Page 1 of 2

voorstellen

Posted: Mon Jan 05, 2015 1:31 am
by graindourze renaud
Hallo mijn naam is Renaud Graindourze ik ben sinds 3 dagen lid van het matra forum.
ik heb 2 jaar geleden een gele matra murena 1.6 met ferrari klep betere benaming matra klep bij carjoy gekocht .
Ik ben trots dat ik deze auto mijn eerste wagen mag noemen.
ondertussen hebben we de motor laten reviseren 2liter olie op 300 kilometer was toch teveel nu is het maar 1/4de liter per 1500 km dit is al veel beter.
Ik ben all 2 keer gespot door mensen die actief zijn op het forum.
tof dat er mensen zich hier ook bij bezig houden er zijn altijd nog wel ergens matras te spoten niet veel maar ze zijn er wel dit geeft een fijn gevoel dat je niet alleen bent om van deze prachtige automobielen te houden.
met vriendelijke matra groeten Renaud Graindourze

ps foto is van 1 jaar geleden inmidels schonere jantes met matra teken fotos volgen nog van de andere project murenas

gele en licht gele murena

Posted: Mon Jan 05, 2015 1:43 am
by graindourze renaud
foto van 2 project murenas voor de toekomst de licht gele 1.3 en de gele 1.6
staan er niet zo proper bij maar ze staan droog eerst komt de groene murena aan de beurt

groene murena

Posted: Mon Jan 05, 2015 2:01 am
by graindourze renaud
hier een foto van de groene murena de vorige eigenaar kende iemand rond lanaken die ook matras heeft en een tovenaar is aan alles wat wielen heeft en matra heet.
hij ging mij laten weten wie dit was maar ik heb nooit de info gehad van wie deze persoon is mischien ben je wel actief op het forum laat maar iets horen als ik juist zit vorige eigenaar woonde op adres bommershoven borgloon in de boomstraat nummer 88 autos te zien op streetview.

Posted: Mon Jan 05, 2015 7:39 am
by oetker
Hallo Renaud en welkom op het forum.
Dat ziet er uit als 3 projecten van lange adem.
Als je de ruimte hebt om te sleutelen en veel tijd is er vast wel wat van te maken.
In Lanaken hebben we wel meer Matra-fielen zitten, maar Harry de Matraman op dit forum heeft de meeste gehad volgens mij.

Groet Herman

Posted: Mon Jan 05, 2015 8:11 am
by hendrik
Dag Renaud, welkom op het Matra forum. Ik ben harry van lanaken en ik ben bevriend met Alain van borgloon maar godfried ook ik weet niet wie hij bedoeld. En heb je alles wat met matra te maken heeft gekocht van Alain? het is ook beten voor die matra's hé als die daar nog lang moesten staan kon je ze naar de sloop brengen nu zijn ze al heel wat onderkomen hé. Toen ik de laatste keer bij Alain ben geweest had ik er al hard pijn van toen ik ze daar buiten zag staan. Daar heb je nog heel wat werk aan maar ja dat is de hobby hé. Succes er mee.




grt harry de matra.

matras

Posted: Mon Jan 05, 2015 6:36 pm
by graindourze renaud
Beste harry ja ik heb alles van hem overgekocht hij zij dat hij van jouw of godfried 8 kleprubbers had gekocht voor zijn groene murena maar ik heb ze op de gele murena gezet .
ik ben ook blij dat de murenas nu droog staan 1 minpunt is dat er zich meerdere familie muizen een hotel van de murenas hebben gemaakt en niet vaak uit de autos kwamen.
dit ruik je wel maar met nieuwe bekleding zal het wel afnemen denk ik.
een klein vraagje kan je dezelfde vloer en kofferbak bekleding kopen als origineel? en de kleprubbers kan je daar ook nog aan komen heb er voor minstens 3 autos nodig en voor de reserve motoren ook nog maardit kan later nog wel ik heb er al 24 nodig dit is toch al aardig veel

Posted: Mon Jan 05, 2015 7:41 pm
by hendrik
Die 8 kleprubbers heeft Alain van godfried gekocht een jaar of 5 geleden. Je kan ze bij Simon bestellen of in de autoschop kan je ze ook nog bestellen maar pak een oude mee als voorbeeld dat heb ik toen ook gedaan.
Maar die bekleding vind je niet meer origineel denkt ik .Die groene murena is nog de beste van de drie hé maar is ook nog veel werk aan. In de welke zaten de muizen toch niet in de groene hé?




grt harry de matra.

