Technisch is dat wel mogelijk maar is dat op papier ook mogelijk?
Zou Renault daar een toelating voor geven?
Wil de 2.2 diesel vervangen door de 2.0T met 165pk maar die vind ik enkel in de type 4 Espace terug en niet in de Type 3, zou dat hetzelfde blok zijn?
Iemand met connecties bij Renault?
Diesel naar Benzine ombouwen
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Diesel naar Benzine ombouwen
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
Re: Diesel naar Benzine ombouwen
Vóör je daar aan begint zou ik een andere Avi kopen met de juiste motor; die dingen kosten momenteel heel weinig , en als je dezelfde kleur vindt, heb je ook nog een heel groot voorraadje onderdelen. Ik denk dat je zo het meest voordelige uit bent. De chassis verschillen behoorlijk en je kunt de motoren niet zomaar uitwisselen; zelfs een automaat ombouwen naar schakel is ""a hell of a job "".
We rijden al 15 jaar een V6 privilège, met heel weinig problemen en dit is de motor die er eigenlijk ook in thuis hoort : nog steeds een fijne auto, ondanks zijn leeftijd. De diesel en de 2.0 benzinemotoren zijn eigenlijk te licht voor deze auto.
We rijden al 15 jaar een V6 privilège, met heel weinig problemen en dit is de motor die er eigenlijk ook in thuis hoort : nog steeds een fijne auto, ondanks zijn leeftijd. De diesel en de 2.0 benzinemotoren zijn eigenlijk te licht voor deze auto.
The Pete
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Re: Diesel naar Benzine ombouwen
Dacht een Espace met de juiste motor te kopen, die dingen geven ze haast weg.
Geen idee of de 2.0 en de 2.2 te licht zijn, heb met de 2.2diesel wel al gereden en het gaat aardig vooruit.
Als we rustig 130 kunnen doen is het tegenwoordig meer dan genoeg, alles daarboven straffen ze toch af door de tienduizenden camera's die alles netjes in beeld brengen.
Maar een andere kas kopen en de body en het interieur overbouwen zou ook wel kunnen, heb 2 privileges dus we hebben genoeg spul voor 1 heel mooie.
De V6 zou naar ik begrepen heb minder geschikt zijn om op Lpg te leggen.
Lpg is voor mij wel het doel, zeker omdat we het vaakst naar Frankrijk reizen, daar krijgt die dan een milieusticker type 1, overal toegelaten (behalve parkeergarage's)
Geen idee of de 2.0 en de 2.2 te licht zijn, heb met de 2.2diesel wel al gereden en het gaat aardig vooruit.
Als we rustig 130 kunnen doen is het tegenwoordig meer dan genoeg, alles daarboven straffen ze toch af door de tienduizenden camera's die alles netjes in beeld brengen.
Maar een andere kas kopen en de body en het interieur overbouwen zou ook wel kunnen, heb 2 privileges dus we hebben genoeg spul voor 1 heel mooie.
De V6 zou naar ik begrepen heb minder geschikt zijn om op Lpg te leggen.
Lpg is voor mij wel het doel, zeker omdat we het vaakst naar Frankrijk reizen, daar krijgt die dan een milieusticker type 1, overal toegelaten (behalve parkeergarage's)
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- matramurena
- Posts: 838
- Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
- Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
- Contact:
Re: Diesel naar Benzine ombouwen
Ik heb zowel de 3.0 als de 2.0T gehad en hoewel de V6 echt een heel fijne motor is gaat de Avantime met de 2.0T ook best vooruit. Het blok hoeft er niet hard voor te werken bij gewoon rijden en is zeer stil en rustig.
Ombouwen vanuit diesel zou ik zelf niet aan beginnen aangezien 2e hands Avantimes op het moment vrij goedkoop zijn. Als je wel om bouwt heb je in ieder geval een vrijwaring nodig van de auto waar het blok uit komt anders krijg je hem niet gekeurd. De 2.0T uit een Megane II zou in de Avantime moeten passen.
Ombouwen vanuit diesel zou ik zelf niet aan beginnen aangezien 2e hands Avantimes op het moment vrij goedkoop zijn. Als je wel om bouwt heb je in ieder geval een vrijwaring nodig van de auto waar het blok uit komt anders krijg je hem niet gekeurd. De 2.0T uit een Megane II zou in de Avantime moeten passen.
Martijn
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B