Page 1 of 1

Avantime test

Posted: Tue Dec 21, 2010 11:49 am
by jurgen M

Posted: Tue Dec 21, 2010 4:24 pm
by benny
De Engelsen hebben een gloeiende hekel aan al wat Frans is. Maar!!! Zoals ze die wagen mishandeld hebben, moet je toch toegeven dat ze toch beter zijn dan de Britse wrakken.

Posted: Tue Dec 21, 2010 6:58 pm
by jurgen M
benny wrote:De Engelsen hebben een gloeiende hekel aan al wat Frans is. Maar!!! Zoals ze die wagen mishandeld hebben, moet je toch toegeven dat ze toch beter zijn dan de Britse wrakken.

Kwam idd nog niet slecht uit de test. :wink:

Posted: Tue Dec 21, 2010 8:59 pm
by ALAIN VAN AKEN
Zonde, zo een mooie wagen, zo behandelen. Shame on top gear.

Posted: Tue Dec 21, 2010 9:29 pm
by Remco007
Gaaf zeg. 206 pK dat gaat niemand redden.

Posted: Tue Dec 21, 2010 9:59 pm
by matra530lx
Hadden ze zo maar een autoprogramma op onze Belgische zenders, ze kunnen hier van die Engelsmannen nog iets leren.
Wat betreft deze Avantime, komt hij er motorisch zeer goed uit na een deftige onderhoudsbeurt en na 135.000 miles, het toch nog presteren om 206 pk van de originele 210 pk op de vermogen bank te brengen, dat is toch dik in orde volgens mijn bescheiden mening.
Voor de rest zijn de meeste problemen aan deze wagens elektronica problemen en noem mij eens een merk van tegenwoordig dat hier geen last van heeft.
Voor de korte tijd dat ik er mee rij, kan ik deze wagen iedereen aanbevelen en voor ons Belgen natuurlijk in diesel versie, maar voor onze Nederlandse vrienden is dat dan weer de V6 en of 2.0 turbo uitvoering en dit dan wegens de hoge belastingen die op een diesel versie in Nederland geïnd worden.

Mvg,

Matra 530 Lx

Posted: Tue Dec 21, 2010 10:22 pm
by matramurena
De V6 rijdt ook echt lekker moet ik zeggen. Maar ik ben bang dat ik de 206pk momenteel niet meer tot mijn beschikking heb.

Wel leuk dat de heren van Top Gear de Avantime als een van de weinige auto's zien die ze allemaal mooi vinden. Hij stond op het coolbord overigens ook in de sectie "Sub-Zero"

Posted: Wed Dec 22, 2010 7:54 pm
by pete speed
We hebben de Avantime V6 Privilége 6 jaar ; enige probleem was een koppelingsnemercilinder en 2 defecte bobines.
Wie er nog een wil hebben , nu is de tijd om een goed exemplaar te vinden,
ze zijn nog goedkoop en de meesten niet afgeragd

meet...

Posted: Thu Dec 30, 2010 8:58 am
by Paul
EVO10, dat was zeker te hoog gegrepen, kon je van bij aanvang al stellen.
Het zwaartepunt ligt veel te hoog en daar kan je niet erg veel aan wijzigen.
De uitrusting moet hij ook als ballast meezeulen, dat is wel een minpunt in deze energiebewuste tijden.
Toch vind ik het eindresultaat heel erg hoog voor een Luxe-cruser met cabrio allures.

Top-Gear moeten we zeker met een "korreltje" zout nemen. 8)

Posted: Sat Mar 24, 2012 12:11 pm
by jo