Carburator reinigen & revisie?

Hier komen alle onderwerpen die je niet onder de andere rubrieken kan plaatsen...
Post Reply
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Carburator reinigen & revisie?

Post by Paul »

Ik zou graag tijdens de wintermaanden de carburators van een M530 & Murena demonteren en reinigen, eventueel reviseren. Een reinigingsbad heb ik maar welke productan dienen te worden gebruikt. Wat wordt best vervangen en waar schuilt het addertje? Waar moet ik afblijven?.....enz......enz.....Zijn er onderdelen in de club? Weerom alles is welkom! Laten doen kan ook maar daar is geen lol aan en is erg duur!
Last edited by Paul on Mon Sep 05, 2005 5:26 pm, edited 1 time in total.
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Hallo Paul,

Het ultieme reiniginsproc?d? is het ultrasoon reinigen van de carburatoren. Dan zijn ze werkelijk perfect schoon. Dit moet je wel laten doen.
Het hangt ervan af hoe vuil de carburatoren zijn, maar als ze niet al te erg aangekoekt zijn met harde resten zal een nachtje in de ontvetter (in losse delen) ook wel helpen en daarna de delen goed schoonblazen met lucht.
SIMON uit Duitsland heeft de juiste dichtingen maar is natuurlijk niet de goedkoopste. Carburatoren kunnen vreselijk ambetant doen, dus zul je best nieuwe originele dichtingen gebruiken vooral voor rond de draaiende delen zoals gas en chokekleppen (valse lucht...)
Heb hier enkel ervaring bij klassieke motorfietsen maar er kan weinig mislopen bij het demonteren van zo'n carburator.
Sproeiers en naalden correct monteren en juiste vlotterhoogte instellen.
De veertjes die de vlotters afremmen kunnen al eens breken en verloren gaan.
Guest

Post by Guest »

Een ultrasoon bad heb ik maar ik weet niet welk product aangewezen is te gebruiken. Het lijkt dus geen enorm risico. Ik heb al vernomen dat er revisie kits bestaan, zijn deze nog te bekomen, eventueel langs de club om.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Het voorgaande bericht is van Paul maar via een andere computer, heeft mij niet herkend.
Post Reply