Nog een voorstel, afmetingen van afbeeldingen beperken.

Hier komen alle onderwerpen die je niet onder de andere rubrieken kan plaatsen...
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Nog een voorstel, afmetingen van afbeeldingen beperken.

Post by Paul »

Ik stel vast dat de afbeeldingen van sommigen, eigenlijk het vlot lezen van dit forum negatief benadelen.
Bij deze wil ik voorstellen de afbeeldingen binnen een bepaalde frame grote te houden zodat die onderste scrolbalk niet verschijnt en teksten niet meer vlot te lezen zijn.
Het is niet de bedoeling om de "ambetanterik" ( voor nederlanders "vervelende jongen") uit te hangen maar ik stel dit gewoon vast.
Ik kan toch niet alleen zijn, he?
Last edited by Paul on Sun Jan 01, 2006 1:32 pm, edited 2 times in total.
User avatar
ypres
Posts: 267
Joined: Wed May 26, 2004 8:13 pm
Location: Ieper - West-vlaanderen

Post by ypres »

inderdaad maar dat ligt aan diegene
die de foto's plaatst om ze wat te resizen
of te controleren hoe groot de afbeeldinge zijn
die hij/zij plaatst
wie het ijzer smeed als het koud is,
word pas smid als hij oud is...
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

We zullen trachten van dit op te lossen, te grote afbeelding vragen immers ook te veel geheugen.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Paul,
Zeer goede opmerking.Het is inderdaad storend om dan de tekst te lezen.Ik heb die fouten ook al gemaakt.Maar van je fouten moet je leren.
Het wordt niet bewust gedaan!
Groetjes. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

8) 8) Juist. 8) 8) :wink:

En, Alain welk is eigenlijk het meest optimale, als resolutie, frame groote enz......
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

De breedte maximum 480 pixels
De hoogte maakt niet uit.
Belangrijk is ook dat de foto's 72dpi zijn!
User avatar
Danny
Posts: 43
Joined: Sun Nov 06, 2005 8:22 pm
Location: Mechelen

Alsamo

Post by Danny »

Alsamo is dat geen idee voor de leden en/of geintereseerden
?
?
?
:roll:
:lol:
Al allen
Sam samen
O onderhandelen


Gewoon gaan onderhandelen bij een leverancier om bv lagers; luchtfilter; enz... samen aan te kopen per bv 10 stuks moeten we toch een korting kunnen bedingen of niet soms?
Er is geen mooier resultaat dan dat waarvoor je hard hebt gewerkt.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Danny,

We kopen via de club onderdelen aan voor de leden, omdat dit via een centraal punt gaat krijgen we ook de beste condities. Zie onderdelenrubriek.
User avatar
Danny
Posts: 43
Joined: Sun Nov 06, 2005 8:22 pm
Location: Mechelen

Onderdelen

Post by Danny »

Tja voor de rubriek onderdelen moet je lid zijn van de club op zich niets op tegen maar beperk je zo niet het potentieel clienteel zou het niet beter zijn om bv 10% meer te vragen aan de niet leden zo dragen de niet leden ook hun steentje bij.

Wat mij betreft ben je beter af om niet leden "beperkt" te laten deelnemen aan clubactiviteiten het als maar als een niet lid ziet wat een club actief doet dat men vlugger over de meet zal getrokken worden om alsnog lid te worden.

Dit is een van de redenen waarom ik mij nog geen lid heb gemaakt en het spreekwoord zegt "aan jezelf ken je de wereld" :roll:


Vroeger (25 jaar geleden) was ik lid van een autoclub in Oostende (Autoclub Seagull) bij deze was het zo dat niet leden aan alle activiteiten konden deelnemen maar deze betaalden wel een meerprijs. zo was er elke maand een autozoektocht en een slalomwedstrijd ewel de autozoektocht bijvoorbeeld bracht meer in het laatje vande NIET leden dan van de leden zelf en dat kwam niet door de meerprijs dat ze moesten betalen neen de opkomst van de nietleden was gewoon zo groot waarom niet eens bijvoorbeeld een autozoektocht organiseren met als enige criteria dat je met een Matra moet rijden. Wedden dat de club er aan populariteit mee wint. :wink:
Er is geen mooier resultaat dan dat waarvoor je hard hebt gewerkt.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Danny iedereen kan aan (bijna alle) activiteiten van onze club deelnemen of zo nu lid zijn of niet. Natuurlijk betalen leden minder tijdens zulke activiteit.

