Uit de oude doos !

Alle informatie over het restaureren en werken aan een Djet
Post Reply
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Uit de oude doos !

Post by Vollegaaz »

Tijdens de familie bijeenkomst met Kerst/nieuwjaar kwam op een of andere manier het onderwerp Matra aan bod (hoe is het mogelijk :lol: )

Ik vertelde mijn moeder dat ik me nog perfect herinnerde hoe ik als kleine peuter, moet zo'n 4-5 jaar zijn geweest, op haar schoot mee reed in mijn vaders Djet. Zij beaamde dit en beweerde bovendien dat er nog ergens foto's van bestonden. Op mijn vraag of ze die dan ook eens wou opdiepen kwam een positief antwoord. Gisteren was het dan zover.

M'n schrijve 1973, de Djet was toen een jaar of 2-3 in ons bezit


U ziet vervolgens mijn toen nog piepjonge moeder en de Djet.

Image


En hier nog eentje, het gekke toeval wil dat onderstaande foto hier in mijn straat is genomen, wij woonden nl in dezelfde straat, maar dan op nr 47 terwijl ik nu op nr 108 woon :lol: Mijn ultieme droom is natuurlijk om ooit nog es dezelfde foto te mogen nemen...



Image

Moederlief vertelde wel dat de Djet nogal een probleemkindje was, en dat er wel eens een weekendje gesleuteld diende te worden om ze door de week rijdende te houden, uiteindelijk heeft mijn pa ze verkocht om de iets ruimere Simca 1200S aan te schaffen. in 78 is er dan een Bagheera S gekomen....

Nostalgie, ik ben dus op vrij jonge leeftijd besmet geraakt.

m'n excuses voor de povere kwaliteit, maar de foto's zijn dan ook om en bij 40jaar oud.
Bagheera X '78
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Mooi, met de paplepel ingegeven noemen ze dat. :lol:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Waar is die goede tijd toch naar toe.



grt harry de matra.
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Had je deze nog maar.
Problemenkindje of niet, ze vertegenwoordigen tegenwoordig toch een grote waarde.
Leuk om te zien, en niet alleen je moeder :)
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Post Reply