Matra69 stelt zich voor

Hier komen alle onderwerpen die je niet onder de andere rubrieken kan plaatsen...
Post Reply
Matra69
Posts: 79
Joined: Tue Feb 28, 2012 1:03 am

Matra69 stelt zich voor

Post by Matra69 »

Hoi iedereen ik zal mezelf dan ook maar voorstellen, ik ben Matra69 (Koen) geboren in '69 (vandaar Matra69) en meld me hier aan. Ik ben werkzaam als bediende bij Texaco op de E34 in Vosselaar (niet de droomjob maar ik heb tenminste werk) Heb 23j geleden een murena 1.6 gehad maar die spijtig genoeg 20j geleden verkocht om een Lancia Dedra Integrale te kopen. Nu wil ik er wel graag terug een en daarom kom ik hier eens wat rond snuisteren. Voor de rest ben ik ook al 30j (sinds mijn communie) bezig met radiogestuurde modelbouwauto's (Tamiya) en ben ik nu vooreerst op zoek naar een body van een Murena op schaal 1/10 (nog nergens gevonden moest iemand weten waar ze te koop zijn..) We hebben ook een motorhome waar we (we zijn ik, mijn vrouw en onze Galgo Alma) er regelmatig mee op uit trekken en in de zomer lange reizen maken (vooral frankrijk). En daar knelt nu het schoentje, en een gewone auto en de mh en een old timer is van het goede voorlopig teveel (volgens mijn madam dan toch... eigenlijk heeft ze wel gelijk, 3x verzekering en 3x wegentaks) en ik zal moeten kiezen zegt ze of een old timer of de mh. :( Mss dat ik ze ooit kan overhalen :-? Voor ik getrouwd ben en nog thuis woonde heb ik verschillende auto's gehad (niet allemaal tesamen natuurlijk) waaronder dus de Murena, Alfa Junior GTV '69, Mehari, Mini en mijn gewone toenmalige auto een Lancia Dedra Integrale. Interesse voor auto's is altijd groot geweest en dan vooral voor speciale auto's (BMW rijd iedereen mee). Zo dit was het als er nog vragen zijn Shoot!!! :wink:
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Koen,

Een passie die blijft knagen, vroeg of laat gaat het er van komen.
Natuurlijk moet je keuzes maken een auto kost geld en dan heb je nog geen meter gereden. Voor drie personen ook niet de ideale wagen wegens plaatsgebrek.
Verzekering voor een oldtimer valt wel mee, €150 tot €200.
Matra is inderdaad een exclusieve verschijning. Je ziet ze niet op iedere hoek van de straat. Dit is ook de reden dat ik bijna 20 jaar geleden een Bagheera heb gekocht en gerestaureerd.

Kan je niet helpen met een murena op schaal, ben hier niet mee bezig, maar andere zullen dit wel kunnen.
Succes. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Dag koen, als je een murena op 1/10 wil hebben moet je maar eens op EBAY gaan zoeken . Succes er mee.







grt harry de matra.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Hallo, je kan uiteraard klein beginnen, zoek dan gelijk eentje met een ventieltje................, kan je later het pompje bij kopen.

Flauw, ja ik weet het en de meesten hier hebben wel een of ander groot Matratje, maar je kan hier alvast wat inspiratie opdoen.

Toch vind ik dat Deltatje geen watje, mogen er veel achter komen............, dacht ik zo......... 8)

Maar, vanwaar je interesse voor een Matra, dat prikkelt mij?
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Zag daarstraks nog een Delta integrale (of een wanabee), maar een Dedra integrale nog nooit tegengekomen denk ik.
Daarstraks nog gestopt bij de Texaco op de E34. :lol:
Maar welkom dus.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
Post Reply