tip

Hier komen alle onderwerpen die je niet onder de andere rubrieken kan plaatsen...
Post Reply
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

tip

Post by ludo2 »

beste matra liefhebbers,nu is me iets overkomen op het net .ik heb een antwoord op een vraag naar een bagheera tekoop gehad,maar die persoon vroeg geld om me tezeggen waar die bagheera ergens tekoop stond. als vergoeding voor zijn moeite om het aan me doortegeven,waar gaat dat tegenwoordig heen.groetjes ludo :evil: :roll: :evil: :roll:
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Ludo,
Je ziet er zijn mensen die voor niets terugdeinzen mensen zonder eergevoel.
Ludo zeker niet op in gaan al zijn het maar enkele euro's.Dat het een bedrieger is daar kun je voor 99% zeker van zijn.Een Matraliefhebber gaat het zeker niet zijn.Blijf bij eerlijke en betrouwbare mensen en deze stellen zo geen eisen .En Ludo?de tuin en de karweien al afgewerkt.Je hebt gelijk.Nu is het te warm om te werken, zefs aan een Matra.Geniet van het mooie weer.
Groetjes Godfried. :wink:
ronnyluxor
Posts: 94
Joined: Sat Dec 11, 2004 3:36 pm
Location: HULSHOUT

Post by ronnyluxor »

hey ludo en godfried en andere matra frieken ik heb net naar een baggy gaan kijken het was een typ 1 van 1974 zeker noch iets van te maken balken en chassis zeker niet slecht voor een baggy 1 deurstijlen linkerkant aan gelast maar rechterkant in goede staat de kanten aan achterbrug zijn al vernieuwd de prijs ?650 hij staat in averbode als ik er geen twee had zou ik het wel wagen groeten ronny ik moet geen percent hebben :D :D das voor de vriendschap der matra frieken en ludo je niet laten afpersen door niemand das een goede typ we vinde deze auto wel met zoon mensen kan ik ook niet om :evil: :evil: hey gasten groeten Ronny :wink: :wink:
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Tof dat je dit meld! Ik had er eigenlijk ook al van gehoord maar dacht dat het uit de lucht gegrepen was.
Er zijn dus nog mensen die twijfelen aan het intelect van een Matra liefhebber of mensen in het algemeen. Dit getuigd echt niet van fatsoen en zeker niet van een hoog IQ. Plat hoor! :roll:
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Ronny en andere matravrienden.
Een Bagheera type 1 zegt me wel iets.Als ik nu geen Bagheera had zou ik onmiddellijk met je contact opnemen.Maar met liefde moet je voorzichtig zijn.Als je je liefde moet verdelen over twee vrouwen ga je vroeg of laat ??n verliezen.Ik heb dat ook met mijn opel gt. Ik hou nog van haar maar mijn Bagheera heeft mijn hart gestolen .Begrijp je wat ik bedoel?Als ik dood ga mogen ze me begraven in mijn Bagheera.Nee dat zou ik haar niet kunnen aan doen.Dan zal er wel iemand zijn die mijn liefde over neemt en goed voor haar zal zorgen.Daar zal ik dan nog wel op toekijken.Jullie vinden het misschien wel gek dat ik mijn Bagheera een haar noem.Wat een passie met een mens al kan doen.Alle Matrarijders zijn een beetje gek en zeker de Bagheerarijders.Maar hoe zegt men dat? een beetje gek zijn is gezond?.
Groetjes Godfried. :wink:
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Juist..., ja, van dat gek zijn, maar een Opel GT? Die met die kikkeroogjes?Da's een wagen waar ik nog naar omkijk en ze zijn ook zo zeldzaam. Ik heb geen Baghera, ik kan het ook niet weten dan. Heb ooit nog geraced tegen een GT, met een Simca 1100 break, ? of ik gewonnen heb? Neen, toch niet, hij ging mij glad voorbij juist voor de bocht en die bocht had ik helemaal nodig. De voortrein mooi op het aangegeven rijvak dat wel maar het kontje zat wel elders. Keurig toch!? Maar ja?, dat waren andere tijden en dan was ik ook nog stikjaloers op die Baggy?s vooral de X in zwart met groen, sexy. Dat durven ze ook niet meer met nieuwe wagens, he? Groetjes jongens!
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Paul en andere Matravrienden.
Ja Paul het is die met zijn kikkeroogjes.Ik heb hem nu 19 jaar in mijn bezit.Net zoals de Bagheera, veel werk aan geweest.Ik denk dat ik er meer aan gewerkt heb dan mee gereden.Niet dat hij niet in orde is maar toen waren mijn kinderen nog klein.Die met zijn kikkeroogjes heeft maar twee plaatsen.Daar heb ik toen wel verandering in gebracht en achter een zetel bijgemaakt.Maar deze wagen heeft een nadeel.Het wordt er gloeiend heet in,en dan zijn namaak lederen zetels.Net een kachel in de zomer.Voor ik het in de gaten had waren mijn kinderen te groot voor op de achterbank.Veel plaats was er niet in.Met zijn 90 pk gaat hij wel goed vooruit.Ik heb er een motor ingelegd van 1980 en dat verschil merkt ik heel goed.Wat ik Prachtig vind aan de Matra's zijn de gedurfde kleuren van de binnenbekleding, de drie zetels en de motor achter.De wagens van nu zijn te eentonig.Ze durven dit niet meer toe te passen.(Spijtig).Dat Matra uit de dood zal verrijzen, zal wel een droom blijven.IK dacht dat jij ook een Bagheera had.Maar jij hebt de verbeterde Bagheera en een 530.Ja je bent ook een beetje gek.Zo een 530 heb ik ook eens willen kopen maar toen ik hem gezien had was de liefde over.Er was geen vierkante cm plaat waar niet aan gelast was.Wie weet anders!!!!!!!!!
Groetjes Godfried. :wink:
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