Posted: Mon Jan 05, 2015 8:03 pm
by Urbain
Hallo Renaud,

Welkom op het forum. Je vliegt er wel stevig in met zoveel Murena's tegelijkertijd.
Wat de klepseals betreft, zouden er 2 types van bestaan, dus eerst demonteren en dan bestellen.
Zie: http://www.matramania.be/phpBB2/viewtopic.php?t=2673

muizen

Posted: Mon Jan 05, 2015 8:50 pm
by graindourze renaud
de muizen zaten net het meeste in de groene hier heb ik toch een beker vol uitwerpselen uitgehaald. bij de licht gele was aleen een stuk uit de zetel gebeten en bij de gele geen muizen maar wel wespen ik zette de auto in de beschutting waar hij op de foto staat ik kwam na 1 week eens kijken deed de deur open en ik denk een 60 wespen kwamen eruit gezoemd sinsdien geen wespen meer = raar die wespen kunnen toch nergens binnen deuren en ramen gesloten en waar de stoelen inklikken daar zit een rubbertje dus kunnen ze niet binnen.
nu begrijp ik waarom de gele murena zoveel olie verbruikte verkeerde maat dekseltjes dat waren er zo van die wat je er met de hamer erop moest slaan en die na de revisie moest je er zo op klikken met een veer
dank u voor de link naar pete speed zijn vraag urbain zo zie ik de verschillen.
ik heb eens tussen de onderdelen van alain gekeken ik heb ook zo een oude bougie gevonden om druk op de cilinder te zetten. niet zo goed als de jouwe harry maar denk wel dat ie werkt.

Posted: Mon Jan 05, 2015 8:58 pm
by hendrik
Wat bedoel je met de jouwe ?








grt harry de matra.

bougie

Posted: Mon Jan 05, 2015 9:03 pm
by graindourze renaud
die bougie waar je een ventiel hebt opgemaakt in de link van urbain zie ik hier een foto van

Posted: Mon Jan 05, 2015 9:31 pm
by hendrik
Ha ja dat was ik al vergeten. Zal dat gaan zonder de kop er vanaf te nemen ik heb dat nog niet geprobeerd?





grt harry de matra.

rubbers afnemen zonder kop af te nemen

Posted: Mon Jan 05, 2015 9:40 pm
by graindourze renaud
ik en mijn garagist hebben dit ook nog niet geprobeerd maar in de toekomst eens met een van de gele murenas proberen. weet je hoe lang deze rubbers goed blijven slijten ze door ouderdom of door gebruik ? maar ik denk dat ik ze beter verander ze zijn alle twee al 17 jaar niet meer gekeurd het rubber zal wel half verrot zijn. beide motoren draaien wel nog allen joint de culasse van de 1.3 is niet meer goed geluk dat dit dezelfde is als een 1.6.

Posted: Mon Jan 05, 2015 9:50 pm
by hendrik
Die rubbers worden hard van ouderdom en dan damp ze hé en olie verbruik.
Maar ik denk niet dat het zal gaan zonder de kop er af te nemen ik weet het niet.




grt harry de matra.

deksel afnemen

Posted: Mon Jan 05, 2015 10:11 pm
by graindourze renaud
ja ik denk ook dat je hem best afneemt dat is het gemakkelijkste alleen jammer van de pakking dan maar bij carjoy een nieuwe bestellen

Posted: Mon Jan 05, 2015 10:21 pm
by hendrik
Het is zeker beter ze er af te nemen dan kan je ook de kleppen roderen wand die sluiten niet zo goed meer ik heb dat toen bij mij gezien.






grt harry de matra.

Posted: Mon Jan 05, 2015 10:29 pm
by Matramartin
Welkom bij de Matrafielen. Het virus heeft wel heel hard toegeskagen bij je zie ik. Succes en volhouden he.

virus

Posted: Mon Jan 05, 2015 10:38 pm
by graindourze renaud
Dank je wel matramartin dat zeggen ze thuis ook wekelijks.
ik hoop dat ik het heel lang volhoud.
maar met dit type wagens lukt dat wel.
ik ben 25 jaar te laat geboren anderswas het nog meer genieten van matras

Posted: Mon Jan 05, 2015 11:46 pm
by gydomatra
Ook van mijn kant welkom op het forum. Je zult hier genoeg kennis en knowhow vinden om je matra's goed op te knappen. Laat af en toe weten hoe het gaat. Daar zijn we allen wel benieuwd naar denk ik.

