Matramania?

Hier komen alle onderwerpen die je niet onder de andere rubrieken kan plaatsen...
Post Reply
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Matramania?

Post by Paul »

Wat leeft er eigenlijk in deze club?
Wat zijn de doelstellingen?
Wat verwacht men van deze club?
Wat verwacht de club van leden?
.............
Ik slel deze vragen als lid, naar leden en drijvende krachten.
Guest

Post by Guest »

De verwachtingen beschreven onder Matramania zijn mijn inszien iets te hoog gegrepen voor het ogenblik.
Wat ik persoonlijk verwacht.
- hulp van de verantwoordelijke of van de bezitters van een Matra 530 bij problemen aan de wagen of helpen zoeken naar wisselstukken.
-jaarlijks toch ??n samenkomst of rondrit met de Matra's ,liefst tijdens de zomerperiode.De nieuwjaar receptie is voor mij te vroeg in het jaar om de Matra van stal te halen.(in 2006 willen Benny en ikzelf een rondrit organiseren maar ik krijg tot heden geen reactie van Matramania ondanks mijn schrijven)
-een forum waar het iets drukker is dan nu en waar ook leden die tot nu toe nog niet gereageerd hebben iets van zich laten horen.
Als dit al kan verwezelijk worden is het voor mij een hele stap vooruit.

Ik denk dat de rest van de aktiviteiten met de jaren moet groeien met ieders medewerking.
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Sorry ,vergeten van mijn naam onder bovenstaande reaktie te schrijven.

Maes J. :oops:
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Magere vangst. Zeker niet druk.
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Ik sluit me volledig aan bij Jules.
En ik kan Paul bijtreden dat er nogal weinig 'drive' uitgaat van onze club.
Zijn wij een club van matra-fanaten die allen nog aan het restaureren zijn, dan is het idd moeilijk om naar meetings te komen.
In dit geval moeten we geduld hebben maar dit neemt niet weg dat het zeer stil is op het forum wat mijns insziens een prachtig en vooral gemakkelijk hulpmiddel is om met elkaar te praten en ide?en uit te wisselen.Vreemd. Zo'n forum zou de leden dichter bij elkaar moeten brengen.
De eerlijkheid gebied me om toe te geven dat ik steeds meer informatie haal op de fora van onze franstalige collega's zoals Bagheera-caf? en Auto-Forum (heeft een zeer uitgebreid Bagheera-hoofdstuk!). Ok, staat ook veel gezwans op maar het leeft tenminste!
In elke vereniging is het steeds dezelfde harde kern die het moeten waarmaken. Volkomen correct, maar niets belet ons om die harde kern uit te breiden.
Hoeveel Matra-clubs zijn er in Belgi?? Is er dan zoveel rond ons merk te doen? Ik denk het niet!
Graag wat meer daadkracht en motivatie graag, jongens! Ik ben alvast bereid om mee te helpen.

Bart
Guest

Post by Guest »

Heren,

De doelstelling van onze club is duidelijk:
-het rijdend houden en bewaard blijven van onze dierbare Matra's
-het scheppen van een band onder de leden

De leden, het bestuur en liefhebbers kunnen hun wensen, ervaringen,... geven via de site/forum en het clubblad. Iedereen is natuurlijk vrij om van deze media gebruik te maken zoals ze dit zelf wensen. Niet iedereen is hierin even bedreven.

Wat de organisatie van meetings betreft heb ik het bestuur vorig jaar in oktober duidelijk gemaakt dat ik me hiervoor niet meer actief zal inzetten. Dit heb ik door allerlei omstandigheden voor mezelf beslist en hier ga ik ook niet meer vanaf. Wel wil ik de nodige steun geven aan mensen die een meeting willen organiseren. Jules, wat uw mail betreft, deze ga ik bespreken met de rest van het bestuur voor ik u hierop antwoord. Ik sta achter uw voorstel maar moet natuurlijk even het bestuur hierover horen.
Voor de meetings was in oktober vorig jaar iemand bereid om dit voor zich te nemen, ondanks verschillende mails heb ik niets meer van deze persoon gehoord.

Onze club is zo opgebouwd dat er voor elk model een verantwoordelijke is, deze antwoorden in eerste instantie en in volledige vrijheid op jullie vragen voor info. Wat onderdelen betreft wil ik altijd mijn licht opsteken over wat ik kan krijgen maar toveren kan ik natuurlijk ook niet. Gratis kan ik ze jammer genoeg ook niet bekomen, ik moet evengoed zoeken naar onderdelen, ik probeer ze steeds op een zo voordelig mogelijke manier te bekomen en probeer zoveel mogelijk op transport te besparen. Soms is het transport zelfs duurder dan het gevraagde stuk.
Vergeet niet dat gans het bestuur dit op een vrijwillige basis doen. Mijn passie voor Matra zal steeds groot en blijvend zijn, maar ik laat de anderen vrij in hun beleving. Regelmatig probeer ik de meetings te bezoeken zowel in binnen als buitenland. Maar ik ben natuurlijk gelimiteerd door mijn professionele bezigheden.

Het gebruik van het forum is jammer genoeg beperkt en ik kom regelmatig dezelfde mensen tegen, maar ik laat iedereen vrij.
Ik kijk ook regelmatig op andere sites en forums maar stel vast dat het gebruik hiervan ook tot een beperkte kern is weggelegd.
In Belgi? bestaat nog een Matra club nl Belgian Matra Club (Franstalig) waarmee we een vaste band onderhouden (we zijn geen concurrenten). Samen gaan we namelijk voor hjetzelfde doel.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Bovenstaande reply was van mij.
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Bart en Alain

Bedankt voor jullie reaktie,ik hoop dat Alain in de nabije toekomst positief nieuws zal hebben betreffende de samenkomst-rondrit met de Matra's.
Benny en ikzelf zijn vast besloten om in 2006 een rondrit te organiseren zelfs al komen er maar 5 Matra's af wij doen het.
Ik hoop dat er nog meer reakties komen op het onderwerp Matramania dat Paul aangesneden heeft.

