Matramania waardemeter, niets als lof?

Hier komen alle onderwerpen die je niet onder de andere rubrieken kan plaatsen...
Post Reply
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Matramania waardemeter, niets als lof?

Post by Paul »

Ik ben een beetje nieuwsgierig geworden.
Deze club bestaat al een tijdje, ……………., maar voldoet ze aan de verwachtingen?
Er is mij niet bekend waarom een aantal Matra bezitters niet toetreden als lid en daar wil ik meer over weten.

Al kan ik mij er wel wat bij voorstellen.
Zelf heb ik ook al de overweging gemaakt wat de club mij momenteel kan bieden.
Niet bijster veel zou ik stellen daar ik momenteel totaal geen onoverkomelijke problemen ervaar met mijn Matra’s.
Heel erg fijn voor mij, maar wat als het fout gaat?
Terug naar Matramania, en zo heb ik mijn argument gevonden.
Op deze wijze betuig ik mijn appreciatie tegenover de initiatiefnemer(s) van dit forum en verklaar ik mij solidair, steun ik de personen die wel problemen hebben en zo een uitkomst vinden op dit forum en bij Matramania.

Destijds was ik erg blij dat ik hier geholpen kon worden en hopelijk blijft Matramania bestaan al kan het mogelijk altijd beter.

Laat ook eens weten wat jij er van denkt.
Ook knelpunten mag je belichten, daar steken we wat van op, mogelijk kan er dan ook bijgestuurd worden.
Last edited by Paul on Fri Feb 17, 2012 9:59 am, edited 3 times in total.
User avatar
pete speed
Posts: 562
Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
Location: Beesel, Pays Bas

Post by pete speed »

Hallo Paul ,
ik wil wel reageren op je stelling , want ook ik wordt regelmatig goed geholpen op het forum van Matramania en geef ik zelf ook regelmatig commentaar en advies.
Echter, ik ben actief op vele fora, ben (bestuurs-)lid van diverse clubs en daarnaast organiseer ik jaarlijks toertochten.Verder heb ik nog een drukke job,kortom, eigenlijk teveel om op te noemen en ik wil niet van alle clubs lid zijn,dat gaat me te ver.
Last edited by pete speed on Fri Feb 24, 2012 7:35 pm, edited 2 times in total.
The Pete
benny
Posts: 3821
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Het Matrawereldje is klein. Je mag dus niet verwachten dat je dezelfde respons zult hebben zoals bij een club met 500 leden. Het is altijd aangenaam wanneer je iets voor hebt, of iets nodig hebt, dat je altijd op het forum en bij de club terecht kan. Verwacht dus niet dat bij een meeting er 100 auto"s gaan opdagen. Daarvoor is de club en Matra te klein. Ofwel doen we voort met ons klein gezelschap, of we moeten samenwerken met andere merkenclubs. Maar persoonlijk vind ik dat niet nodig, want wekelijks zijn er genoeg oldtimerritten waar we samen kunnen rijden. Die rondritten zijn dan nog meestal gesponsord en zijn de prijzen zeer democratisch. Aan die prijzen kan ik niet tippen wanneer ik een rondrit organiseer.
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Of de club voldoet aan de verwachtingen... ik denk dat de verwachtingen voor een club per persoon nog aardig kunnen verschillen.
De ene persoon verwacht gezelligheid, de ander verwacht allerlei evenementen, en weer een ander verwacht misschien wel op z'n wenken bedient te kunnen worden als die hulp of onderdelen nodig heeft.

Ik heb MatraMania ontdekt tijdens mijn zoektocht naar zoveel mogelijk info over Rancho's.
Op het forum heb ik ontdekt dat er hier een clubje echte Matra-liefhebbers actief waren die de Rancho ook als een volwaardig Matra-product behandelen, en niet als een ondergeschoven stiefkindje van een sportwagenfabrikant.
Voeg daar de spontane reacties en aangeboden tips aan toe (en niet te vergeten het gemak van de nederlandse taal) en ik voelde mij al snel thuis.
Deze gastvrijheid mag in mijn ogen dan ook beloond worden met een bijdrage in de vorm van een lidmaatschap, er worden immers ook kosten gemaakt om een website en forum in stand te houden.

Mijn evenementenverwachtingen van Matramania zijn gewoon nihil.
Dit heeft echter niets te maken met organisatietalenten van MatraMania maar puur met het feit dat m'n drukke job heel weinig evenementen toelaat, en het feit dat een evenementenbezoek in België voor mij al 6 uur rijden (uit en thuis) betekent.

Of MatraMania aan mijn verwachtingen voldoet?
JA! 8)
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
JV
Posts: 510
Joined: Sun Mar 16, 2008 5:41 pm
Location: Hilversum (NL)

Post by JV »

Muddy Bandit wrote:
Op het forum heb ik ontdekt dat er hier een clubje echte Matra-liefhebbers actief waren.
Voeg daar de spontane reacties en aangeboden tips aan toe (en niet te vergeten het gemak van de nederlandse taal) en ik voelde mij al snel thuis.
Deze gastvrijheid mag in mijn ogen dan ook beloond worden met een bijdrage in de vorm van een lidmaatschap, er worden immers ook kosten gemaakt om een website en forum in stand te houden.
+1
Jan Verdam
Matra Murena 2.2S 1983
User avatar
oetker
Posts: 7977
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Ook al is de club klein, er zit toch wel wat technische keniis.
Dat is helaas wat minder geworden na het heengaan van Jean, maar dat is geen reden voor mij de club vaarwel te zeggen.
Het zoeken naar een bepaald onderdeel wordt ook wel meegedacht.
Ook heb ik het genoegen mogen smaken enkele meetings bij te wonen in Belgie en dat zijn altijd gezellige dagen.

