Nieuw lid besmet met matra virus.

Hier komen alle onderwerpen die je niet onder de andere rubrieken kan plaatsen...
Post Reply
User avatar
Ronny
Posts: 103
Joined: Sat Jun 09, 2007 10:11 pm
Location: Waterlandkerkje (Zeeuws-Vlaanderen)

Nieuw lid besmet met matra virus.

Post by Ronny »

Even voor stellen ik ben Ronny van de Kerkhove uit Waterlandkerkje en pas lid geworden en al contact gehad met Alain van Aken (symphatieke vent) moet nog wel een beetje leren omgaan met de topics maar allee.
Toen ik 18 jaar werd was mijn eerste auto een MATRA BAGHEERA S toen was ik al samen met mijn vader een nieuwe bodem en balken er in aan het lassen.Nu 25 jaar later rijdt ik met mijn vrachtwagen toevallig lans een woonwagenkamp en ziet een zwarte bagheera in een hoekje staan.
Dus ik gestopt [het kind kwam in mij boven]en gekeken het was een zwarte bagheera X met groene velourse interieur en zag er nog redelijk uit.Laatste APK was in 2002 en er zaten nieuwe banden ,nieuwe uitlaat en
dynamo op.Helaas was de voorruit kapot en raamstylen rot maar zeker te restaureren en geheel compleet.Hij vroeg 1000 euro maar heb hem gekocht voor 700 euro.Ben nu al aan het strippen en ben natuurlijk al veel dingen tegen gekomen zoals raamstyl,vloerplaat,kofferbak.Dus dit word een serieuze onderneming en wil ook de matra laten verzinken.Heb veel oude volvo's geretaureerd samen met vader dus we zijn wel wat gewent,heb nog een volvo 164 van 1973 staan :oops: Zo dit was het zo'n beetje,hopend op een gezellige club groeten Ronny
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4061
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Hier de foto's van de Bagheera van Ronny.
Attachments
P6090001.jpg
P6090001.jpg (105.46 KiB) Viewed 4023 times
P6090007.jpg
P6090007.jpg (118 KiB) Viewed 4023 times
P6090008.jpg
P6090008.jpg (91.63 KiB) Viewed 4023 times
P4220010.jpg
P4220010.jpg (85.64 KiB) Viewed 4023 times
P5240026.jpg
P5240026.jpg (104.87 KiB) Viewed 4023 times
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Ronny

Welkom bij Matramania en op het forum.

Paul
Ze zijn nog te vinden die zwarte Bagheera's met groene zetels :lol:
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

Welkom Ronny, nog een bagheera gered van de ondergang, aan de foto's te zien heb je nog een goede basis om van te vertrekken. Succes met de restauratie en hou ons op de hoogte van de vorderingen !
Last edited by Vollegaaz on Sun Jun 10, 2007 9:31 pm, edited 1 time in total.
Bagheera X '78
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4061
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Ronny, ik weet dat je vol ongeduld en met volle overgave aan de Bagheera wil beginnen maar vergeet niet alles duidelijk op te tekenen, te klasseren en genoeg foto's te nemen. Dit zal bij de heropbouw zeer zeker van pas komen.
Trouwens dit geldt niet alleen voor Ronny maar voor alle andere restauraties.
User avatar
Ronny
Posts: 103
Joined: Sat Jun 09, 2007 10:11 pm
Location: Waterlandkerkje (Zeeuws-Vlaanderen)

Bagheer X Ronny.

