal moeten voorzien om de massale toevloed van antwoorden te kunnen verwerken...
Toch een leuk initiatief van Jean.

:wink:
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Jean,

Net als Hendrik ken ik alleen Edgard die met een gele M530 rijdt. Hier in de buurt heb ik nog geen andere gezien. Wel Edward zijn vriend (Pie) die rijdt met een witte M530 maar ik denk dat hij een Nederlander is. :wink:

Hoe gaat het met Jules???? :(
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Heb eens een mail gestuurd naar de DIV in Brussel met de vraag hoeveel baheera's er in belgenland nog rondtoeren.

Heb hier nooit een antwoord op gekregen (mag precies niemand weten).

Heb toen wel een antwoord gekregen van de Nederlandse kant maar ben dit jammer genoeg ergens verloren, was alleen het aantal nog rijdende en apk gekeurde auto's.

Blijkbaar doen ze daar in Nederland niet zo moelijk over om die statistieken bekend te maken.
vechtarend
Posts: 40
Joined: Sun Jan 18, 2009 11:14 am

Post by vechtarend »

Hallo ,

Aangezien ik iemand ken die werkt bij de DIV belgi? heb ik eens mijn oor te luisteren gelegd .
Volgens die man zijn er momenteel ( 22 Jan 2009 ) 9 Matra 530 ingeschreven in Belgi? .

Groeten
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Zou het mogelijk zijn om ook eens te informeren hoeveel bagheera's /murena's er nog ingeschreven zijn in Belgie.

Heb verleden jaar eens een mail gestuurd naar de mensen van DIV maar hier nooit een antwoord op gekregen.

Blijkbaar moet ge iemand van binnenuit kennen om aan zulke gegevens te geraken alhoewel ik er bij vermeld had dat ik geen namen noch adressen wilde.

Alvast bedankt moest het lukken??????
vechtarend
Posts: 40
Joined: Sun Jan 18, 2009 11:14 am

Post by vechtarend »

Dan zoekt men eens wat uit om iemand te helpen !! en meteen een mes in de rug als bedanking !!
Tof ..............
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

vechtarend wrote:Dan zoekt men eens wat uit om iemand te helpen !! en meteen een mes in de rug als bedanking !!
Tof ..............
Wat gebeurt er? :-?
Mis ik iets? :o
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Paul wrote:
vechtarend wrote:Dan zoekt men eens wat uit om iemand te helpen !! en meteen een mes in de rug als bedanking !!
Tof ..............
Wat gebeurt er? :-?
Mis ik iets? :o
Misschien moeten we het ruzi?n laten en eens kijken of we op een positieve manier verder kunnen,... :-? Misschien kan je via het DIV te weten komen hoeveel matra bagheera, murena's er nog ingeschreven zijn, misschien wacht je beter nog een maand; dan is die van mij terug voorzien van nummerplaten :D
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

vechtarend wrote:
Dan zoekt men eens wat uit om iemand te helpen !! en meteen een mes in de rug als bedanking !!
Tof ..............



Denk dat ik ook iets mis????

Hopelijk slaat dit niet op m'n opmerking dat ge iemand binnenshuis moet kennen want dit was helemaal niet de bedoeling.

Wou enkel bedoelen dat er blijkbaar langs de officiele weg niet aan deze info te geraken is.
vechtarend
Posts: 40
Joined: Sun Jan 18, 2009 11:14 am

Post by vechtarend »

Ik heb iemand aangesproken van de DIV om uit te zoeken hoeveel m 530 er zijn ingeschreven in Belgi? en dit i.v.m een vraag van Matra 530 lx
(Zie helemaal bovenaan dit topic) .

Als dank krijg ik het deksel op de neus van diezelfde persoon in een ander topic !!
Als dit de manier van werken is hier op dit forum ? dan bedank ik .
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Hummmm, tja, denk dat ik het een beeeeetje begin te snappen.
Je hebt hier dan ook van doen met Matrafanaten in bloed en nieren.
Tussen haakjes, alle vijzen zitten niet altijd goed vast of juist wel, te vast, of zijn verroest. :lol: Heb er zelf ook al eens last van! :lol:

Je wekt anders wel een beetje de indruk dat je marchandeert, niks op tegen. Maar dan krijg je al eens ongezouten meningen te horen.
Jean is een lieve jongen maar je moet hem kennen, 't is gewoon een "die hard". En, al helemaal als het een 530 betreft denk ik. 8)

Laat even waaien, je bent welkom en mogelijk ga je nog van die M530 houden. Is mij overkomen!!!!!!! :roll:

Ik wil er niet meer van af, te veel plezier aan!!!!

