Restauratie M530 LX

Alle informatie over restauratie en werken aan de M530
User avatar
oetker
Posts: 6749
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Tiel NL

Re: Restauratie M530 LX

Postby oetker » Sat Jul 01, 2017 6:02 am

Dat kunstleer zit er strak omheen.
Heb toevallig mijn dakje bij een bekleder gebracht.
Veel betaald en heb het er maar weer afgehaald, het zat voor geen meter.
Sommige bekleders kunnen beter banketbakker worden.
Als ik dan zie wat jij er van kunt maken was het bij mij maar broddelwerk.
Console ziet er gelikt uit en very retro.

De radio is uit de tijd van Tom Poes.
Dat was de tijd dat men nog wel is een ruit insloeg om de radio te stelen.
Gezien de stakingen in Engeland toen der tijd, reed ik nog wel is een winter zonder ventilatieraampje .
Deze radio is weer stijgend in de prijslijst dus pas op voor je raampjes.

Deze Autovox zat ook in mijn MG en tussen het gekraak kon je ook nog wel muziek ontwaren.
Dat klonk echter allemaal als de notenkrakersuite :lol:
De MP3 aansluiting is zeker niet overbodig alhoewel de radio in deze auto van secundair belang is.
Verkeersinfo zul je er niet op vinden en zo.
Misschien nog een idee voor de asbak in de 530? :o
Attachments
avox.jpg
avox.jpg (188.82 KiB) Viewed 288 times
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 2.2-1982. Matra Murena 1.6 1981.
Bamiscooter

User avatar
Urbain
Posts: 770
Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
Location: Mortsel

Re: Restauratie M530 LX

Postby Urbain » Sat Jul 01, 2017 6:39 pm

Perfection is a moral duty, zeker als je Henk heet.
groetjes,


Urbain

Murena 1.6 1983

User avatar
elix
Posts: 282
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: Restauratie M530 LX

Postby elix » Sat Jul 01, 2017 7:38 pm

"merci bien" iedereen.
De radio gaat nu in de kast voor een paar jaar.

Vandaag is het geen kip aan het spit maar Matra.
afgelopen week de laatste gelaserde onderdelen binnen gekregen, en dus meteen het lasapparaat te voorschijn gehaald.
Het blijft altijd een beetje gissen waar het zwaartepunt van zo'n body/chassis zit, maar het is redelijk in evenwicht.
ik kan het geheel met 1 hand draaien om met de andere hand de blokkering er in drukken.
Omdat de kantelconstructie ook op de richtbank gemonteerd kan worden, is het enigszins aan de smalle kant daarom heb ik toch maar
extra steunpootjes met machinevoetjes aan gemaakt voor het geval de richtbank er niet onder zit.
Deze zorgen er tevens voor dat het geheel niet gaat rollen, maar netjes op de plaats blijft staan als je met de body gaat draaien.

Nu is er geen ontkomen meer aan en zal ik toch echt serieus aan het plaatwerken moeten :o


Image

blokkeer inrichting

Image

draaipunt met kunststof lagering ( hard PE werkstof S )

Image

bijna meer kokers dan Matra

Image

voorkant

Image
M 530 LX 1970 under construction
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/

User avatar
oetker
Posts: 6749
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Tiel NL

Re: Restauratie M530 LX

Postby oetker » Sun Jul 02, 2017 10:22 am

Nu nog even een lasapparaat op verslijten.
De voorbereiding is al een klus op zich.
Ik herinner me dat Jean vertelde ook zo bezig geweest te zijn met de carrosserie terug te herstellen.
Om een 530 terug te halen van de ondergang moet je van zeer goede huize komen.
Superwerk!!
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 2.2-1982. Matra Murena 1.6 1981.
Bamiscooter

User avatar
elix
Posts: 282
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: Restauratie M530 LX

Postby elix » Sun Jul 16, 2017 12:13 am

Vandaag zijn de anatomielessen begonnen. De SX die ik vorig jaar gekocht heb en waar in de loop der tijd nog wel het e.e.a. af gehaald is heb ik voor een groot deel verder gestript.
Deze auto is restauratietechnisch echt niet meer te redden, maar levert wel een bom aan informatie op.
Het chassis is maar op enkele plekken gelast. Daarom zijn nog bijna alle lassen en plaatwerk-delen origineel, en kun je nog achterhalen hoe de
delen over elkaar liggen en in elkaar steken, en is alles nog correct op te meten

vloer nog gedeeltelijk in de lak en de rest in de vertrouwde kleur.

Image


Image

Image
M 530 LX 1970 under construction

Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/

User avatar
oetker
Posts: 6749
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Tiel NL

Re: Restauratie M530 LX

Postby oetker » Sun Jul 16, 2017 7:05 am

Deze heeft zelfs nog de originele kokers.
Een unicum op zich.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 2.2-1982. Matra Murena 1.6 1981.
Bamiscooter


Return to “M530”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest