Page 1 of 2

Project Djet.

Posted: Sun Oct 22, 2006 11:32 am
by Paul
OK er is wat gegrapt en ge?nsinueerd.
Maar nu meen ik het, het is misschien utopie maar ik zie het wel.
Mijn voorstel, er moet en er zal een Djet rijden, binnen de club.
Mij is het er niet onmiddellijk om te doen een persoonlijke Djet te bezitten!
Als ik er al eens kan in rijden ben ik al tevreden. Mogelijk gaat het dan over of het wordt dan erger??. :-? :roll:
Ik wil tijd en energie in een Djet steken.
Zulk een project zal niet glad verlopen en daarom wil ik de mogelijk gegadigden er ook op kunnen aanspreken, discussi?ren, argumenteren en ruzi?n maar dat ?MOET? kunnen. :o :evil: 8) :lol: :D :cry: :wink:
En, Jaloezie is voor doetje!!!! Anders is het nu al verloren.
Wie ?niets? doet komt nergens.

Posted: Sun Oct 22, 2006 7:12 pm
by Maes Jules
Paul

Een uitstekend id??,maar hoe zal het praktisch verlopen ?
- aankoop (er lopen er echt niet veel meer en de prijs voor een djet is ook niet van de poes)Maar wij kunnen met zijn allen zoeken.
- waar zal de Djet gestald worden om eventueel te restaureren ?(afstanden)
- en wie is geinteresseerd in het Djet id?

Posted: Sun Oct 22, 2006 9:19 pm
by Paul
Dat bedoel ik met dit item "vragen en nog eens vragen" en dat is ook de bedoeling, die heb ik ook, zo kan alles gebundeld worden en leid dit mogelijk tot resultaat.
Het is niet mijn bedoeling op alles een antwoord te hebben maar gezamelijk naar mogelijkheden en antwoorden te zoeken.
De een kan dit en de andere kan dat en zo lukt het misschien toch.

Ik heb het reeds gemeld, het is mogelijk te ver gezocht maar ik waag de gok.

Ik weet dat er al een Djet in de club is en die mag zich ook kandidaat stellen.

Als je mensen bundeld krijg je soms gedonder en soms ook resultaten.
Als eenzaat een dergelijk project aanpakken is ook niet zo eenvoudig en na een tijd mogelijk demotiveend, enz.......

Aankoop: er duikt wel eentje op
Stalling: 't ja, geen idee we zien wel, dat kan niet het grootste probleem zijn.
Afstanden: dat is een mogelijk probleem, maar er kan in een dergelijk geval gependeld worden. Een dergelijke wagen kan gedemonteerd worden en de losse componenten hoeven niet op ??n plaats te blijven.

Zal het makkelijk zijn, neen, maar dat hoeft ook niet, er moeten wel ge?nteresseerden zijn, d?t zou al een start zijn. :-? 8)

Posted: Mon Oct 23, 2006 5:14 pm
by Maes Jules
Paul

Ik wil helpen om het project op poten te zetten,maar er moeten nog Djet gekken te vinden zijn die willen helpen.

Groeten

Posted: Mon Oct 23, 2006 6:24 pm
by Paul
Yes, we zijn al met twee, een voorzichtige start.

Nog wat weinig maar er is geen haast bij.
Er zijn nog tal van problemen die zullen voorafgaan aan een mogelijke aanvang.

Ik moet toegeven, ik denk dat ik niet weet waar ik aan begin. :o :-?

Posted: Mon Oct 23, 2006 8:14 pm
by GODFRIED
Paul,daar geraak je nooit meer uit.Dit is ondoenbaar.Nu zijn we vrienden, laat ons dat zo houden.Als je dit wil doorzetten zullen we eerst allemaal in de zelfde straat moeten gaan wonen.Er zijn dromers genoeg van een djet. Maar het zal wel bij dromen blijven. :wink:

Posted: Mon Oct 23, 2006 10:03 pm
by Paul
Jouw mening Godfried, ja, je kan gelijk hebben.
Vrienden? Die kunnen wat hebben van mekaar.

Het enige waar ik echt bang voor ben is jaloersheid en eigenbelang.
Ik ga nu niet gelijk opgeven, nog wat vroeg h??

Eerlijk gezegd ben ik er echt bang van maar ik stel mij toch ter beschikking en ga niet wachten tot ik 90 ben en alles meen te weten.

Het is mogelijk een slappe koord om op te dansen en waarschijnlijk is er te veel zijwind om het veilig te doen, het is alvast een oefening. :D

Posted: Tue Oct 24, 2006 4:13 am
by GODFRIED
Iets wat zeker niet over het hoofd mag gezien worden met meerdere eigenaars! Er zal een goede verzekering op deze djet genomen moeten worden. :wink:

Posted: Tue Oct 24, 2006 11:48 am
by Paul
Het mag voor mij gerust ??n eigenaar zijn, ik ben in eerste instantie bereid te helpen bij de opmaak van een dergelijke wagen.

