Page 1 of 1

Matra importeren in Duitsland

Posted: Wed Apr 16, 2014 10:24 am
by brinkie
Nou, de export van mijn auto wil maar niet lukken. Ik heb het geld wel, en de auto is allang daar, maar de koper wordt geconfronteerd met problemen bij de TüV want... het vermogen staat niet op kenteken!
Heeft er iemand vaker met bijltje gehakt? Ik zou niet weten hoe ik aan een officieel document zou moeten komen waar dit op staat, en een auto die in het ene EU-land is toegelaten zou toch ook in een ander EU-land moeten worden toegelaten. Bovendien heeft de RDW zelden het vermogen bij de Murena's neergezet, sterker nog, ze hebben er een heleboel onterecht als 2.2S op kenteken gezet. Zie bijgevoegd Excel-document.
Hoe krijg je met een fabrikant die niet meer bestaat dit voor elkaar?

Posted: Wed Apr 16, 2014 1:24 pm
by gydomatra
Misschien kan je eens bellen met de tuv hier in Nederland? Ik weet niet precies waar ze zitten , maar ik dacht 2 vestigingen aan de grens met Duitsland.

En bellen met de RDW, en het probleem voorleggen aan een keurmeester van de technische helpdesk. Ik verwacht dat als je het vermogen op kenteken willen hebben, dat je de auto ook moet laten zien bij een regionaal keuringsstation, en dat is niet zo makkelijk als de auto zich in Duitsland bevind. Je kan bv aantonen door motornummer en type in vergelijking met andere murena's dat het hier gaat om de originele motor met de daarbij behoren peekaa's.

Succes.

Gr. Gideon

Posted: Wed Apr 16, 2014 1:29 pm
by brinkie
gydomatra wrote:En bellen met de RDW, en het probleem voorleggen aan een keurmeester van de technische helpdesk. Ik verwacht dat als je het vermogen op kenteken willen hebben, dat je de auto ook moet laten zien bij een regionaal keuringsstation, en dat is niet zo makkelijk als de auto zich in Duitsland bevind. Je kan bv aantonen door motornummer en type in vergelijking met andere murena's dat het hier gaat om de originele motor met de daarbij behoren peekaa's.
De RDW helpt me niet, staat het niet op de papieren dan is het jammer. :evil:

Posted: Wed Apr 16, 2014 9:44 pm
by matramurena
Dank voor de tip Robert! Ik zal snel zorgen dat het op mijn papieren allemaal goed ingevuld staat voordat ik straks ook de ineut ben met import van mijn V6...

Volgens mij kun je bij een RDW station de papieren laten wijzigen of aanvullen als je eigenaar van de wagen bent en de papieren bij je hebt.

Posted: Wed Apr 16, 2014 10:41 pm
by brinkie
matramurena wrote:Dank voor de tip Robert! Ik zal snel zorgen dat het op mijn papieren allemaal goed ingevuld staat voordat ik straks ook de ineut ben met import van mijn V6...
Noorwegen is geen EU-lid, dus dat wordt weer een ander verhaal. Maar evengoed staat jouw auto nog als viercilinder op kenteken, dus daar zou ik snel wat aan laten doen ja, anders krijg je geheid gezeur als ze bij de import de motor gaan bekijken... Aan de datum eerste toelating van jouw auto kan ik ook zien dat de RDW een datum geprikt heeft, 30-06-1983 is precies middenin het jaar. Je hebt geen S dus dat kan nooit kloppen.

Ene "alfafred" op het engelse Matra-forum heeft onlangs een Murena S geïmporteerd in Noorwegen (dat is een Noor, maar spreekt uitstekend Engels), die zou je kunnen vragen hoe of wat.

Posted: Thu Apr 17, 2014 2:23 pm
by oetker
Robert,
Je zou Henk (HW-paints waar je de motor van overgenomen) even kunnen vragen.
Die heeft de Murena F3 geexporteerd naar Duitsland.
Volgens mij moet je het bij de RDW wel kunnen regelen.
Ik heb ook eens problemen gehad met de export van Chevrolet en toen hebben ze de nieuwe eigenaar gewoon een certificaat gestuurd.

Herman