Zelf heb ik ook 3 murena's en ik kan je vertellen dat je je dan niet hoeft te vervelen. Zijn die van jouw allemaal 1600 murena's?

Mocht je nog kleprubbertjes zoeken voor een 2200 murena... Ik heb nog 4 nieuwe liggen.

murenas 1.6

Posted: Tue Jan 06, 2015 4:40 pm
by graindourze renaud
beste gydomatra ja alle murenas hebben een 1.6 die van de 2.2 motor gaan er niet op denk ik bedankt om ze aan te bieden.
eentje heeft een spaanse peugot blok dit is hetzelfde blok als van een murena 1.6 maar gewoon een kleinere inhoud een 1.3.
deze wil ik wel houden in de auto de originele motor heb ik er bij met bak maar zijn beiden vastgelopen in de toekomst laten uitboren maar zolang de 1.3 het doet laat ik hem zo bollen zal wel snel genoeg zijn weegt toch net geen 1000 kilo.

fotos

Posted: Tue Jan 06, 2015 5:47 pm
by graindourze renaud
Hier een paar fotos van mijn murena hoe hij nu is wel een beetje donker maar toch mooi

originele kleur

Posted: Fri Feb 20, 2015 11:45 pm
by graindourze renaud
gisteren eindelijk de originele kleur van de gele murena gevonden
de originele kleur is vert hudson en het interieur dus bruin maar de mijne heeft alles zwart vorige eigenaar heeft wel wat werk gehad om het originele te verstoppen.ik bedoel de murena hierboven met o plaat

Posted: Sat Feb 21, 2015 9:49 am
by hendrik
Ga je ze dan opnieuw spuiten?





grt harry de matra.

lak

Posted: Mon Feb 23, 2015 10:58 am
by graindourze renaud
ik zou alle murenas in de originele kleur willen spuiten maar niet allemaal tegelijk eerst de groene murena die krijgt zijn originele kleur platine terug
en als de lak van de gele niet meer goed is dan mischien terug groen want de vorige eigenaar heeft geen goede hechtigings laag gebruikt
je ziet het rood in de hoeken en randen maar zolang de kleur goed is laat ik ze niet spuiten

Posted: Mon Feb 23, 2015 3:13 pm
by hendrik
Ja als ze nog goed in de lak zitten zou ik ze ook niet laten spuiten. Maar waarom wil je ze terug in de originele kleur hebben?






grt harry de matra.

lak

Posted: Mon Feb 23, 2015 3:58 pm
by graindourze renaud
ik hou het liefst van een originele auto niet dat een andere kleur ook niet mooi is maar ik vind de auto het mooiste is hoe hij uit de fabriek
komt men vader heeft zelf ook een collectie van oldtimers deze hebben allemaal de originele kleur behalve 1 auto
en deze is dan niet mooi in die kleur maar als de lak nog goed is dan verander ik ze niet maar ik bedoel op lange termijn

Posted: Mon Feb 23, 2015 6:05 pm
by hendrik
Ha zo bedoel je. Als ik mijn murena moest laten spuiten is het toch zwart
dat vind ik mooi maar die zit nog mooi in de lak niet nodig dus . En mijn bagheera is ook nog niet zo lang geleden opnieuw gespoten dat is dan ook nog niet nodig.




grt harry de matra.

Posted: Mon Feb 23, 2015 6:09 pm
by GODFRIED
Dag Renaud,

Hartelijk welkom bij MatraMania.

Je hebt een prachtige gele murena. Bijna niet te onderscheiden van Harry zijn murena.

Die murena's van bij Alain daar is nog wat werk aan. Hij heeft ze flink laten onderkomen. De komende jaren staat vervelen niet meer in je dagboek.
Succes :wink:

Ik zou niet twijfelen aan de kleur geel is zeer mooi en valt in het oog.

Posted: Mon Feb 23, 2015 6:24 pm
by hendrik
Ja godfried , aan die matra's wat van Alain geweest is een pak werk aan toen ik de laatste keer bij hem ben geweest moest ik toch even schikken toen ik ze daar zag staan dat deed gewoon pijn maar nu zal het wel goed komen denk ik met die matra's hé Renaud ?






grt harry de matra.

Posted: Mon Feb 23, 2015 7:43 pm
by oetker
Alle Murena's spuiten is een kostbaar grapje als je het goed wil doen
Het is veel werk en ook de verf is kostbaar.
Zelf beschouw ik het spuitwerk als kers op de cake.
Eerst technisch alles op orde zetten en dan pas de verf anders beschadig je toch maar weer alles