De Murena was de koop met verstand ik had echt genoeg van die Franse roestbakken (Simca 1307). De M530 was pure emotie, en, ik acht mij erg gelukkig met deze aankoop want de vorige eigenaar heeft de roestpunten prachtig hersteld en opgemaakt. Maar hij is nog niet af.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Paul,
Hier in het dorp is er ook iemand met een M530. Hij is er ook heel gelukkig mee en zou hem niet willen wisselen, zelfs niet voor een Ferari.
Het sleutelen geeft me een voldoening.Als je het niet graag doet begin je er ook niet aan.Indertijd toen ik nog een Bagheera aan het afbreken was en het regende pijpenstelen kon me dat niet schelen.Mijn zoon was toen ziek en de huisdokter die toen thuis was zei tegen mijn vrouw"wie ligt daar onder die auto".Toen mijn vrouw zei dat ik het was zweeg hij.Maar wat zou hij toen gedacht hebben(zot).Wat een mens al niet gelukkig maken kan.Ik ben al tevreden met een geroeste Franse car.
Groetjes Godfried. :wink:
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

bagheera averbode

Post by ludo2 »

ronny,zit er nog veel laswerk aan die bagheera in averboden??ik ga er ook eens naar kijkenen was hij nog kompleet?groetjes ludo
ronnyluxor
Posts: 94
Joined: Sat Dec 11, 2004 3:36 pm
Location: HULSHOUT

Post by ronnyluxor »

ik zeg voor een typ 1 is hij noch in betere staat dan ik mijn type 2 had gekocht er is laswerk aan dorpels en koffer maar er zijn wel al nieuwe stukken opgezet achteraan de ophanging waar de stabilisatiebar en doorgaat de steunpunten, en ook deraampjes achteraan zit een steun waar de polyester op vasthangt zijn vernieuwd maar als je zaterdag moest gaan kan ik mischien wel mee als je dat graag wil zo kunnen we kennis maken groeten :wink: Ronny
Post Reply