Wat betreft onderdelen en het clubblad vind ik dat er wel een grens moet zijn tussen leden en niet leden. De onderdelen van de club zijn van en voor leden. Meer vragen voor niet leden stronk niet met de doelstelling van onze club (geen winst of handel) en daarom blijven niet leden uitgesloten. Ook is het aanbod beperkt en weet ik als een goedmenend lid een stuk koopt dat die stuk goed besteed wordt. Leden gaan immers een bepaalde band aan met de club, wij kennen mekaar. Dit gevoel heb ik minder niet bij niet leden.
De werking van een club kost geld daarom denk ik dat 25 Euro per jaar niet onoverkomenlijk is. Het forum is voor iedereen toegankelijk en het is de club dit hiervoor betaald. Alle mensen op het forum die een probleem hebben worden in de mate van het mogelijke verder geholpen lid of niet.
Graag zou ik een gratis geheel voor iedereen willen bieden maar dit is tot op heden niet mogelijk. Jammer :cry:

Graag uw reaktie, ik sta open voor alle denkpistes
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Ik kan me hierbij volledig aansluiten.
Ook niet-leden zijn van harte welkom op de aktiviteiten, dit helpt ze inderdaad om de club te leren kennen maar ik begrijp sommige mensen niet goed.
Als je bekijkt hoeveel een Matra restaureren werkelijk kost, dan denk ik dat 25 euro lidgeld niks teveel is.
25 euro om drukwerk, serverkosten en update forum, onderdelen beheer, zoeken naar onderdelen, organiseren bijeenkomsten, verzekering en last but not least, een pak aan informatie en mensen die het gemiste onderdeel soms persoonlijk in je atelier komen afleveren! Het is teveel om op te noemen, en dit alles met het voornaamste doel ons geliefde merk in stand te kunnen houden!
Een club moet steeds bewegen en van alles uitzoeken om haar leden te boeien en zodoende een toffe vriendschappelijke sfeer te cre?ren voor zij die dat wensen.
Voor zover ik Matramania ken, is deze club aan een herstart begonnen.
Het is echter onmogelijk te groeien als het steeds dezelfde mensen zijn die aan de kar moeten duwen.
Hoe meer leden zich inschrijven, hoe groter de kans dat de harde kern zich kan uitbreiden om zodoende het werk te verdelen.
Met het lidgeld worden ook collega's Matra-fanaten geholpen die raad en daad nodig hebben indien het jouwe reeds is opgelost.
Maar dan nog is het goed om weten dat je door lid te blijven steeds een organisatie achter je hebt, mocht dit nodig blijken.
Doen dus! :wink:
Kortom
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
User avatar
Danny
Posts: 43
Joined: Sun Nov 06, 2005 8:22 pm
Location: Mechelen

Wie, Wat, Waar, Wanneer, Waarom....

Post by Danny »

Zet de voordelen van de Club es op de intropagina ik heb ze pas gevonden na grasduinen in de links dus de link "matramania" (maak er bv "wat bied matramania" van) om eerlijk te zijn het was nu niet mijn eerste idee om op deze link te klikken.

Tevens overweeg ik heel sterk lid te worden van Matramania.
Ik weet tevens ook dat het niet evident is om een site te bouwen vanuit het standpunt van een toevallige bezoeker dit is en toffe site ik doe het niet beter alleen zou ik de voordelen van het lid worden beter in de verf zetten... is maar mijn mening