Anderzijds, alle opties staan open.

Posted: Tue Oct 24, 2006 12:20 pm
by GODFRIED
Dat is fijn, nu maar gauw een djet kopen. :lol:

Posted: Tue Oct 24, 2006 8:17 pm
by Maes Jules
Het voornaamste zou zijn dat er ??n Djet rondrijd in de club en eventueel aanwezig is bij onze rondritten.
Ik blijf zoeken en droooomen.

Posted: Wed Oct 25, 2006 9:58 am
by GODFRIED
Prachtige foto en zo een mooie koplampen.Heb je deze foto zelf samengesteld? :wink:

Posted: Wed Nov 01, 2006 8:01 am
by Paul
't Zou te mooi geweest zijn mocht dit kunnen. :-?

Ik was blijkbaar wat te euforisch.
Ik blijf echter bereid te helpen.

Posted: Wed Nov 01, 2006 8:49 am
by Maes Jules
Paul

Nog niet wanhopen.
Blijven zoeken en afwachten. :lol:

Groeten

Posted: Wed Nov 01, 2006 9:28 am
by ALAIN VAN AKEN
Voorlopig heb ik nog werk genoeg maar de Djet komt er zeker. Niet vandaag maar binnen enkele jaren.

Posted: Sun Nov 12, 2006 10:50 am
by Paul
Niet t? lang wachten h?, we worden er niet jonger op!!

Posted: Sun Nov 12, 2006 12:07 pm
by ALAIN VAN AKEN
Probleem is niet het kopen van de Djet maar hem in orde brengen, tijdgebrek :cry:

Posted: Sun Nov 12, 2006 1:01 pm
by Paul
Welk werk is dan nog ter uitvoering?

Mischien kan je daar hulp gebruiken?

Posted: Tue Nov 21, 2006 3:03 pm
by GODFRIED
Matravrienden, kijk eens op de nieuwe topic van djet. :wink:

Posted: Sat Dec 30, 2006 8:52 pm
by Frank
Op ebay staat er een Djet 5 chassis te koop evenals een Murena 1.6 :lol: :lol:

Posted: Sun Dec 31, 2006 10:44 am
by ALAIN VAN AKEN
Frank,

Ik denk dat je de kitcar bedoeld, deze is op kever chassis. Of zie ik iets over het hoofd.

Posted: Sun Dec 31, 2006 12:13 pm
by Maes Jules
Het is die kitcar van een Djet die terug te koop voor 1500 ? startbod.
Ik heb op ebay wel het werkhandboek gekocht van de Djet :lol: .Nu nog een Djet vinden op ware grote !!!!!!!! :roll:

Posted: Sun Dec 31, 2006 1:49 pm
by jurgen M
Jammer dat niemand het originele chassis van zo'n djet kan opmeten, anders is het wel na te maken vermoed ik. Op een franse site van een djetclub stond eens een foto van een chassis en het leek nogal rechtoe rechtaan. Maar ja, er zijn zelfs geen papieren bij de kitcar,...
Alles is natuurlijk op te lossen.

Posted: Sun Dec 31, 2006 1:57 pm
by jurgen M
Er zijn blijkbaar specials met buizenchassis (le mans) en gewone balkenchassis.

Posted: Sun Dec 31, 2006 2:17 pm
by GODFRIED
Het zijn niet alleen de papieren. Het chassis namaken zou wel geen probleem zijn maar de volledige ophanging! Waarschijnlijk gaan de aanbouwdelen ook niet van een djet zijn. Je hebt dan een auto die alleen het uiterlijke mee heeft en weinig waarde zal hebben. Je zult de ge?nvesteerde waarde nooit terug krijgen. De enigste oplossing is een wrak van een djet aankopen en deze opbouwen. :wink:

Posted: Sun Dec 31, 2006 3:59 pm
by jurgen M
Ik heb toch even naar een franse club gemaild om meer info. Net zoals bij andere Matra's zullen ophanging, motoren ( velen monteerden voor klimkoersen en competities een R5 alpinemotor en R12 gordini 5bak ), (voorophanging is blijkbaar uitwisselbaar met Alpine renault ...) enz. wel uitwisselbaar zijn met andere auto's...

Posted: Sun Dec 31, 2006 4:36 pm
by ALAIN VAN AKEN
Ik hou me liever bij het origineel.

Posted: Wed Jan 03, 2007 10:16 pm
by Theo

Posted: Fri Jan 25, 2008 8:19 pm
by Maes Jules

Posted: Fri Jan 25, 2008 8:33 pm
by Vollegaaz
amaai, knap exemplaar ! :o