Ik stel voor dat je het even laat rusten, niet te zwaar aan tilt en bewijst wie je werkelijk bent.................. dat duurt doorgaans even.
Het is hier anders wel een toffe bende en eerlijk je kan niet zonder, al is het om praktische redenen, maar dan met de juiste bedoelingen!

Nogmaals welkom die 530! :D
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Stllekes, hé, Jean!!!! :-?
Hier beweegt echt niet veel meer in een M530, al hoor ik af en toe dat er hier of daar nog eentje vertoeft.
Maar ja, destijds stond er nog geen GPS in om de weg naar Matramania te vinden.
georges1
Posts: 203
Joined: Sun Sep 15, 2002 2:00 am
Location: 9960 Assenede

Post by georges1 »

ik heb een gele die bijna rond is met de papieren - project heeft wat vertraging opgelopen. Had gedacht er na de winter reeds mee te kunnen rondtoeren, in plaats daarvan is het wachten op administratie in Brussel.
Mijn rode eind vorig jaar verkocht aan iemand uit de buurt van Ath
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Wat is het probleem met Brussel, Georges?
georges1
Posts: 203
Joined: Sun Sep 15, 2002 2:00 am
Location: 9960 Assenede

Post by georges1 »

het is een kwestie van geduld, de 530 komt oorspronkelijk uit Nederland en na een eerste keuring is het nu wachten op een Belgisch gelijkvormigheidsattest. (heb voor mijn Murena S indertijd 5 maanden gewacht op andere papieren)
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Je kan toch zelf om die papieren gaan, bij mij was alles dezelfde dag in orde, ..................... kon ik gelijk de weg onveilig maken.
georges1
Posts: 203
Joined: Sun Sep 15, 2002 2:00 am
Location: 9960 Assenede

Post by georges1 »

was de uwe ook gekocht in het buitenland?
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Yep, Nederland, 255Km van huis.

Douane even passeren, verzekering, nummerplaat halen, ......... , en , ....... rijden!!

Alles in een tijdspanne van een paar dagen! 8)
georges1
Posts: 203
Joined: Sun Sep 15, 2002 2:00 am
Location: 9960 Assenede

Post by georges1 »

raar, bij mij kopen,douanepapieren,keuring - auto moet voldoen aan origineel PV van goedkeuring (alles wordt gemeten enz.) en daar wordt dan een verslag van opgemaakt dat naar Brussel gestuurd wordt en dan is het wachten op nieuw gelijkvormigheidsattest, dan terug naar de keuring en dan verzekering ,nummerplaat en... rijden.Is wel voor dagelijks gebruik dus niet als oldtimer
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

georges1 wrote:Is wel voor dagelijks gebruik dus niet als oldtimer
Dat verklaart heel erg veel................
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Toch vreemd dat het in België nog anders moet gaan.
Volgens de europese wetgeving mag een EU-land een voertuigregistratie niet meer weigeren als er voor dat voertuig in een ander europees land al een geldig kenteken is afgegeven.

De registratie mag dus geen probleem geven... dit wil echter niet zeggen dat het voertuig dan ook gebruikt mag worden, maar hiervoor is de technische keuring weer.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
georges1
Posts: 203
Joined: Sun Sep 15, 2002 2:00 am
Location: 9960 Assenede

Post by georges1 »

Ja, onlangs in de krant: een Belgische firma wil in de toekomst elektrisch aangedreven auto's gebruiken,ze kopen een in Nederland toegelaten wagen als test, voeren die in in Belgie en zijn hier ook in de administratieve molen geraakt. ONBEGRIJPELIJK, ook als men hier steeds maar roept om milieuvriendelijke initiatieven.
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Belgen is echt een apenland maar dat wisten julie al zeker.





grt harry de matra.
Post Reply