Groetjes
Er is geen mooier resultaat dan dat waarvoor je hard hebt gewerkt.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Danny, ik zal eens samen met de webmaster kijken wat we er kunnen van maken. Alvast bedankt voor de positieve inbreng. We treffen mekaar nog wel, mijn ouders wonen in Hombeek vlak bij Mechelen dus .........
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Jongens,
we mogen toch al blij zijn dat er clubs zijn en mensen die zich daarvoor, eigenlijk belangeloos, willen inzetten. Gelukkig zijn er nog mensen die een passie hebben en die ten gunste van anderen willen stellen, dat daar een eerder kleine vergoeding tegenover staat lijkt mij logisch en solidair. Een basis kost zal altijd gepaard gaan met een club, een club dient dit ook te verantwoorden.
Danny, ik kan je begrijpen hoor, maar vroeg of laat heb je die gedreven jongens gewoon nodig en nu spreek ik uit ervaring! Ik betaal met veel plezier die 25? en als je nu die behoefte niet onmiddelijk voelt om lid te worden laat het dan een investering in de toekomst zijn zodat deze club kan overleven.
Ik merk ook trouwens dat de laatst bijgekomen leden het meeste in te brengen hebben en het forum doen herleven waardoor deze club geleidelijk boeiender wordt.
Hoe meer zielen hoe meer vreugde is het spreekwoord.

Je opmerking om de voordelen van de club beter in de verf te zetten is trouwens correct! Ik heb er al een paar vernoemd. :wink:
Last edited by Paul on Mon Jan 02, 2006 9:57 am, edited 1 time in total.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Zonder woorden :wink:
User avatar
Danny
Posts: 43
Joined: Sun Nov 06, 2005 8:22 pm
Location: Mechelen

Meer leden

Post by Danny »

Je hebt gelijk maar zonder het "remgeld" heb je ms meer leden of zo anfin laten we dit es bespreken tussen pot en pint ik w8 op een uitnodiging

Sant
Er is geen mooier resultaat dan dat waarvoor je hard hebt gewerkt.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Het moet geen massa leden zijn maar eerder leden die de club willen dragen en een overlevingskans bieden. Ik noem het gook geen remgeld maar een investering in de club zodat we met zijn allen die mooie Matra's aan de praat kunnen houden en ze niet gedoemd zijn om ergens passief gestald te worden. Ze moeten de straat op en daar is zo'n club de perfecte drager voor.
Danny, je bent een harde hoor en dat mag gerust zo heb ik ze graag dat zijn de besten, maar je zal het ooit merken "Gelukkig zijn er clubs"

Die pint is weer een goed voorstel.
Last edited by Paul on Mon Jan 02, 2006 10:22 am, edited 1 time in total.
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Ik kan Paul in alle opzichten alleen maar gelijk geven,voor die 25 ? krijgt u heel wat terug.
En die Matra's moeten wij echt laten zien.
User avatar
Danny
Posts: 43
Joined: Sun Nov 06, 2005 8:22 pm
Location: Mechelen

25 ?

Post by Danny »

Ik weet niet hoe het komt maar waarom zit iedereen op die 25? te vitten ik heb nergens gezegt dat dat te veel is of zo.

Alleen zeg ik laat op een of andere mannier de niet leden kennis maken met het reilen zeilen van de club zonder ze te verplichten lid te worden zo trek je pas de twijfelaars over de meet.

"twijfel, twijfel" (grapje)
Er is geen mooier resultaat dan dat waarvoor je hard hebt gewerkt.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Ik doel niet op die ..? maar op het feit dat je al dan niet "effectief" lid bent van de club.
Iedereen kan vrijblijvend kennis maken met de club, zoals blijkt.
Dat geld trouwens voor de meeste club's.
Alleen een club dient een draagvlak te hebben en daar is een basis voor nodig.
8) Effectieve leden dus. 8)
Anders valt er zelfs niets te "kennis maken." :-? :wink:

Tussen haakjes, we dwalen hier wel erg sterk af, maar het is een leuke babbel. :lol:
User avatar
Danny
Posts: 43
Joined: Sun Nov 06, 2005 8:22 pm
Location: Mechelen

Ik daag u uit

Post by Danny »

:lol: Stuur mij es op een of ander mannier een uitnodiging voor een activiteit van de club. Zodoende kan ik op een andere mannier kennis maken met jullie. Wie weet heb ik dan al geen :P 25? op zak en de gegevens van mijn wagen.

NB: zal es wat idee?n op papier zetten
Er is geen mooier resultaat dan dat waarvoor je hard hebt gewerkt.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

:D Fijn! Ik hoop, wel 25? op zak dus. :lol:
Alain,.......... hulp? :lol:

Die idee?n daar moet je niet met wachten.
User avatar
Danny
Posts: 43
Joined: Sun Nov 06, 2005 8:22 pm
Location: Mechelen

Hier is er eentje

Post by Danny »

FF duidelijk wezen,

Nergens zeg of schrijf ik ergens dat 25? veel geld is integendeel en eigenlijk doet dit hier niet terzake.

