Vragen en adviezen over de Avantime
-
- Posts: 489
- Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
- Location: 2220 Hallaar
Vragen en adviezen over de Avantime
Ik rijd ook nog maar recent met de Avantime, maar ook hier bezit ik alle informatie over deze wagen en volg heel wat forums.
Vanaf nu kan je hier ook met je vragen terecht en zullen we daar trachten op te antwoorden.
Dus laat maar komen.
Mvg,
Matra 530 Lx
Vanaf nu kan je hier ook met je vragen terecht en zullen we daar trachten op te antwoorden.
Dus laat maar komen.
Mvg,
Matra 530 Lx
-
- Posts: 489
- Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
- Location: 2220 Hallaar
Het op gas zetten van deze motoren is op zich geen probleem.
Het wordt wel een probleem, de benzine inspuiting gaat langzaam maar zeker naar de haaien, omdat er natuurlijk meer op gas gereden wordt dan op benzine. Dus enkel het starten op benzine is dus niet voldoende om de inspuiting in orde te houden.
Ik spreek hier uit ervaring, want ik heb diverse BMW's op gas gehad en kregen met dit probleem te kampen na ongeveer 100.000 km op gas te hebben gereden.
Ik ken nu ook nog enkele mensen die met recente wagens op gas rijden en hier ook steeds het zelfde verhaal wagen rijd niet zuiver meer op benzine na enkele jaren.
Wat betreft de 2.0 turbo is er een bijkomend probleem, deze is niet geschikt voor de nieuwe benzine die op komst is, deze is dus te vermijden als aankoop.
Mvg,
Matra 530 Lx
Het wordt wel een probleem, de benzine inspuiting gaat langzaam maar zeker naar de haaien, omdat er natuurlijk meer op gas gereden wordt dan op benzine. Dus enkel het starten op benzine is dus niet voldoende om de inspuiting in orde te houden.
Ik spreek hier uit ervaring, want ik heb diverse BMW's op gas gehad en kregen met dit probleem te kampen na ongeveer 100.000 km op gas te hebben gereden.
Ik ken nu ook nog enkele mensen die met recente wagens op gas rijden en hier ook steeds het zelfde verhaal wagen rijd niet zuiver meer op benzine na enkele jaren.
Wat betreft de 2.0 turbo is er een bijkomend probleem, deze is niet geschikt voor de nieuwe benzine die op komst is, deze is dus te vermijden als aankoop.
Mvg,
Matra 530 Lx
- matramurena
- Posts: 838
- Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
- Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
- Contact:
Op gas schijnt goed te gaan. Alleen de boordcomputer snapt dan niet meer hoe vol de benzinetank is en geeft hier vaak alarmeringen over door. Dit schijnt te verhelpen te zijn. (even goed de Renaultfora afstruinen zou het antwoord op moeten leveren)
Martijn
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
Er bestaat idd een systeem dat telkens je de motor stillegt de tankinhoud terug reset. Maar je metertje daalt bij het afleggen van kilometers, tot je terug reset, blijkt een probleem bij veel Citroëns met boordcomputer en anderematramurena wrote:Op gas schijnt goed te gaan. Alleen de boordcomputer snapt dan niet meer hoe vol de benzinetank is en geeft hier vaak alarmeringen over door. Dit schijnt te verhelpen te zijn. (even goed de Renaultfora afstruinen zou het antwoord op moeten leveren)
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Yep Berlingo ecu en gas is nok.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
2.2 diesel wat mag je van die motor verwachten?
Bedoel welke problemen, welke km stand kan die hebben?
Bedoel welke problemen, welke km stand kan die hebben?
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 489
- Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
- Location: 2220 Hallaar
Als deze normaal gereden wordt,beetje rustig tot hij op bedrijftemperatuur is en daarna kan je gerust de 150 pk aanspreken.
Ik zelf heb nu nog maar 10.000 km gereden met mijn Avantime en de teller staat nu op +/-32.000 km.
De wagen die ik kocht voor onderdelen heeft er 165.000km op staan en rijd nog als een zonnetje.