Tegenwoordig hebben we gemakkelijk contact via Internet dus een clubblad is niet meer nodig.
Voldoet Matra-mania aan mijn verwachtingen.
Gezien het lidgeld van €25.- zeker wel.
Daar verwacht ik niet van groots opgezette dingen te doen.

Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Urbain
Posts: 904
Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
Location: Mortsel

Post by Urbain »

Als MatraMania nog niet zou bestaan moest het dringend uitgevonden worden.

Wij zijn inderdaad maar een klein merkenclubje van een fabrikant die al lang niet meer bestaat en die ook nooit grote aantallen voertuigen gemaakt heeft. Nochtans waren hun ontwerpen in die tijd revolutionair en de wagens worden nog steeds nagekeken in het verkeer.

Maar zonder een club waar de leden elkaar belangeloos bijstaan met goede raad, documentatie en het uitwisselen van onderdelen zou het een hele klus zijn om de Matra's rijdende te houden. Lid worden van een club was het eerste waar ik aan gedacht heb voor dat ik de Murena gekocht heb.
Neem nu het herfabriceren van de Murena voorruiten en de gezamelijke aankoop van zeldzame onderdelen, het voordeel dat je daar mee doet maakt het jaarlijks lidgeld eigenlijk eerder symbolisch.

Natuurlijk kan alles beter, met meer rondritten of bijeenkomsten, een uitgebreidere clubstock enz., maar gezien MatraMania maar een kleine club is moet er geroeid worden met de riemen die voorhanden zijn. Maar de hulpvaardigheid van de leden maakt veel goed. De activiteit op het forum bewijst dit.

Zoals Herman zegt, missen we spijtig genoeg de inbreng van Jean, maar ik denk dat Alain ook veel informatie kan verstrekken, alleen heeft hij het steeds zo druk..

Samen met Pascal heb ik enkele jaren geleden een rondrit(je) georganiseerd met enkele bezoeken. Het kost wel wat tijd, maar de voldoening achteraf is groot. Iedereen die met een idee voor een rondrit of een bijeenkomst zit, zou ik zeggen: begin eraan, het loont de moeite, zelfs met een matige opkomst.

Ik hoop nog lang lid te blijven en nog veel van de Matra te kunnen genieten.
groetjes,


Urbain

Murena 1.6 1983
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Ik ben blij dat ik lid ben van matramania. Het is altijd handig als je problemen hebt met je matra, er komt altijd hulp om een oplossing te zoeken. Ik vind dat het ondertussen ook al een fijn vriendenclubje is geworden. Het is altijd fijn om met mensen te praten over een gedeelde hobby.Ik hoop dan ook dat we nog jaren kunnen doorgaan met matramania, ik beleef er in ieder geval veel plezier aan.




grt harry de matra.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

We zijn inderdaad een kleine club, hebben daarom ook maar weinig financiële mogelijkheden. Ja, je kunt sponsors zoeken en evenementen organiseren. Wie gaat dit doen? Voor mij hoeft dat niet.

Ik voel me goed bij MatraMania, heb er veel mensen leren kennen die vrienden geworden zijn. Iedereen heeft andere verwachtingen ook voor vriendschap. Het kan altijd mooier en beter.

Met de nieuwjaarsreceptie en enkele rondritten per jaar ben ik meer dan tevreden.
Voor mij moeten het geen lange rondritten zijn en ook zelf organiseren is niet noodzakelijk. Samenkomen en gezellig praten over onze passie is geweldig en je leert de andere beter kennen.

Het forum blijf belangrijk, hier door zijn we toch kort bij elkaar.
Maar zonder leden is er ook geen forum.
Laat ons elkaar helpen en zo verder doen.

Er is een massa kennis en ervaring onder de forumgebruikers, gebruik deze.

Ik heb bewondering voor sommige leden die steeds honderden km maken om aanwezig te kunnen zijn..
Is dat niet prachtig. :roll:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
matrafan
Posts: 2137
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Waardemeter Matramania niets dan lof?

Voor mij mag het vraagteken weggelaten worden, "niets dan lof".

Heb destijds Matramania wat laat kennen geleerd.
Had namelijk m'n bagheera gerestaureerd alvorens ik het bestaan van Matramania gevonden had.

Nochthans heb ik later opkomende problemen feilloos kunnen oplossen met medewerking van vele leden van Matramania.

Dank hiervoor aan allen die me daarmee geholpen hebben.

Verder is het boeiend om alle projecten/restauraties en alternatieve opzoekingen te volgen via het forum (met en zonder foto's).

Hopelijk kunnen we weer vele oude en nieuw leden ontmoeten op de nieuwjaarreceptie.

Wat is er leuker dan zeveren over een gezamelijke hobby nl. MATRA'S :D :D :D
Post Reply