Alleen zeg ik uit ervaring als jullie af en toe es wat organiseren waar niet leden (maar wel potenti?le leden) kunnen aan meedoen om op deze wijze kennis te maken met de club je er makkelijk mensen zult vinden die nu net dat duwtje nodig hebben om lid te worden.

Ja jullie hebben gelijk 25? is een belachelijk laag bedrag voor het lidmaatschap en dat zal dan ook niet de reden zijn waarom mensen beslissen om zo ja of neen lid te worden van de club. Ik weet nu niet hoe groot de ambities zijn van het bestuur, willen jullie het lekker klein en gezellig houden of net niet en ambi?ren jullie gewoon het draagvlak te worden voor de Belgische Matra liefhebbers.

Indien het laatste een optie is waarom dan bijvoorbeeld geen treffen organiseren voor alle Belgische Matra eigenaars op zo?n treffen kan je de voordelen van de club dik in de verf zetten maak een onderscheid tussen actieve en niet actieve leden de niet actieve leden ontvangen dan enkel bijvoorbeeld het clubblad en af en toe een nieuwsbrief. Maar als de club dan iets organiseert (bijvoorbeeld een zoektocht met aansluitend een BBQ) brengen de ?niet? of ?niet actieve? leden ook geld in het laatje en deze gelden worden dan ten dienste gesteld van laat mij zeggen de harde kern.

Eigenlijk zijn mijn idee?n zo ruim dat ik deze zogoed als onmogelijk op pappier kan zetten maar zoals eerder vermeld in dit item wil ik er best es over doorpraten tussen pot en pint euhmmmmmmmmmm voor mij een Blonde Leffe graag
Er is geen mooier resultaat dan dat waarvoor je hard hebt gewerkt.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Voor mij een Stella en dan een waterke! :cry: .......... Moet nog met de auto naar huis! :-?
Wat kunnen we toch zeveren over die .. ?, ik krijg het niet meer over mijn ... euh neergepend. :lol:

Je kan alvast beginnen met die idee?n en een nieuw item starten op het forum?
Eens zien wat de reacties zijn?
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

De toeristische rondrit die Benny en ik gepland hebben in 2006 zou openstaan voor alle Matrabezitters,een test :roll: om te zien hoeveel Matra's van leden en niet leden er zullen op afkomen.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Matraliefhebbers,
Om veel leden te hebben zouden er ook veel Matra's moeten zijn!Iemand die geen Matra heeft zal ook geen interesse hebben in een Matraclub.Nu komt het!Hoeveel rijvaardige matra's zouden er in Belgie nog zijn? Sommige mensen zullen nooit bij een club gaan ook al kun je hun hemel en aarde beloven.
Groetjes :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Er zijn wel wat Matra's.
Maar, zaak is, ze bij elkaar drijven!
Dat is een hele uitdaging lijkt mij.
Laat de Matra bezitters nu toch eens van zich laten horen.

"13 MEI" men zegge het voort!!
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Niet alle Matraliefhebbers gebruiken het forum, :( hopelijk worden ze op de hoogte gebracht van de rondrit.Worden alle leden verwittigd?Ik heb al goed weer besteld!
:wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Danny
Posts: 43
Joined: Sun Nov 06, 2005 8:22 pm
Location: Mechelen

Matra liefhebbers vinden

Post by Danny »

enkele ide?tjes

Publiciteit op andere Fora (simca, oldtimer, peugeot, ....)

Eventeel een gesponserde advertentie in een of ander populair automagazine

Kweet niet als ik kan helpen roep je maar

Groetjes
Er is geen mooier resultaat dan dat waarvoor je hard hebt gewerkt.
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Wanneer alle details bekend zijn,wordt de rondrit ook aangekondigd op www.oldtimersweb.be met het volledig programma,maar laat ons de tijd om alles eerst goed te kunnen uitwerken,zodat er nadien niemand ontgoocheld is over de rondrit.
Misschien kunnen wij ook een aankondiging uithangen tijdens de oldtimerbeurzen in Gent,Antwerpen en Mechelen.
Post Reply