What about Matra?

Hier komen alle onderwerpen die je niet onder de andere rubrieken kan plaatsen...
Post Reply
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

What about Matra?

Post by Paul »

Waarom heb jij voor een Matra gekozen?
Wat is er nu zo speciaal aan een Matra?
Wat "maakt" deze wagens?
Waarom geen andere wagen?
Laat we ons eens gaan en wat publiciteit maken voor het merk!
Je mag ook lyrisch worden, of niet, of in een andere taal, whatever.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Mijn verhaal is te lezen in ons clubblad Romorantin.
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Alain

Kunnen jullie niet telkens Romorantin verschijnt daarin een lid van Matramania voorstellen met antwoorden op een kleine vragenlijst betreffende zijn passie voor Matra en ook een foto van zijn Matra,eventueel beginnen met het bestuur ?
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Dit is reeds gebeurd in vroegere nummers maar het is niet slecht om deze rubriek weer leven in te blazen. Zeker terug in nummer 28: het interview. Dank je Jules voor het voorstel. U vraagt wij draaien; meer van dat.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Bij mij was het toeval. Op zoek naar iets appart en als het even kan betaalbaar. Je gaat eens kijken bij, Porche...... duur en niet erg exclusief, Lotus........ exckusief maar als het ook nog een beetje goed mag zijn, duur. Alfa, duur. enz. Dan ga je Matra anders benaderen. Exclusief, ja zeker. Duur, dat valt aardig mee. Goed, dat ligt er aan, meestal niet, of je moet geluk hebben. Dan ga je wat neuzen wat de pro- & contras zijn van de modellen. Je merkt dat de zwakte vooral bij corrosie van het chassis uitkomt. Laat ik daar nu juist een hekel aan hebben ( heb ooit een Simca 1100 en een 1307GLS gereden en zien en horen wegroesten). Ik had gezworen nooit nog een Franse roestbak in overweging te nemen. Maar met de jaren wordt men milder. Als je dan leest dat een Murena een gegalvaniseerd chassis heeft, tja, dan kan er toch niet zo veel fout gaan.
Laat net op dat moment een Murena 2.2 zich aanbieden aan een leuke prijs na wat afdingen, op een boogscheut rijden en in een op het eerste zicht uitzonderlijk goede conditie en geen 70000Km. Het wordt een deal. En zo zijn we bij het exlusieve merk MATRA beland.
Attachments
Murena.JPG
Murena.JPG (126.78 KiB) Viewed 6060 times
Last edited by Paul on Tue Dec 06, 2005 12:04 am, edited 2 times in total.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Zo blijkt dat vooroordelen (vb roest) toch kunnen draaien en gelukkig maar. Koester je wagens met passie zodat niet alleen u maar ook anderen en ik er kunnen van genieten :D
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Doen we. Trouwens MATRA klinkt toch mooi en exclusief en dan nog Murena, enig toch.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Waren er maar meer mensen met dezelfde inzet en passie. Oh wat kan het leven interessant zijn.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

We leven dan ook in een erg interessante periode. Nooit eerder was er in een mensenleven zo veel te beleven. We dateren uit een periode dat er erg boeiende wagens werden geproduceerd. Wagens met een eigen karakter, die blindelings te herkennen waren en zijn. Duidelijk wat anders dan de hedendaagse wagens, uniform en saaie. Technisch hoogwaardige wagens die eigenlijk gereduceerd zijn tot waarvoor ze dienen, verplaatsen. Auto rijden heeft voor mij een andere betekenis en dit is gedoemd om te verdwijnen want ik ben bang dat de jongeren dit niet zo ervaren. Al hoop ik mij hier te vergissen.
Last edited by Paul on Mon Dec 26, 2005 11:37 am, edited 1 time in total.
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Paul

Ik rijd buiten de Matra 530 ook nog met een andere moderne ! wagen,maar ook met deze wagen is het nog echt autorijden voor de fun,geen servo stuur,geen servo remmen,geen elektronische snufjes zoals abs enz. ook binnenin de auto is het nog echt spartaans zoals vroeger,alleen het plezier van rijden telt.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Ja ik ken de variant, namelijk de Opel versie. Heb hem ook gereden maar was zo gek de vrouw mee te nemen en die was na 1 km al ziek. Einde verhaal!! Ze bestaan nog maar zijn uiterst zeldzaam en naar verhouding erg duur en totaal niet praktisch. Dat ding heeft geen remmen dat zijn gewoon ankers en een gevaar voor hen die durven volgen.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Slapjes, hoor! :evil:
Juistgeteld 1 verhaal en dan nog het mijne!
Hoe kan je nu op deze manier mensen motiveren om aan een (roestbak) Matra te beginnen? :-?
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse »

MIJN VERHAAL STAAT IN ROMARTIN, EEN BEETJE OVERDREVEN OM HEM HIER WEER TE PLAATSEN
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Sorry hoor, U bent duidelijk!
Zo'n reactie had ik willen mijden.
OK, en het hoeft ook niet noodzakelijk, voor mij persoonlijk althans, maar een afgeslankte versie mag, gewoon om het forum ook interessant te maken voor buitenstaanders die hier toevallig landen. Om, zo, mogelijk hun interesse te wekken en hun informatiegaring te voeden.
Prachtig als het in Romarantin staat, die mensen tracht ik onder "anderen" ook hier te bereiken om niet leden te motiveren, "daar" ligt mijn opzet. Mogelijk is dat niet altijd even duidelijk, mijn excuses.
Trouwens, Romarantin is uitsluitend voor leden en zelfs die kunnen wat motivatie gebruiken om het forum in beweging te houden!
8) Als het echt te druk wordt hou ik mij wel op de achtergrond. 8)
Last edited by Paul on Wed Oct 12, 2005 7:42 pm, edited 1 time in total.
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse »

die grote letters was niet de bedoeling, gewoon een foutje, no hard feeelings, gewoon relax het blijft een gezellig matra onderonsje dit forum, wij zitten gewoon wat vaker op het nederlandse forum daar leeft de murena wat meer als hier en word vaak over meetings gepost en die zijn er ook wat meer in Nederland,
Henk
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

OK. Ben waarschijnlijk ook wat te hard van stapel gelopen. :-?

Mooi voor Nederland dat het daar wel leeft.
En dat "kort" verhaaltje? :o
Ik tracht het hier wat in beweging te houden, laat al die andere Nederlanders ook maar komen met hun verhaal.
Guest

Post by Guest »

Hey gasten,mijn verhaal volgt nog,in geuren en kleuren.Maar eerst moet mijn wagen helemaal klaar zijn,op 1november ben ik er een jaar aan bezig (zo'n 12 uur per week).Ik heb er zelfs nog nooit mee gereden....

frank
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Een voorsmaakje?!
Guest

Post by Guest »

Paul, kijk even onder "project murena" in dit forum .

groeten

frank
Post Reply