De garage waar ik kom heeft er eentje bollen met 385.000km en heeft als kosten enkele keren gloeibougies en eenmaal de injecteurs moeten vervangen.
Op de Franse forums wordt er nog al geklaagd over de EGR-klep die kapot gaat of door roet vorming vast komt te zitten.
Ze hebben daar wat op gevonden, ze hebben daar een blindflensje tussen gemonteerd zodat de roet niet meer in de klep kan komen.
In België doen ze het anders, ze koppelen de klep gewoon af(de stekker los en klaar) het kan bij deze motoren nog, maar de nieuwe motoren laten dit niet toe en je krijgt een foutmelding op je dashboard.
Verder zal je ook wat geluk moeten hebben zeker.
Mvg,
Matra 530 Lx
Ik zelf heb nu nog maar 10.000 km gereden met mijn Avantime en de teller staat nu op +/-32.000 km.
De wagen die ik kocht voor onderdelen heeft er 165.000km op staan en rijd nog als een zonnetje.
De garage waar ik kom heeft er eentje bollen met 385.000km en heeft als kosten enkele keren gloeibougies en eenmaal de injecteurs moeten vervangen.
Op de Franse forums wordt er nog al geklaagd over de EGR-klep die kapot gaat of door roet vorming vast komt te zitten.
Ze hebben daar wat op gevonden, ze hebben daar een blindflensje tussen gemonteerd zodat de roet niet meer in de klep kan komen.
In België doen ze het anders, ze koppelen de klep gewoon af(de stekker los en klaar) het kan bij deze motoren nog, maar de nieuwe motoren laten dit niet toe en je krijgt een foutmelding op je dashboard.
Verder zal je ook wat geluk moeten hebben zeker.
Mvg,
Matra 530 Lx
Matra 530 A
Matra 530 LX
Matra 530 SX
Avantime 2.2 Dci x2
Matra 530 LX
Matra 530 SX
Avantime 2.2 Dci x2
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Dat is goed.
Zijn er al specialisten in plaatwerk?
Motorkap, bumper, grill, koplampen.
Zijn er al specialisten in plaatwerk?
Motorkap, bumper, grill, koplampen.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
Avantime gas
hallo matrafans,
we rijden al 7 jaar een 3.0 privilége, gekocht van de Duitse importeur ; het was zijn privé-auto. Hij raadde mij sterk af haar om te bouwen op gas ; zeer slechte ervaringen althans met de 6-cilinder
Weet iemand beter?
groeten
we rijden al 7 jaar een 3.0 privilége, gekocht van de Duitse importeur ; het was zijn privé-auto. Hij raadde mij sterk af haar om te bouwen op gas ; zeer slechte ervaringen althans met de 6-cilinder
Weet iemand beter?
groeten
The Pete
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Vraagje : bestaat er een werkplaats manual van de Avantime?
Dan ik heb 2 Avantime's, eentje met 230000 op de klok die als een naaimachine draait, zonder testen durf ik voorzichtig te stellen dat dit een goede motor is, die zit in de schadewagen.
De andere heeft 180000 op de klok en volgens mij klinkt die net iets anders net iets minder, het is wel die die ik ga rijden.
Zou het zinvol zijn om preventief de schelpjes te vervangen?
Zou blijkbaar nogal eens speling op durven komen en dan vooral bij Cilinder 4.
Zijn beide de 2.2 dCi.
Dan ik heb 2 Avantime's, eentje met 230000 op de klok die als een naaimachine draait, zonder testen durf ik voorzichtig te stellen dat dit een goede motor is, die zit in de schadewagen.
De andere heeft 180000 op de klok en volgens mij klinkt die net iets anders net iets minder, het is wel die die ik ga rijden.
Zou het zinvol zijn om preventief de schelpjes te vervangen?
Zou blijkbaar nogal eens speling op durven komen en dan vooral bij Cilinder 4.
Zijn beide de 2.2 dCi.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 489
- Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
- Location: 2220 Hallaar
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Heeft er nog iemand de werkplaats manual?
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986