Avantime gekocht voor wisselstukken

Alle informatie over het restaureren en werken aan een Avantime
Post Reply
User avatar
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Avantime gekocht voor wisselstukken

Post by matra530lx » Wed Apr 20, 2011 9:33 pm

Ziek of niet ziek, ik kon dit koopje niet laten staan.(Avantime 2.2 Dci 09/2002)
Deze wordt dus een donor wagen en dan voornamelijk voor de koetsonderdelen, daar dit binnen korte tijd problemen gaat geven.
De mekaniek zit in redelijk wat andere Renault modellen dus daar zal nog wel een tijdje alles van te vinden zijn.
Van binnen is het een afgeleefd bakske, maar mechanisch is hij nog in goede staat, ondanks de +/-167.000km op de teller.
Ik heb kunnen testen tijdens de rit naar zijn nieuwe stal, toch +/- 130km en dat reed nog vlot.
De koest zelf is ongeval vrij en geen zware krassen en of stukken uit de polyester en de voorruit is ook nog ok.
Voor de rest zeggen foto's meer dan woorden.

Mvg,

Matra 530 LX
Attachments
DSCI0182smal.jpg
DSCI0182smal.jpg (420.7 KiB) Viewed 2530 times
DSCI0183smal.jpg
DSCI0183smal.jpg (352.1 KiB) Viewed 2530 times
DSCI0181smal.jpg
DSCI0181smal.jpg (412.91 KiB) Viewed 2530 times
Last edited by matra530lx on Thu May 12, 2011 10:56 pm, edited 1 time in total.
Matra 530 A
Matra 530 LX
Matra 530 SX
Avantime 2.2 Dci x2

User avatar
matramurena
Posts: 789
Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
Contact:

Post by matramurena » Wed Apr 20, 2011 10:54 pm

Wat is er mis met de wagen dat dit een donor moet zijn? Motor kapot???

Trouwens een zeer speciale uitgave! Dynamique zonder panorama-dak zo te zien.
Martijn

1983 Matra Murena 3.0 V6
2003 Mercedes V-klasse 210 CDI
2004 Volvo XC90 2.5T AWD
1976 Joda 24 Tur, Bukh DV20

User avatar
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Post by matra530lx » Thu Apr 21, 2011 11:42 am

Hallo Martijn,

Er is niets mis met de motor behalve dat hij +/- 167.000km gelopen heeft.
Maar het interieur daar en tegen is tot op de draad versleten.
De ruit aan de passagierskant werkt niet meer, de gordels zijn in slechte staat en zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen.
Maar zoals je zelf opmerkte is het wel een speciale uitvoering, hij is voorzien van ESP en achterruitrij censoren en dat is zeker niet standaard voor deze versie.
Het is veel goedkoper een donor wagen aan te schaffen, dan de onderdelen allemaal los aan te schaffen.

Mvg,

Matra 530 LX
Matra 530 A
Matra 530 LX
Matra 530 SX
Avantime 2.2 Dci x2

User avatar
andré
Posts: 189
Joined: Sat Oct 13, 2007 9:47 pm
Location: Leopoldsburg

Post by andré » Thu Apr 21, 2011 2:05 pm

Dag Jean,

da's ne goeie zet, die reserve Avantime.

Er is inderdaad veel kans voor dat binnen enkele jaren de stukken nog zéér moeilijk te krijgen zullen zijn (ofwel allicht peperduur zullen komen).
En gemoedsrust mag ook wat kosten..

Groetjes.
André

User avatar
oetker
Posts: 7490
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker » Thu Apr 21, 2011 8:08 pm

In 1x alle onderdelen die van pas kunnen komen in huis.
Dat is altijd het beste, je grijpt nooit mis.
Deze ziet er zo op de foto's toch ook nog niet slecht uit.
Mooie koop Jean.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 2.2-1982. Matra Murena 1.6 1981. Nissan Micra 1.6 Cabrio
Bamiscooter

User avatar
Urbain
Posts: 888
Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
Location: Mortsel

Post by Urbain » Thu Apr 21, 2011 8:27 pm

Een vooruitziend man is... twee Avantime's waard....
groetjes,


Urbain

Murena 1.6 1983

User avatar
GODFRIED
Posts: 8466
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Fri Apr 22, 2011 7:27 am

Ziek of niet ziek, een mens moet blijven dromen en toekomst plannen hebben, dit geeft kracht en energie.
Goede zet, 167000km is niet veel. Deze motor moet er gemakkelijk nog een 200000km kunnen bijmaken.
Waarschijnlijk zullen de onderdelen na enkele jaren onbetaalbaar zijn, er zijn nu niet veel van deze wagens gemaakt.
Matra Bagheera S - 1977

Post Reply