Wat verwacht je?

Hier komen alle onderwerpen die je niet onder de andere rubrieken kan plaatsen...
Post Reply
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Wat verwacht je?

Post by Paul »

Graag zou ik willen weten waarom je lid wordt van een club, als Matramania?
Waarom wil je, al dan niet, lid worden van een dergelijke club?
Wat zijn dan de verwachtingen en waaraan moet de club je tegemoet komen?
User avatar
GODFRIED
Posts: 9851
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik ben reeds 10 jaar lid van Matramania en heb er geen spijt van. Ik ben bij verschillende clubs geweest. De teamgeest die er bij MatraMania is vind je in niet veel clubs terug. Ieder nieuw lid wordt er met open armen ontvangen en voelt zich z??r vlug thuis in de club. Dit maakt MatraMania speciaal. Ik verwacht van een club dat ik me daar goed voel. Als er problemen met mijn auto zijn dat ik informatie krijg. Dat er hulp is bij het zoeken van moeilijk te vinden onderdelen. Dit alles maakt van mij een tevreden Lid. Nog een voordeel is dat de onderdelen meestal beterkoop zijn via de club. :lol: :lol: :lol: :P Kom en sluit u aan.
Matra Bagheera S - 1977
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Als voorzitter verwacht ik dat de leden zich goed, op hun gemak voelen bij de club. Dat alles in alle openheid gebeurt. Geen achterbaks gedoe, zijn er problemen dat die opgelost worden. Zoveel mogelijk samen dingen doen, wagens restaureren, mekaar bijstaan. Matra's op de weg houden met alle mogelijke inzet van elk lid apart en leden samen.
Graag alle Matra bezitters in de club want samen staan we sterk(er).
georges1
Posts: 203
Joined: Sun Sep 15, 2002 2:00 am
Location: 9960 Assenede

Post by georges1 »

IK ben in mijn jeugd verslaafd geraakt aan Simca, heb met bijna alle modellen gereden vanaf de Simca 1000 tot een nieuwe Bagheera Jubilee eind de zeventiger jaren.Toen ik enkele jaren terug een Matra Murena kocht ging ik op zoek naar een goede Matraclub en ben zo bij Matramania blijven "plakken" vooral voor de sfeer tussen de leden.
Het enige gebrek die eerste jaren vond ik dat er wat te weinig samenkomsten waren maar daar is ondertussen wel betering in gekomen
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

1972,ik had net mijn Matra 530 gekocht en Matra deed het heel goed in de autosport,ik was dan ook aan het merk Matra verslaafd.
Ik was eerst bij de Simca Matra Talbot club aangesloten,maar Matra speelde toen maar een kleine rol in het club geheel.
Er was toen ook nog geen behoefte aan veel kontakten met andere M530 bezitters,wisselstukken hadden wij niet nodig,onze M530 reed nog perfect.
Op een merken samenkomst op het circuit van Zolder (november 1994 ?)
heb ik Alain terug ontmoet die mij zijn id?? meedeeelde om een Club uitsluitend voor Matra's op te richten,ik heb toen (wij stonden toen op een tribune naar de wagens te kijken) mij onmiddelijk ingeschreven,zo ben ik ??n van de eerste clubleden van Matramania.
Ik heb mij een hele tijd op de achtergrond gehouden,Ik heb wel eens samen met Benny,Filip,Carlos en nog een Murena bezitter van Waregem eens een rondrit ingericht met heel wat meer deelnemers dan de laatste rondritten die Matramania onlangs inrichte.
Maar sinds de nieuwe start van Matramania een paar jaar geleden heb ik meer behoefte om met andere Matra fanaten te kunnen praten over die MATRA'S.
En die kans ,die ik met beide handen aanneem heb ik gevonden in de toffe bende van MATRAMANIA ik heb er heel wat echte vrienden gemaakt die als het op Matra aankomt echt door het vuur zouden lopen om u te helpen.
Bedankt Matra vrienden voor de toffe uren die wij reeds samen doorbrachten en nog zullen doorbrengen.

Groeten.
Last edited by Maes Jules on Fri Dec 29, 2006 7:31 pm, edited 1 time in total.
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Dat de Matra-vlam is overgeslagen toen ik als zesjarig broekje een Bagheera-folder in mn pollen gestopt kreeg, wisten jullie al.
Mijn pa zou nooit durven denken hebben welke gevolgen dit zou hebben anno 2004 toen zoonlief zijn Bagheera naar Parijs zou gaan ophalen.
En het betrof deze keer geen schaalmodel maar ??n op ware grootte, met echt roest en alles erbij!

Wat verwacht ik nu?

Allereerst dat mijn Bagheera tot in de puntjes kan afgewerkt worden, net zoals ik deze voor het eerst in de folder zag staan!
Ik zou graag de beide deuren eens opendoen om dan dezelfde foto van de drie zetels naast mekaar te maken, want dit was het eerste beeld dat ik me herinner.
Voorts hoop ik van er natuurlijk enorm veel geluk mee te hebben en gespaard te mogen worden van diefstal, pech, brand en ander onheil!
Maar dat hoopt iedere Matra-eigenaar zeker?

Ik ben verwonderd dat er na al die jaren dat Matra uit het straatbeeld verdwenen is, nog mensen zijn die de herinnering levend willen houden.
Ik hoop hierin mijn steentje bij te kunnen dragen, echter, niet door passief te zitten mijmeren en niks te doen maar door aktief deel te nemen aan rondritten. Dit liefst met zoveel mogelijk wagens. Ik hoop ook anderen te motiveren om hun passie in daden om te zetten.
Daarnaast verwacht ik dat onze passie niet ten prooi valt aan eigenbelang of commerciele belangen.
Ook ben ik allergisch aan clanvorming en hoop binnen de club met iedereen op te kunnen schieten.
Bagheera-eigenaars hebben het inderdaad zwaar te verduren omdat hun wagens er meestal zo slecht aan toe zijn vooraleer ze gered worden (ik heb ongelooflijk veel geluk gehad), maar een eigenaar die zijn gegalvaniseerde Murena koestert en perfect onderhoud, verdient hetzelfde respect.
Hij houdt de mythe eveneens in stand net als de eigenaren van de andere Matra-types.

En last but not least, ik hoop dat we ons goed kunnen organiseren zodat iedereen perfekt weet waar hij terecht kan en tevreden de baan op kan blijven!

Amen
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
Post Reply