Matra importeren in Duitsland

Hier komen alle onderwerpen die je niet onder de andere rubrieken kan plaatsen...
Post Reply
User avatar
brinkie
Posts: 348
Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
Location: Houten NL
Contact:

Matra importeren in Duitsland

Post by brinkie »

Nou, de export van mijn auto wil maar niet lukken. Ik heb het geld wel, en de auto is allang daar, maar de koper wordt geconfronteerd met problemen bij de TüV want... het vermogen staat niet op kenteken!
Heeft er iemand vaker met bijltje gehakt? Ik zou niet weten hoe ik aan een officieel document zou moeten komen waar dit op staat, en een auto die in het ene EU-land is toegelaten zou toch ook in een ander EU-land moeten worden toegelaten. Bovendien heeft de RDW zelden het vermogen bij de Murena's neergezet, sterker nog, ze hebben er een heleboel onterecht als 2.2S op kenteken gezet. Zie bijgevoegd Excel-document.
Hoe krijg je met een fabrikant die niet meer bestaat dit voor elkaar?
Attachments
Voertuig Open Data-KENT_VRTG_O_DAT Murena.xls
Excel bestand met alle in NL geregistreerde Murena's
(108.5 KiB) Downloaded 314 times
Robert

ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
gydomatra
Posts: 191
Joined: Thu Jul 07, 2011 11:14 pm

Post by gydomatra »

Misschien kan je eens bellen met de tuv hier in Nederland? Ik weet niet precies waar ze zitten , maar ik dacht 2 vestigingen aan de grens met Duitsland.

En bellen met de RDW, en het probleem voorleggen aan een keurmeester van de technische helpdesk. Ik verwacht dat als je het vermogen op kenteken willen hebben, dat je de auto ook moet laten zien bij een regionaal keuringsstation, en dat is niet zo makkelijk als de auto zich in Duitsland bevind. Je kan bv aantonen door motornummer en type in vergelijking met andere murena's dat het hier gaat om de originele motor met de daarbij behoren peekaa's.

Succes.

Gr. Gideon
User avatar
brinkie
Posts: 348
Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
Location: Houten NL
Contact:

Post by brinkie »

gydomatra wrote:En bellen met de RDW, en het probleem voorleggen aan een keurmeester van de technische helpdesk. Ik verwacht dat als je het vermogen op kenteken willen hebben, dat je de auto ook moet laten zien bij een regionaal keuringsstation, en dat is niet zo makkelijk als de auto zich in Duitsland bevind. Je kan bv aantonen door motornummer en type in vergelijking met andere murena's dat het hier gaat om de originele motor met de daarbij behoren peekaa's.
De RDW helpt me niet, staat het niet op de papieren dan is het jammer. :evil:
Robert

ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
User avatar
matramurena
Posts: 838
Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
Contact:

Post by matramurena »

Dank voor de tip Robert! Ik zal snel zorgen dat het op mijn papieren allemaal goed ingevuld staat voordat ik straks ook de ineut ben met import van mijn V6...

Volgens mij kun je bij een RDW station de papieren laten wijzigen of aanvullen als je eigenaar van de wagen bent en de papieren bij je hebt.
Martijn

1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
User avatar
brinkie
Posts: 348
Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
Location: Houten NL
Contact:

Post by brinkie »

matramurena wrote:Dank voor de tip Robert! Ik zal snel zorgen dat het op mijn papieren allemaal goed ingevuld staat voordat ik straks ook de ineut ben met import van mijn V6...
Noorwegen is geen EU-lid, dus dat wordt weer een ander verhaal. Maar evengoed staat jouw auto nog als viercilinder op kenteken, dus daar zou ik snel wat aan laten doen ja, anders krijg je geheid gezeur als ze bij de import de motor gaan bekijken... Aan de datum eerste toelating van jouw auto kan ik ook zien dat de RDW een datum geprikt heeft, 30-06-1983 is precies middenin het jaar. Je hebt geen S dus dat kan nooit kloppen.

Ene "alfafred" op het engelse Matra-forum heeft onlangs een Murena S geïmporteerd in Noorwegen (dat is een Noor, maar spreekt uitstekend Engels), die zou je kunnen vragen hoe of wat.
Robert

ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
User avatar
oetker
Posts: 7977
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Robert,
Je zou Henk (HW-paints waar je de motor van overgenomen) even kunnen vragen.
Die heeft de Murena F3 geexporteerd naar Duitsland.
Volgens mij moet je het bij de RDW wel kunnen regelen.
Ik heb ook eens problemen gehad met de export van Chevrolet en toen hebben ze de nieuwe eigenaar gewoon een certificaat gestuurd.

Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Post Reply