Post by Ronny »

Leuk dat er gereageerd wordt :P Natuurlijk houdt ik jullie op de hoogte en iedereen is welkom voor een kijkje en een tip.
Ronny
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Ronny ook van deze nieuweling welkom :D
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

ronny welkom tot de club,weer een bagheera erbij.ik heb ook een x gehad met de zelfde bekleding.was wel groen gespoten.nu hem nog zo houden in die zwarte kleur dan is het een enig stuk denk ik. veel plezier met de restoratie en welkom met de club der prettig gestoorde.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Ronny,

Welkom op het forum en in onze club. Zo ben ik ook begonnen, hjytefbdjvch Je ziet ik word er zenuwachtig van. Jong wat is dat afzien en genieten om een bagheera te restaureren. Ik zou er dadelijk opnieuw aan beginnen. Geweldig die foto's van de bagheera, maak er veel van en hou ons van de laatste stand op de hoogte. Eenmaal gerestaureerd is zij een vriendin voor je leven. Hier kun je geen afscheid meer van nemen. Ik kan het niet goed geloven dat het voor mij al 10 jaar geleden is. In wat staat moeten die bagheera's nu zijn! Ik vond al niet veel plaat aan het chassis. Zo te zien heb je ??n van de betere. Waarschijnlijk geen jaren gestaan waar jij haar hebt gevonden! Buiten is niet de beste plaats voor een bagheera. Franse plaat en water gaat niet samen! Dit moet terug keren naar de natuur(roest).Gelukkig dat jij deze bagheera red van de eeuwige jachtvelden.
Ik hoop dat we samen met een lange rij bagheera?s eens aan een rondrit van MatraMania mogen deelnemen.

Groetjes en veel succes met de restauratie;

ps: zonder zweet en tranen kun je geen bagheera maken. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Ronny
Posts: 103
Joined: Sat Jun 09, 2007 10:11 pm
Location: Waterlandkerkje (Zeeuws-Vlaanderen)

Post by Ronny »

Hoi Godfried

Natuurlijk zie ik ernaar uit om in de bagheera stoet te rijden,maar zo ver is het nog lang niet.Er is nog echt veel werk aan de bagheera,zo moet ik de raamstijlen,onderbak,dakgoten compleet na maken.Je weet nu precies wat je 10 jaar geleden ook tegenkwam.25 jaar geleden kocht ik mijn eerste bagheera kon je nagaan dat ik toen al draagbalken en een vloerplaat erin moest lassen.Godfried je bagheera is toch ook verzinkt ben wel eens beniewd hoe dit er allemaal uitziet en je hebt natuurlijk ook een fotoboek.
Wacht nog op Alains inlogcode kan ik eens zien wat er nog allemaal aan plaatwerk te koop is.
Heb al met Benny contact gehad over vloerplaten maar zijn pers is kapot,maar ik heb nog tyd moet nog veel demonteren.
Groetjes Ronny
Last edited by Ronny on Mon Jun 25, 2007 10:11 pm, edited 1 time in total.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Ronny,

De clubstock is beperkt en aan plaatwerk kun je er niets op terug vinden maar je kunt de onderdelen bestellen. Ik beheer de clubstock en wat niet in de clubstock is wordt door onze voorzitter gezocht hij kent de juiste kanalen. Benny perst zelf onderdelen om te zien welke, neem je best met hem contact op. Ja ik heb wat foto's. Spijtig dat ik toen nog geen digitaal fototoestel had. Op het forum kun je de foto's van Benny en Bart zijn verzinkt chassis zien. Dit kun je vergelijken met de foto's van mij. Ik heb ook foto's van de roest en de slechte plekken die ik ben tegengekomen.
Je bent niet aan je proefstuk toe heb ik gelezen ! Dus ik heb er vertrouwen in dat het goed komt. Indien vragen! Laat het gerust weten. :wink:

Ps: zonder zweet en tranen kun je geen bagheera maken.
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

:o Ja, Ja, ja.......... ze bestaan nog die Zwarte Bagheera's :o
:-? :-? Maar in welke staat!? :-? :-?

8) Sterkte Ronny, ........ en welkom, je bent hier aan het goede adres, je bent zeker niet alleen! 8) ......................... een X dus ........ met groen zetelkes........ dedjue euh, sorry.
Post Reply