Oproep aan alle Bagheerarijders

Hier komen alle onderwerpen die je niet onder de andere rubrieken kan plaatsen...
Post Reply
User avatar
GODFRIED
Posts: 9851
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Oproep aan alle Bagheerarijders

Post by GODFRIED »

Dag Bagheerarijders,
Ik ben al een tijdje aan het overwegen om een versnellingsbak met vijf versnellingen te plaatsen.Volgens het garage Verhulst team is het twijfelachtig of ik wel een originele versnellingsbak in mijn Bagheera heb.Om dit zeker te stellen deze oproep! Hoeveel toeren maakt jullie Bagheera bij een snelheid van 120km/uur.Het betreft een Bagheera type 2.
Bedankt voor jullie medewerking.
Groetjes. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Ik heb het bij mijn Murena ook, hij draait hoger in toeren dat bij andere gebruikers.
Werkt je toerenteller correct? Hierop zit vaak een grote afwijking. Wat er ook kan voor zorgen dat je toerental verlaagt, is ervoor zorgen dat de omtreksnelheid van je achterbanden vergroot; hogere banden (serie 70 i.p.v. serie 60) of een velgmaat van 14 inch i.p.v. 13 inch. Het toerental kan je berekenen voor je van bandenmaat veranderd :wink:
Guest

Post by Guest »

Dag Jurgen,
Je hebt een murena!Hoeveel toeren maakt deze bij 120km?
Mijn toerenteller wijkt inderdaad af als ik met een gps systeem in mijn Bagheera rij mag ik 130km/uur rijden om in werkelijkheid 120km/uur te hebben.Waarschijnlijk zullen de anderen Bagheera's dit ook hebben.Wat de wielen betreft! Daar heb je gelijk in als je grotere wielen plaatst, gaat het toerental zakken tegen de zelfde snelheid.Maar de velgen zijn origineel en ik heb deze laten poederlakken en toen het zwarte gedeelte zelf erop gespoten.Met het zwart op deze velgen te spuiten ben ik enkele dagen bezig geweest.Het spuiten is niks maar dat afplakken daar moet je h??l veel geduld bij hebben.Dus de velgen wil ik zo laten.Wat ik wil weten is of andere Bagheerarijders ook 4000tr/m maken bij 120km/uur. Dan weet ik met zekerheid dat ik een originele versnellingsbak van een Bagheera in mijn auto heb.In principe is het allemaal niet zo belangrijk maar ik weet graag wat voor vlees ik in de kuip heb.Een gezegde van hier.Bedankt voor je reactie.Je ziet Bagheera's zijn een uitstervende soort.Ik heb nog geen reactie gehad van een Bagheerarijder.
Groetjes. :wink:
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Godfried de snelheidsmeter van de Bagheera is zeker geen 100% correct. 130 op de teller ongeveer 123 op de GPS. Tegen 120 km/h kom ik op ongeveer 3800-3900 toeren. De Murena draait een iets rustiger regime in de vierde versnelling.
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Bij 120km/h draait hij ongeveer 4150tr/min. Maar bij 120 km/h merk ik dat ik op het derde rijvak zeker niet de traagste ben :-?
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Jurgen is dit in vierde???
Let wel het verschil tss 1.6 en 2.2
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Nee, in vijfde versnelling, maar ik twijfel sterk aan de goede werking van de toerenteller. het verbruik is namelijk zeer redelijk tussen 8,5 en 10 liter .
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Jurgen dit lijkt me heel veel toeren, zeker in 5 de.
Zelf heb ik geen 1.6 en ook nooit gehad dus andere 1.6 eigenaren wat stellen jullie vast.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9851
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Jurgen,
Je Murena maakt ongeveer evenveel toeren bij 120 dan mijn Bagheera.Maar aan de reactie van Alain te zien is dat niet normaal.Wie weet het? Murenarijders laat eens iets horen!
:wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

hoi godfried, ik ben met men bagheera naar ronny geweest voor enkele werkzaam heden,ik heb hem eens laten gaan.
bij 120 kmh 4000 toeren
gij 140 kmh 5000 toeren
ik weet niet als of ge er iets mee bent.
ik kom binnen kort eens langs met hem.
groetjes ludo.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9851
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Ludo,
Dat is de informatie die ik wilde weten.Nu mag ik ongeveer zeker zijn dat ik een originele Bagheera versnellingsbak in mijn Bagheera heb.Dit is een geruststelling.Er staat weer een Bagheera 2 te koop.Zonder laswerk maar wel volledig gedemonteerd.Zie koopjes. http://www.kapaza.be/detail/2345220/
Groetjes.
:wink:
Matra Bagheera S - 1977
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Inderdaad de waarden die Ludo weergeeft lijken me vrij realistisch.
Post Reply