Jules
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

We zijn uit de startblokken. Nu de anderen nog. Ik hoop echt dat er wat meer mensen willen of durven reageren. Zeg toch ook eens je mening of wat je wil. Trouwens hoeveel Matra's zijn er bij deze club? Daar moeten er toch enkelen van bijeen te drijven zijn. Het zal mogelijk geen grote kudde zijn maar 5, dat moet toch beter kunnen Jules. En, ja, ik weet dat het allemaal op vrijwillige basis is en er zijn personen die daar bedreven in zijn, alleen daarop kan een club drijven. Ik wil alvast deze mensen bedanken daarvoor!
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Ik sluit mij volledig bij Paul aan en bedankt ook alle vrijwilligers die het mogelijk maken dat MATRAMANIA bestaat.
Met zijn allen moet het mogelijk zijn MATRAMANIA verder uit te bouwen.

Jules
matra

matramania

Post by matra »

Ik volg het forum bijna dagelijks,en moet toegeven dat er meer geschreven mag worden.Niet enkel voor de vraag naar onderdelen er mag voor mij ook iets meer over onze hobby gepraat worden.
Zelf volg ik veel het Matraforum in Duitsland maar daar is het momenteel ook maar wat stil.Mischien beginnen de meeste Matras aan hun winterslaap.
MVG Edgard
georges1
Posts: 203
Joined: Sun Sep 15, 2002 2:00 am
Location: 9960 Assenede

matramania

Post by georges1 »

Ik probeer zoveel mogelijk mee te doen als er al eens iets georganiseerd wordt. volgend jaar ga ik met brugpensioen en heb dan ook wat meer tijd om te helpen om iets te organiseren en zo.
Alain, ik ga regelmatig naar Frankrijk dus als er eens iets moet meegebracht worden dat te duur is om dit te verzenden wil ik het altijd afhalen als het niet te ver uit mijn reisroute ligt.
Georges
Guest

Post by Guest »

Het is fijn te zien dat er wat reaktie komt, daarom doen wij het dus.
Mag ik jullie er trouwens op wijzen dat artikels voor Romorantin 27 voor 20/09/05 binnen moeten zijn. Ah die actieve deelname!!!!
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Shit weer vergeten in te loggen, bovenstaande is van mij
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Goed zo. Het ijs is gebroken.
Er leeft heus wel een en ander bij de leden. Daarom is het goed af en toe eens een topic op het forum te lanceren dat niet rechtstreeks betrekking heeft op onze wagens maar eerder op de ide?en van de leden (waarvoor dank, Paul).
Dat scherpt de aandacht en maakt reacties los.
Ikzelf zou ook dolgraag in 2007 een rondrit organiseren in het Pajottenland, na de voltooiing van mijn type I-project. Een prachtige streek met kleine landweggetjes, brouwerijen en rustige kleine dorpjes.
Ik heb een tekst in mijn achterhoofd voor de volgende Romorantin.

Bart
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Bart, stuur uw achterhoofd dan nu maar door :wink:
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse »

ikben lid in Nederland en in Belgi?, in Nederland worden redelijk veel meetings/ritten gehouden maar je ziet daar ook altijd dezelfde kleine groep mensen en dat gaat ook vervelen niet de mensen maar de auto's [daar gaat het bij mij om] ik heb al eens voorgesteld om met een andere club een meeting te organiseren [alpine ofzo] is ook wel eens leuk en je ziet eens wat anders, het is ook altijd heel makkelijk om commentaar te leveren [ wat ik zelf ook altijd doe] maar zelf iets ondernemen is ook niet eenvoudig en als je het dan doet en er komt weinig op af gaat de drang voor de volgende keer ook weg.
het bezoeken van het forum ik kijk regelmatig [5 keer per week] maar om op vragen een antwoord te geven moet je enige kennis van zaken hebben, hier in Belgi? leeft de bagheera meer op het forum in Ned op matramurena site de murena daar ben ik dus vaker te vinden en inderdaad gaat het niet altijd over de auto maar ook wel eens over een kistje bier, wees blij met het forum hier de smsc heeft een doodbloeiende site, hetzelfde met het clubblad in Nederland al twee jaar geen blad gezien Dus laat dat in Belgi? ook niet gebeuren en schrijf een stukje ik heb de vorige keer een kleine geschiedenis van mijn matra verleden gemaakt [zit waarschijnlijk niemand op te wachten maar het vult] dus een paginatje kan iedereen vullen.
Mijn mening groeten Henk
User avatar
matramurena
Posts: 838
Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
Contact:

Post by matramurena »

Nounou Henk,

Niet zo bescheiden over het verhaal! Het is altijd leuk om de belevenissen rondom Matra van iemand anders te lezen :D Het is inderdaad waar dat het lastig is om een forum levendig te houden. Al snel kom je in of-topic sfeer, maar ik denk dat dat perfect is voor een groep mensen met dezelfde interesses. Helaas is de club in Nederland (waar ik zelf lid van ben) niet zo actief meer, en gebeurd er niet al te veel meer, maar wij als liefhebbers moeten de hobby toch in leven kunnen houden met elkaar!
Martijn

1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
Post Reply